Kåt, glad och tacksam
Boken med ovannämnd titel har jag just läst. Mycket vettiga saker!
Här har jag några tips från boken som jag vill berätta om:
- Ha sex varje dag. Även om du inte är sugen, så testa ha sex varje dag i en månad. Dels för att Sex föder sexlust, att man blir frisk av sex, men framförallt; om man har sex varje dag, så blir inte varje gång så viktig, det blir mer som en lek än att det ska vara ångestbeladdat sex (som vissa har). Testa en månad att ha sex varje dag. Se hur det funkar! Funkar det inte så är det ju bara att återgå till det vanliga.
- Kramas. Varje gång du möter eller ska lämna din älskade, krama denna, längre 'n vad som känns naturligt. Krama, håll kvar, håll kvar och håll kvar. Låt säga att det tar 30 sek eller en minut. Gör det varje gång. Hur påverkar detta lilla ert förhållande?
- Fundera på vad du gillade hos din partner när ni först sågs? Vad var det första du såg, föll för och tänkte? Berätta för din partner.
Det var allt jag kom på just nu, någon som har fler tips? Jag får fylla på eftersom jag kommer på!
Ska testa tipsen :)

Hur får man sambon att gå med på det då? Jaag vill gärna ha sex varje dag, han har inte samma lust som jag har..
Jag vill även krama länge på honom, inte heller detta får jag så han inte verkar ha tid med det. Han pillar med saker bakom min rygg när vi kramas- oftast.
Eller så är det jag som vill vid fel tillfällen?

Kan inte detta skapa ännu mer ångest?? Tycker personligen inte om ordet "måste". Nu har vi bestämt att vi ska ha sex varje dag i en månad.. oh.. spännande! Hmm.
bara en tanke
Carpe Diem

Vi har tagit oss i kragen och har sex oftare. Förut bara en gång i veckan. Och sexlusten har ökat. Och kramas gör vi mycket. Vi älskar att kramas hemma hos oss :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#2, det jag skulle fråga mig är väl snarare; Varför vill han inte kramas?
#3, man kan väl testa och se hur det funkar?
#4, vad härligt! det är ju precis så det ska vara!
#1, återkommer du med en bedömning om hur det gått?
#5 Ja, när jag orkar pirra var dag ;)
#6, det är ju det som är poängen, att även om man inte orkar så ska man.. Man testar och, som jag sa, blir det inget av det så gör det inget, för då har man redan haft sex så mycket.. =) Jag tycker att det låter som en blandning mellan otroligt skitsnack och en genial idé!
Fast är jag trött så kan jag inte ta tag i det. Har ingen kraft alls då.
Ok, jag ska testa själv också. Fast nu när man är nykär gör det väl knappast någon skillnad. ;) haha
Bra tips!!!
Här kramas vi jämt, många gånger om dagen, har fördelen att ha en mysig och gosig sambo och jag är så fånigt lycklig och kär…kramar är det bästa som finns...(och kyssar…och sex..)
Tror att om man har en kramig och gosig relation så håller man sig kär/förälskad hela livet.. det fungerade för mina föräldrar iaf.

#5 haha,, sen jag skrev har det blivit en ändring.. Vet inte om han hade börjat jobba dag när jag skrev. Men nu går vi och lägger oss samtidigt, jag kan sitta med honom i soffan, innan var jag tvungen att gå och lägg mig.. Han sträcker sig efter mig nu… Inte bara jag som klänger på honom.. . jätteskönt!! :D
#11, vad bra! det är precis så det ska vara! Hoppas det håller i sig och att ni tillsammans fortsätter att ta vara på varandra
Måste bara säga.. jag hatar kramar, en omfamning kan vara okej, om personen släpper mig med en gång.. en kram på 30 sek skulle ge mig panik :P Nej, kramar passar nog inte alla.
Helena

Krama mig, vem som hellst.. kom och ge mig en kram!
- Jag är en kronisk kelgris!
Carpe Diem
#14 *Bamsekram!*
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#15 Jag tror jag blev kär i dig Lisette!
*Klappar Ecko*
Carpe Diem
MimmieM FETEKRAM ;)

#17 Vill du gifta dig med mig?
Carpe Diem
#18 Jag vill, men jag får nog fråga killen jag är förlovad med först om det är ok med honom :P
#16 Haha gulligt! du tror du blir kär i mig men klappar Ecko? pff:P

#19-20 Jag förespråkar polygamiska familjekonstellationer ;)
*Klappar Lisette*
Carpe Diem
Haha :)

#25 Haha en helt vanlig dag i Emmis liv? Ja de var ju förklarande:P
bara så ni vet pussade jag på andra hållet. Alltså innåtvänt ;)

Du har helt klart varit på tok för länge i ett heterosexuellt förhållande Hera!
Carpe Diem
Hahahaha :D

Är vi kåta glad och tacksamma tro?
Carpe Diem
Du och jag?

Givetvis!
Carpe Diem
Jag tror jag ska försöka återgå till forumets diskussion..
#13. Jag kände som du förr. Närhet och kramar kändes påträngande och jag tyckte inte om att folk kom in i mitt "personal space". Det har någonstans försvunnit. Nu kramar jag ofta. Dock inte en sådan som går runt och kramar varje vän när jag ser den.
Men…kramas ni?? Hmmmmmmmm här är det inte mycket kramar eller närhet alls..och jag som är en närhetsjunkie! Måste faktiskt säga att man börjar må lite små dåligt i själen när man inte får den närhet man behöver!
Så jösses pröva att ha sex varje dag och kramas ofta och länge, var nära varandra så mycket det går, ligg i soffan och mys näranära, ligg i sängen tätt omslingrande! Attans…. det är skönt!
haha ni är bara så härliga! :D

när jag känner press så försvinner all lust all världens värld, och jag blir sjukt irriterad och sur. så det skulle inte alls funka på mig tror jag. fast, det är sant. testa kan man ju. ska komma ihåg det till något förhållande nån gång i framtiden :P
kramas är mysigt, men jag är väldigt blyg för att kramas. sällan jag gör det av mig själv. utan folk måste krama mig först. känner inte att jag är den typen som kramar alla, och att folk nog inte vill ha kram av mig ändå. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan