Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 2031 ggr
[helenal]
0

blir så less på detta!!!!

jag har nu hittat en kille som gillarmig och jag honom!!det ärtydligen en tjej som han har varit kompis med som nu visat sig vara kär i honom och han vill inte såra henne henom att säga att han e ihop med mig!! vi båda ändrade vår status på facebook igår till in a relationship, men i morse hade han ändrat de till singel igen för att den tjejen hade ringt och gråtit i telefnnen för att han hade träffat en annan.,

Så han atill mig att han inte kommer sägatill henne att han har mig än,alla andra sina vänner kan han demen inte med henne. Föör hon kommer snacka skit om honom till hans vänner och allt vad han nu säger! Han vill ,ligga lågt å berätta fr henne sen! vem ärhon liksom? sånt här blir jag så tröttpå!

[helenal]
0

Han säger att han inte vill berätta fr henne än för hon har hotat med att ta sitt liv om han träffar ngn annan!! det  eju sjukt detta!! Men han ska berttalängre fram hmm..

han säger också att han gillar henne som en kompis,men hon vill mer och han e ju såsnäll att haninte vill såra ngn

emsems
0

Jag kanske är en moraltant i dessa hänseenden, men jag har några riktlinjer som jag lärt mig:
- Man kan inte ta ansvar för andras hanterande av dåliga nyheter (dvs, han måste få göra som han vill oavsett vad hon gör)
- Om han inte vill officiellt vill vara ihop med dig, så anser jag att man inte är ihop. Då skulle jag vara grymt noga med att se till att hanförstår det och att han får välja.
- Vissa killar gör snt här regelbundet. se till att han itne är en sådan och se itll att du inte blir lurad.

I överlag skulle jag nog påstå att jag hade tänkt efter både en och två gånger om det hände mig, samt att jag vänligt men bestämt hade sagt åt honom att bestämma hur han ska ha det. Jag hade dragit öronen åt mig och backat några steg, MEN det är ju min åsikt som är formad efter dåliga erfarenheter…

[helenal]
0

Han ringde mig nu och vi har pratat ut om detta, Han träffade denna tjejen lördagen innan mig. Hna har sagt till henne klart och tydligt att han inte kan träffa henne mer och att dom ärpåolikva nivåer. Men eftersom hon mår extra dåligt nu så vill han inte säga det till henne ännu. Utan vänta en vecka eller två. Hon känner folk i örebror och han vill inte ha rykte att vara player.

Jag är inte dum, jag har skällt ut han och sagt att ska du vara sån är jag sån. Jag ska ints heller säga till dom som har ett gott öga till mig att jag har kille, men det är bara barsnligt av mig att vara likadan som han. jag har sagt till alla jag dejtat innan att jag e upptagen nu och jag står fr de. Men visar de sig att han inte har berättat för henne och det har gått ett tag ja! då ställer jag ett krav!! Men vi ska hälsa på han familj nu denna helgen så visst e vi seriösa.

SLennartsson
0

Men snälla! Förstår inte hans problem?
Han kan väl gå vidare eller? Om hon vill ta sitt live, så FINE, låt henne göra det då! Man måste ju kunna gå vidare och glömma sina ex. Om han inte kan stå för att han är tillsammans med dig, så är det ju något fel. Gillar han henne fortf tror du?

Vad upprörd jag blev!

[helenal]
0

alltså dom har aldrig varit ihop. Bara varit vänner, men nu med tiden har hon blivit kär i honom och ja an känner ju inte samma sak för henne så dom ses ju inte eller något. Men hon ringer å messar han och ser allting han gör. Väldigt jobbigt för mig. Jag ha sagt ifrån och han säger att det ör inget mellan dom alls!! och att han bara vill vara med mig och han ska inte träffa henner ellernåägot sådant.

Vet inte hur mycketkrav ja kan ställa efter så kort tid som ihop.

SLennartsson
0

Hm. Okej. Asså, hon måste ju ha något problem. Vill han inte så vill han inte, och då kan hon ju inte lägga hennes liv i hans händer. Förstår verkligen att dt är jobbigt för dig. Men du kan ju inte göra annat än prata med honom o säga vad du tycker och tänker. :/

Katarinaj
0

Som sagt hon måste ansvara för sitt liv. Är han ärlig och säger som det är till henne, får hon ta det, Thats life… Alltid bättre att vara ärlig, även om sanningen svider i bland. På det här viset sänder han ju små omedvetna signaler till henne, att det kanske kan bli ngt, även om det inte är det han menar. Om hon hotar med att ta livet av sig, är det inte han som är problemet, utan hon har problem med sig själv, som inte blir bättre av att dom är i hop eller inte, utan hon måste nog ta tag i sig själv och sina problem innan hon går in i en relation överhuvudtaget. Stå på dig o lycka till.

Kram Katarina

[helenal]
0

ja jag står på mig. jag har sagt att jag inte vill att ahn träffar henne för hon verkar ju uppenbarligen må väldigt dåligt.Och han ska inte göra de säger han. Jag litar på honom, men fortsätter hon ringa och vara svartsjuk så får han antingen byta numme roch säga upp vänskapen eller såmister han mig.

Katarinaj
0

Tråkigt att hon mår dåligt, men det är varken ditt eller hans ansvar. Han måste vara bestämd, det märks att du har skinn på näsan och "väljer" han bort dig, så är det ju hans förlust, eller hur *L*

[helenal]
0

ja precis! om han väljer boert mig så e de han som förlorar på de, Jag säger att hon ska inte få förstöra mellan oss. då säger han men hon förstör inget. Han fattar tydligen inte, jag sa till honom tänk om de tvärtom att det va en kille som va kär i mig och att jag inte ville berätta fr honom att jag va upptagen för attinte såra. Det kan han inte svara på!

sen bad han mig messa en kille som är intresserad av mig att skriva att jag har pojkvänn. Visst inga problem för mig, men känns kasst att inte han kan gör det mot henne! detta accepterr jag inte länge till!! ringer hon honom nu i helgen när vi är i örebro och han inte berätta fr henne att jag e med honomså tar jag mitt pick och pack och tar tåget hem!!

[helenal]
0

jag ringde honom nu och sa attoim hon ringer i helgen ska du säga att du e där med mig, annars blir jag förbannad och sticer därifrån!

då sa han: hon ringer mig ALDRIG mer inte jag heller. hmm..

blondifire
0

asså alla verkar tro på att det är som denna killen säger..har varit i en liknande situation för länge sen ifs men när JAG pratade med den tjejen det gällde hade han(min pojkvän) matat henne med en helt annan verision,så var jag som du skulle jag själv ta mig ett snack med henne för det luktar skumt lång väg……

S*Winsnes Wilda

[helenal]
0

Jag pratar inte med henne ännu, men ringer hon honom när jag är med så pratar jag med henne via telefonnen, Jo jag vet att det låter lite skumt att han ändrade sin status på fb för att hon BAD honom göra det. Frågan är vem han lyssnar på mesat mig eller hon, men jag säger bara en sak…. jag kommer fåreda på hur de ligger till=)

Madde
0

Tycker självklart han ska säga till henne att han har träffat en tjej han tycker om och att hon, den andra tjejen inte kan vara mer än kompis, äns om han vill det.

Däremot så är ju örebro rätt stort. Tycker jag i alla fall, kan vara så att det är litet om man bott här hela livet och alla kanske känner alla. Men tror hans vänner litar mer på honom än på henne.

Håller tummarna att allt löser sig till det bästa. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.