Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3523 ggr
rotfrukter
2008-06-25 13:37
0

relaton, vikt o sambo

Ja, jag vet inte riktigt vad jag vill ha ut av detta lr vad jag exakt ska skriva men testar…

har en kille sendan ca2år tillbaka, vi bor tillsamman o har det bra, lr ja.. nu är det väl lite sådär..

har under en tid haft mkt motgångar i mitt liv o inte mått så bra, vilket resulterat i en viktuppgång på ca 10kg…

mår nu ngt bättre o orkar o vill ta tag i det..

min sambo har aldrig tidigare nämt min vikt,, tills för ca 2v sedan, då han påpekade att jag nog måste göra ngt åt det o att han inte vill att jag går upp mer..
Förstår han, han vill väl ha den tjej han blev ihop med, men blev ändå ledsen..
Jag loavde att försöka ta tag i det…, men har lite dålig karaktär så det har gått lite sådär..

Nu har han börjat tjata om -Hur mkt äter du? ska du inte börja träna? ska du verkligen äta det där? o jag riktigt ser att han blir sur om jag vill unna mej ngt….

har nu blivit så att jag inte "vågar" köpa nåt "onyttigt" när han är med o äter jag ngt "onyttigt" känner jag som skuld att jag gör det..
Är väl "bra" på ett sätt, blir mindre skit då, men samtidigt ska man väl inte behöva känna så i en relation…

jag förstår ju han o ena sidan,o jag vill ju gå ner, men å andra sidan så… ja jag vet inte…

Vad tycker ni om det här? Tankar?

CarolineJ
2008-06-25 14:16
0

Det han gör har motsatt effekt. De han borde göra är att stötta och hjälpa istället för att ge pikar.

Har ni prövat att sätta er ner och gå igenom det hela. Lägg fram en plan som du gör för att gå ner i vikt och sen får han hjälpa dig istället för att få dig att må dåligt.

[cancan]
2008-06-25 14:23
0

Jag anser att om man älskar nån så accepterar man den personen som den är…

Du är ju trots allt samma person som du var innan fast än du gått upp 10kg..

Tycker att du ska fösrsöka prata med honom om hur du känner o komma fram till något… Kanske kan ni börja träna tillsammans o peppa varandra utan att han klankar ner på dig.. Tycker han ska hjälpa o stötta dig i stället för att pika…

fotokrafs
2008-06-25 15:04
0

min make brukar pika mig ibland när han tycker att min mage blivit större.. medan min brorsa alltid pikar mig för att jag är så klen och inte tränar.. de har rätt och jag vet att de inte menar något illa. Men precis som du säger så kan ibland pikar göra en ledsen och ge motsatt effekt.. Bästa sättet är väl som CarolineJ och Cancan föreslår att ta ett snack om hur du känner dig och lägg fram en plan..  träna med sambon eller en kompis så blir det kanske enklare 

Vet du, nu skall banne mig jag göra egen lite plan för träning här hemma.. *S* både jag och maken behöver trimmas. Skrikandes

Katarinaj
2008-06-25 15:57
0

Jag gick oxå upp 10 kilo när jag var sjuk. Min fd klagade aldrig, men jag själv klagade ofta att fy vad tjock jag har blivit osv osv, men då sa han det spelar ingen roll jag älskar dig "ändå". Nu har jag gått ner mina 10 kilo, för att jag själv ville det. Han kan inte tvinga fram en viktnedgång, som han håller på blir du ju bara deppig och vad gör man när man e deppig…Jo äter Godis, Kakor, Choklad o annat onyttigt. Säg till honom att det blir inte bättre av att han "tjatar". Lycka till!

Karmatarerskanise
2008-06-25 16:47
0

Jag gick upp 20kg. Fast min kille sa inget om det. Han gillar mig hur jag än ser ut.

När jag väl bestämde mig för att gå ner bad jag honom hålla koll på mig ;)

Så om du inte gillar det han säger måste du säga åt honom precis hur du känner.

emsems
2008-06-25 17:03
0

men… 10 kilo är väl inte så mycket? Jag tycke rinte man behöver vara toksmal eller något, men inte heller givetvis ohälsosamt fet. Jag bryr mig inte så länge han är glad och mår bra (inom vissa gränser) och hoppas han känner detsamma. När jag tackade nej till en till bit tårta hos killens mormor och jag sade att jag försökte hålla vikten lite, så frågade hon vad per tyckte, han svarade "hon får se ut precis hur hon vill". det kändes bra. Fast sedan dess har jag nog säkert ätit mer onyttigt än tidigare, men han säger då inget. Sa han något skulle jag nog bli sur faktiskt, sååå mycket väger man väl inte om man är 170 och väger 70?

Karmatarerskanise
2008-06-25 17:40
0

#6 Det där är enganska normal vikt för den längden tror jag. 70 är mitt mål.

CarolineJ
2008-06-25 19:08
0

Mitt mål är 68 efersom jag är 168 cm lång :P

ChristineL
2008-06-26 11:56
0

"han vill väl ha den tjej han blev ihop med…"

Du tjejen,. du är fortfarande samma person, är det inte det som räknas? Visst utvecklas man hela tiden som människa också men några kilo hit eller tid ger honom bara ännu mer att älska. Jag tycker inte han borde bry sig om hur du ser ut, det är bara ytligt. Han ska låta dig vara den är och älska dig för det. Och han borde verkligen stötta dig i detta om du vill gå ner i vikt.

rotfrukter
2008-06-26 12:28
0

tack för alla svar!

pratade m han igår.. lr ja.. han drog det ur mej… han blev ledsen o sa att han inte alls menat så o bad om ursäkt, kändes mkt bättre efter vi pratat..

så nu 'är det väl bara att ta tag i det :)

Karmatarerskanise
2008-06-26 13:54
0

#10 Vad bra :) Lycka till!