semester
Snart är det ju semesterdags.
Hur många veckor har ni? Och har ni planerat något?? Har ni några smultronställen ni brukar åka till?
Jag har bara 10 dagar betald semester. Har inte planerat något själv….än…..
Vissa familjer har ju varenda dag planerad och när semestern är slut kommer de tillbaka till jobbet och är helt slutkörda..
3 veckor semester. Tyvärr verkar det bara bli en gemensam vecka med killen.

Vi har fyra veckor. Jag vet inte vad jag tycker om att ha semester egentligen. Det innebär mest stress. Huset skall underhållas, ungarna aktiveras osv. Svindyrt blir det också och jag har redan förlorat massor med pengar eftersom jag skadade mig och var sjukskriven i 12 veckor.
Det är nästan så jag ångrar att jag skall ha semester
. Men nu är vikarie ordnad så det är för sent att ångra sig.

1 juli kommer nya tandvårdförsäkringen så det blir att jobba inför den. V29 har jag dessutom jour så semesterperioden blir upphackad.
Annars brukar jag ha 6 v semester men det blir inte samma sak som när man var anställd; post måste öppnas, fakturor och löner betalas och bokföringen ordnas så jag är på jobbet minst 1g/v i alla fall.
Jag brukade ha 5 veckor semester som kommunanställd, men nu har jag nytt jobb och ingen inarbetad semester…. *suck* Så jag tar bara tre veckor obetald semester… v.29-31
Vi ska bara ta det lugnt med undantag för en Lisebergsresa.
blir väl 3 betalda veckor och sedan är jag arbetslös om jag inte hittar jobb direkt jag flyttar till Norge vill säga.. Första veckan är väldigt inplanerad för festivalliv på Roskilde! Lääängtar som tusan!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hum.. ingen anning här heller. Har inte direkt pengar för att åka någonstans. Skulle väl vilja komma ut lite i sverige åtminstone med hunden. Men de kostar att bo i stuga också tyvärr.
Får väl se..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#7 Du kan ta med dig grisen och komma hit ett par dagar. =)

Det blir 4 veckor semester, vi ska till Spanien 1 vecka och Dalarna 1 vecka, ska bli skönt att komma iväg lite:)
#8 Åh, får jag det?:D Blir alltid lika glad när folk bara bjuder hem mig. haha! Bor ni i hus eller?:)
# 10 Japp, vi bor i hus. Inte så jättestort, men det är inga problem att nån bor över ett par nätter eller så… =)
Du är så välkommen så!
#10 håller med dig, blir glad när ngn bjuder hem mig oxå, men det är inte så ofta det händer inom släkten tyvärr. Det är mest jag som har bjudit hit dom, men nu är det slutbjudit för min del.
Jag menar att det ska INTE bjudas bara åt ena hållet :( Vilket dom tycks tro. så det är slutbjudet från mitt håll nu.

ingen semester, bara jobba heltid hela sommaren..

sjukskriven så semester blir det väl ingen men jag är ju hemma ändå, min man jobbar iaf juni ut sen vet han inte hur det ser ut riktigt… planer har vi alltså inga eftersom vi inte vet något i nuläget.
#11 Hehe okej. Men ni hade väl små knoddisar? Alltså barn:P Ecko är nämligen rädd för barn..

Bara 4 arbetsdagar kvar!!
Sedan väntar 1 vecka på Gotland med arkeologisk utgrävning.
Jag är aldrig riktigt ledig.. Men nu över sommaren läser jag sommarkurs och det blir iaf lite friare än vanligt. Kommer bara bli lite små utflykter, bl.a. till en kompis i Karlstad. Annars mycket, mycket mys uppe i vår sommarstuga :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jag är ledig i 30dagar :) ska bli sååå skönt!
börjar min semester den 11juli, o den 12 åker vi med våra kompisar till öland för o stannar 1vecka, sen vet jag inte riktigt.. har lite småutflykter planerade…
Jag har 5,5 veckors semester… DÅ blir det först att åka till skellefteåfestivalen och sedan vara i stugan i skellefteå "skärgård" några dagar, sedan hem och bara slappa och ha det skönt på stranden. Mitten av juli åker vi till frankrike 10 dagar och kanske stannar i sthlm någon dag också. sedan hem och ta vara på sista veckan.
Nu kan detta påverkar drastiskt om vi får lägenheten vi har budgivning på imorgon. Får vi den så kommer nog mycket tid läggas på att riva och bygga och renovera.
Jag har ganska mycket sparat, och jag vet att det blir fullt upp i höst. Så jag har tagit 4 semesterveckor, men i praktiken blir det 5 om man räknar med dagarna jag är ledig innan och efter semestern.
Utöver att ta det lugnt och bara njuta av livet så blir det en eller två vändor till Stockholm,och sedan blir det några dagar i Halmstad.
Blir väl att jag åker över till Köpenhamn någon dag, men det är ju så nära så det är inte bara för att jag har semester :o)
Är lite sugen på en helg i Göteborg också, får se vad tiden räcker till. Tänker inte stressa. Blir kanske en weekend med paddling eller en vecka vandring också, men det blir något impulsivt och improviserat i så fall - inget som jag bestämt nu.
mvh Martin

ingen semester alls, inte på sommaren iaf! jobbar som frilans ljudtekniker och tar alla jobb jag får, och sommaren är ju högsäsong! ska jobba mycket utomhus, och älskar mitt jobb, så jag vill inte riktigt va ledig heller.. :)

Jag får semester precis som jag vill trots att jag nyss bytt jobb. Det jobbar väldigt bra människor på nya stället. Men jag har ju obetald semester nu då, men 3 veckor blir det. Vi tänkte åka ut en sväng och tälta. Nån som vet nån bra camping inte allt för långt bort från uppland?
#21 Kommer du någe till Norrköping då eller?;)
#15 Mja, de är inte så små. De är 13, 10 och 6. Och väluppfostrade. =) Jag tycker själv inte att barn och djur har en "naturlig samhörighet" som så många vill påstå. Jag är av den åsikten att barn inte har nära djur att göra om de inte är under överinseende av en vuxen. (Jag har sett alltför många barn hantera djur alldeles för ovarsamt för att jag ska känna mig bekväm med det).
Jag har 4 veckor inplanerad.
Varav de 2 första veckorna (29 & 30) är jag i frankrike och sen blir det att vara hemma en eller 2 veckor. Sista helgen vecka 32 åker jag till gävle på cityfesten. =)
Ska bli trevligt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#24 Okej:) hehe.. Ecko fjärten är tråkigt nog rädd för barn från minni till 12 år ungefär. Barn har inte behandlat honom sådär vidare bra precis. Så han har ingen som helst positiv bild av barn. Tråkigt nog som sagt.

#23: ja kanske om jag hittar nån ledig tid! :) annars kan jag ju komma upp och hälsa på i höst när det lugnat sig lite med jobb… kommer du ner till malmö då? ;)
#27 Ja tänkte mest på om du hade något gigg här. Men iof, de händer aldrig något här:P haha.. Men visst! så kan vi ju göra.. Mjoo, de ska jag väl kunna också:)

#28 nä det blir nog mest gig i malmö, ska va fast tekniker på en av stans scener 3 gig i veckan juli + aug… plus malmöfestivalen… lite OT, menmen… det handlar ju om vad jag ska göra när andra har semester iaf.. ;)
#29 Okej.. hehe. Vi har ju augustifestival jue:P tss.. Men nångång ska vi väl ses iaf förhoppningsvis.