Skäms ni?
Jag är och har varit singel rätt länge (flera år) men haft både KK och one night stands.
Nu är det så att jag har gått upp i vikt de senaste åren. Väger 80 kg och är 170 cm lång. Har en ordentig mage utöver jämt utbrett fett.
För ca 10 år sedan träffade jag en kille som jag dejtade och hade sex med. På den tiden var jag normalsmal och faktiskt rätt snygg.
Nu har han tagit kontakt igen och vill träffas.. Han vill ha sex alltså. Helt ok för mig för jag trivs som singel men jag gillar sex..
Nu till problemet.. Jag vågar inte pga jag skäms för min kropp som numera är x antal storlekar större, ärrig efter eksem och bröst som påverkats av tyngdlagen. Jag har inga barn så jag kan inte skylla på det heller..
Ja, jag vet.. Gå ner i vikt är vad ni tänker och jag försöker men det är inte så jä*la lätt.
Vet inte riktigt vad jag vill få ut av den här tråden.. Skäms ni när ni träffat någon ny?
Sara

nej inte alls och tycker inte du sk göra det heller ! jöka på! ;D

Nu har inte jag samma problem som du, snarare tvärtom. Fick höra för nån vecka sen att det syntes tydligt att jag gått ner i vikt. Mitt problem är att behålla min vikt alltså. Men jag känner inte att jag skäms… tycker inte folk om mig för den jag är, då kan de vända ryggen och gå därifrån istället.
Du ska absolut inte känna att du skäms över din kropp! Det ska du ALDRIG göra. Inte ens om du går upp så mycket att du inte ens kan ta dig utanför dörren. Du är du av en orsak. Men jag tror att det är väldigt viktigt att du tycker om dig själv också. Oavsett om du växt lite på sistone eller inte. Sen finns det faktiskt de som gillar kurviga tjejer också… glöm inte det ;P
Jag känner igen dina känslor. Har vissa bekanta jag inte vågar träffa efter min viktuppgång.
Men jag är påväg ner nu iaf. Så snart kanske.
Mitt råd är att PROVA! Han kommer gilla dig ändå!
tänker inte alls "gå ner i vikt" men förstår hur du känner… Har lagt på mig ungefär 4 extra kärlekskilon sedan jag träffade nuvarande pojke men han påstår att han inget märkt… Men uscha mig vad jag mår dåligt..
Kan man inte bara vara nöjd med sig själv och hur man förändras med åren?
Nepp, jag ska bli smal och slank igen…. Och kunna ha mig alla jeans som jag nu inte alls trivs i för dom börjar bli för tajta… och det skäms jag faktiskt för.. gillar inte att träffa folk som inte sett mig på många år.. Tänker att dom tycker att jag blivit lite tjockare..
Dumt men sant
Sajtvärd på Iller.ifokus

Att noola ger toppkondis ;)
Sara babe, jag har träffat dig och min benämning kvarstår - docksöt är vad du är. En sexig, asball, råsnygg docksöt primadonna är du.. och trevlig dessutom.. Jisses, killen får hålla hårt i hatten!!
Carpe Diem
Du är ju jättesöt…vikten ska definitivt inte vara något problem alls..Alla killar är inte kroppsfixerade
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

kroppsfixerade? låter som att finns hopp :D
Jag skulle snarare vilja säga att det är fruktansvärt många som uppskattar dig precis som du är, och vill inte dra ifrån ett kilo från din kropp :)
Carpe Diem
Ni är för goa.. 
Sara
Tänkte inte heller, gå ner i vikt! Tänkte, tyck om dig själv som du är. För de du ser i spegeln är säkert inte vad andra ser. Man är väldigt duktig på att självkritisera. Jag tror absolut inte att killen kommer tycka du är avskyvärd. För de finns inget avskyvärt i det.
Mår du själv väldigt dåligt av de, så bör du väl kanske gå ner i vikt. Men framförallt och viktigast är att du ska tycka om dig själv och hur du ser ut. Gör du det, mår du säkert inte dåligt över din vikt mer heller.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
MimmieM du är för underbar med alla dina komplimanger som du ger alla här inne, alla skulle ha en som dig i sin omgivning. Vilken ängel du är!!!
Tänkte absolut inte "gå ner i vikt". Gillar han inte dig, så kan han dra. Eftersom han vill träffa dig igen så är de antagligen personen innanför skinnet han vill ha sex med.
Är det jättejobbigt så nämn det för honom. Vill du gå ner i vikt så försök, men bara om du själv vill, och för din egen skull.
Själv har jag ångest ofta då jag gått upp 7kg sen jag träffade killen, och jag är inte alls snygg och sexig som jag åtminstånde kunde misstas för tidigare ;)
Men, han får ta mig för den jag är. 7 kg tyngre o mindre het ;) Och hn klagar inte så mkt iaf ;=)
Paulina
Förhoppningsvis uppskattas man för den person man är och inte hur man ser ut. Visst, är det "bara sex" så kanske utseende är viktigare än person för några, beror ju på hur man prioriterar.
Skäms gör jag inte - jag ser ut som jag gör och det får de ta eller lämna. Däremot kan man vara lite nervös/nyfiken på dels hur man tas emot så att säga och dels hur den andra är. Om man nu inte vet alltså…
mvh Martin
Jag skäms inte….jag tänker som så att duger jag inte så är det inte mitt problem utan deras. Jag skulle vilja gå ner lite i vikt…men aldrig för någon killes skull…Utan då främst för min egna.
#13 samma här. Alla mina Ex och nuvarande pojkvän säger att jag är snygg och har fin kropp men jag hatar att känna mig såhär…. "stor".. För har alltid varit väldigt smal tidigare!
Sajtvärd på Iller.ifokus
vad jag alltid tänker när man känner "man borde gå ner lite.." Det är inte värt det, iaf inte för mig. Visst har man några extra kilon här å var å är väl lite rundare än vad jag hade föredragit, men att kämpande med att motionera mer, sluta äta gott och inte så funna sig och dåligt humör, allt detta är inte värt de få kilon jag skulle tappa! Hellre att leva gott och må bra, ingen annan bryr sig ju! Tänker du någonsin "Oj! hon borde tappa fem kilo?" Nej, det gör man inte, varför skulle någon då tycka det om dig? På andra anser ajg oftast att de som är lite rundare är finare =)

Har ni någonsin sett en leende joggare??
Jag lever efter mottot "mulligt är gulligt"! Och när lusten att hasta ut i motionsspåren dyker upp så lägger jag mig på soffan och väntar på att de ska gå över ;))
Carpe Diem

#16 - Ja det har jag ;P
//Wizy
#16 hahahah! bra motto. Ska skriva upp det om joggaren på min spegel =)

Kan bara säga big is beutiful och tänk så mycket vackert han får och titta på…
#16 den lusten har jag aldrig upplevt ;)
Många gånger så stämmer talesättet "det handen och ögat gillar är sällan samma sak". Min mage är inte platt med rutor (!) på längre, något jag ibland sörjer. Visst tycker jag vågen gnekar när den klämmer sig upp på 74kg, men nog fasen är jag sexig att ta på hehe ;)
Paulina