Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3465 ggr
Anna77
0

OT Husköp ?! Lagt bud!

Varit och kikat på en tegelvilla på 211 kvadrat, gillade den jättemycket och det var jättemysig trädgård med.

Idag får vi svar på om vi får huset, lagt ett bud, vi är tre familjer som har budgivning och idag drog sig en familj ur sen vi höjde med 50 000 så vi hoppas vi får det… *NERVÖST!* Bara att gå och vänta. Förhoppningsvis får vi besked idag!

Snälla håll tummarna!

SLennartsson
0

Åh, vad spännande. :D
Hoppas ni får det, håller tummarna! :)

emsems
0

Kul! Jag hade budgivning igår och vann ganska snabbt. Konstigt för jag var beredd att betala mycket mer! Det var rätt coolt! =)

Martin
0

Gäller att som säljare hitta rätt köpare och få dem att lägga buden, och som köpare att hitta rätt säljare som inte trissar :o)

Just nu verkar priserna (i Malmö iaf) vara betydligt lägre än för 7-10 månader sedan, vet flera som sålt som fått mycket mindre än de  tänkt sig. En på jobbet skulle sälja en lägenhet centralt, och hade inte bråttom att få den sålt. Tyckte att han kunde ha dubbla hyror ett tag, det var viktigare att han fick rätt pris för den. Den borde väl gått för ca 1,1 miljoner, han köpte den för 800 för ett antal år sedan. Så ringde en kille och undrade om den var kvar - och det var den ju. Då sade han att han ville ha den. Kollegean undrade om han inte ville komma och kolla på den… och jo - det ville han förvisso - men han hade dåligt med tid. Det blev iaf att han kom och tittade på den på kvällen. Efter bara ett par minuter sade han: Jag vet inte vad budet ligger på, men om jag säger 1,3 och vi skriver kontrakt imorgon vid 10 - blir det bra?

Det blev jättebra… När kontraktet var skrivit frågade kollegan varför han lade ett överbud och då svarade han "jag skall ha den som övernattnings- och representationslägenhet och är i Malmö 8-10 dagar per månad och åker till Sthlm i eftermiddag, så jag hinner inte springa runt och göra ekonomiska affärer…

Han var någon sorts affärshöjdare som förmodligen tjänade rent för mycket pengar :o)

mvh Martin

Johanna
0

vad roligt! hoppas det går bra då…

här i sthlm är det inte alls kul att vara med på budgivningSkrikandes… men nu är det tydligen rätt läge att köpa läste jag!?
en 3:a här som varit till salu jättelänge, även fast vi bor i ett område där lägenheter går som smör! bara denna som blivivt kvar……. kanske skulle lägga ett skambud'? ;) vill ju ha en 3:a…

Anna77
0

#2 Grattis! 

#4 Lägg ett bud Johanna!

*NU HAR VI KÖPT DET! * hurra!! Skrivit kontrakt idag!

Johanna
0

#5 stort grattis!! :)

Madde
0

Finns det någon bild på villan? Vore skoj och se.

Och grattis. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Karmatarerskanise
0

Ja bilder tack :D

Liss
0

Du får lova att visa bilder någonstans på hur du inreder det också Anna. Du är ju så fantastisk på sånt!:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Anna77
0

Tack så mycket alla! Jag ska fixa bilder före och efter!

Tack LisetteS *rodnar*

Liss
0

Åhh vilket mysigt hus!:) Ska ni renovera om en massa eller är de bra som de är?:)

Och du behöver inte rodna! Du ÄR bra på inredning.. skulle kanske anställa dig hit hem;)

Anna77
0

Tack vad snäll du är. LisetteS
Vi ska helrenovera och det ska bli så kul!!! Bilder kommer sen - före och efter!

Annette
0

#10. 50-tals villa? Liknar vårt, det köpte vi 1999 för 450 000.

Liss
0

#12 KUL!:D

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har oxå köpt hus (A) vi fick vårat för 220.000kr ;) och vi ska oxå helrenovera det =)

Grattis till husköpet föresten :)

chik
0

a122.gif image by FiideliGrattis till huset……Anna77.

_Thilda_ Vilket fint hus! du gav ni bara 220.000, var köper man sådana någonstans?

Lena.P är jag i verkliga livet.

KickanLilja
0

#16 Vi gav 250 000 för vårat, det var en del att göra, men nu ett år seanre är det enligt mäklaren värt ca 650 000 kr

[LucyInTheSky]
0

Oj, ja var köper man dessa hus 220 000kr får du kanske en tomt för här och det är en liten tomt det…. Här nere behöver man bara titta på huset så är det uppe i över miljonen.. *sucka* Och jag vill inte flytta från min ö.. Så jag får väl hosta upp de pengarna när drömhuset dyker upp.

VeNyRa
0

kom upp till norrbotten ;)

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vårt ligger mellan Katrineholm och Eskilstuna (Julita). Vi har ett hus på 90 m2 och en tomt på 1600 m2

chik
0

KickanLilja! Det var ett mysigt hus….

Lena.P är jag i verkliga livet.

KickanLilja
0

#21 Ja, det är underbart efter ett par år i lägenhet och med hund. Nu håller vi på att renovera köket för fullt