Att vara känslig
Hej! jag är av en känslig natur, det känns ut i "fingerspesarna" behöver bara möta någon på gatan och jag suger till mig allt negativt. Jag är inne i en negativ spiral nu för att det har hänt i min relation att vi kan inte prata med varandra längre, och det som trycker mig är att jag tror att min partner ljuger. Det känns som inte jag har någon frihet alls medans han har allt. Han kan köpa det han vill medans jag bara kan stå bredvid och se på, det känns som jag är den som ska se till att det står mat på bordet samt betala alla räkningar. Han kan fråga mig men säjer jag nej så svarar han med att bli sur och går undan och slänger i dörrar och beter sig så att jag känner skuld för att jag inte tycker som han. Jag har fått många råd att försök prata med honom men han vill inte ens lyssna utan lägger skulden på mig istället, och jag får dåligt självförtroende.
Jag känner mig väldigt ensammen i tvåsamheten. finns det flera med mig, vad har ni gjort för att det ska bli bättre.
Det känns som det gnager inuti mig.

Det ända jag kan säga är att om du vill satsa på ert förhållande så ska ni gå och prata med någon familjerådgivare. Det kan lätta oerhört mycket..
jag förstår inte riktigt nu… betalar han inget och du allt? och så slänger han pengar på massa annat? låter ju bisarrt… ni måste nog verkligen prata ut

Om du inte säger ifrån kankse han inte ens vet att det är ett bekymmer för dig.
Varför skall han ändra på något som uppenbarligen fungerar för honom - han kan handla vad han vill och slipper laga mat!
Du kan nog tyvärr inte vänta på att han ändrar sig - du måste agera. Familjerådgivning låter som en bra idé!