Äntligen en bra dag!
De senast veckorna har varit ett helvete för mig med bråk i familjen, mindre lön nu under sommaren, inga semesterpengar, inbrott på vinden och problem med försäkringar. Och igår gick vi igenom månadens budget som bara fick mig att gråta…
Men imorgon, eller ja, idag ska jag och Johannes åka ut och titta på den lokal vi ska hyra till vårt bröllop.
Detta behöver jag verkligen. Ville bara skriva av mig lite.
Jobbigt med sånt där. Att ha lite pengar är allt jättejobbigt och tär hårt på både glädjen och orken. Jag började nästan gråta igår när jag tankade bilen och det blev 1000 kr. Jisses!

usch inte kul alls! men det brukar ju bli bättre, kul allafall att ni har bröllop o se fram emot ;)
denna månad har vi räkningar på ca 30tusen.. haha! ALLT kom denna månad, bilskatt, bilservise, ännu mera bil… hundförsäkr, hundkurs m.m m.m.. ja.. det kommer gå bra men det är ju trist att lägga så mkt pengar på räkningar….

Låter hemskt att säga det men lite skönt är det att man inte är ensam pengaproblem hehe. nästa vecka måste vi skicka hunden på klippning och där ryker 700:- vi hade tänkt köpa en trimmer för jag vet hr man klipper men vi har inte 2-3000 att lägga på det just nu. Sen börjar Dizels mat också ta slut och där blir det då ännu 500:-
Vi borde ha denna tråd som en sån klagotråd hehe.
Vad skönt med en bra dag! Inge kul du har haft med så mycket elände..
Usch, ja pengarna försvinner snabbt.. själva lever vi på en liten arbetarlön nu men det funkar då vi varken har bil eller husdjur. Fast eventuellt kommer en sommarbil införskaffas så vette sjutton.. men det kanske kan tas från vårt lilla semesterkontot.. Haha.. klag klag.
Kram på er
Jag väntar på bostadsbidraget den 27:e för att kunna betala Hyran den här månaden. Så har inget över till mat sen den 19:e eller nått sånt:)
Men man får försöka se de ljusa i det.. vad nu det är^^ Hade iaf sparat ett bra tag till en tatuering, så belöna mig ju med tatueringen den 18:e. Kanske hade vart bättre och avboka tatueringen och använt de till mat ist. Men ärligt, om jag inte får unna mig något ibland så skulle livet inte vara värt att leva och pengarna var ju undanlagda just för det.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Man måste få klaga och gnälla lite också, särskilt om man har fog för det. Samtidigt ska man vara tacksam för att livet har sådana perioder, därför att desto större är glädjen över de stunder av flyt man har.
Däremot är det inte roligt för dem som alltid har det så att de måste harva sig fram i livet, och det får vi hoppas att du som är ung inte ska behöva uppleva såklart.
*varma kramar till dig*