Hjälp?
Detta är lite personligt, men men !
Jag har haft sex någon gång bara, óch ibland går det inte är helt enkelt för trång.
Vi värmer upp jätte mycket och länge och har en kille som tar det lugnt och som jag känner mig trygg med, använder glidmedel men precis när han skall inte och har kommit in en bit gör det jätte ont! Så vi får avbryta, kännns jätte taskigt mot honom, och det är ju tråkigt att vi inte kan ha riktigt sex!
TIIIPS någon?
"men precis när han skall inte "
Jag är trött så jag kanske bara inte fattar, men vad menar du? :)
Har du kollat dig hos gynekolog? Det finns ju ngn "sjukdom" som gör att man är för trång.
Vad är det för sjukdom då, Hera? Har aldrig hört talas om det. Det sas att jag var för trång för att föda på normalt sätt, så min dotter är född med kejsarsnitt. Hade jag ngn sjukdom då tro?? Tror jag inte att jag hade, för då hade dom säkert talat om det för mig. förhoppningsvis. Dom sa inget iaf.
#2Du har ju så klart inte det eftersom du måste ha haft sex för att bli gravid ;)
Det är egentligen inte en sjukdom, utan en defekt eller vad man säger. Minns inte namn. Men det är tydligen mer vanligt än man tror och sex är smärtsamt för många.

Det ska nog va in ( #1) Jag tror att det löser sig efter hand, ta det bara lugnt. Jag hade samma "problem" i början. Det finns tre killar som tror att dom tagit min oskuld. Eftersom jag hade lite av ditt problem i början, så tyckte jag det va bättre o säga att jag va oskuld, så hade dom sin förklaring *L*. Men du ska inte känna dig taskig, då lär det inte gå lättare, då spänner du ju dig. Kör med mkt smek o hångel, så ska du se att det löser sig efter hand. Du får väl "busa" o experimentera lite på egen hand, kanske med hjälp av en "leksak". Lycka till!

ja det skall vara när han skall in :P
okej tack så mkt :) hmm hoppas det löser sig..
Ja, mitt alternariv är kanske lite drastiskt ;) Tänkte inte på att du inte haft sex så många gånger. Sorry :)
Som sagt, känn dig absolut inte taskig, det kommer gå bättre.

Jo men tänk och tänk det är ju att det gö så jääävla ont som är felet!! :(
Men det gör det nog början hos många.
Vänta med själva penetreringen och ha bara annan sex ett tag, så kanske du mjuknar lite i tanken och blir mer avslappnad.
För jag tror du känner lite stress.

okej, för det gör sjuuukt ont och vi får lov att avsluta.
Det känns liksom som att det aldrig kommer gå för jag är för trång
Jag har haft samma problem, efter ca ett halvår gav jag upp och det blev en ordentlig paus. Det gjorde susen! Låt ditt underliv få vila helt ett tag är mitt råd, under tiden så jobba med tänket och fokusera på övriga kroppen. Börja sedan väääldigt mjukt och försiktigt, prova er fram vad som känns bra och inte bra. När du hittat tillräkligt många "bra" saker (typ penetration med finger, tunga, vad det nu kan vara) så kommer du automatiskt att slappna av och allt eftersom kommer det bli skönt i stället för att göra ont. Fokusera på det bra och strunta i resten.
Hoppas det fungerar!
Mvh Tassy
Sjukdommen heter Vestibulit. Läs på lite om den så kanske det kan hjälpa dig. Jag känner en tjej som är med i en sån stödgrupp. Hon säger att alla har en sak gemensamt; alla har haft svampinfektioner. Men läkarna anser att det inte har med saken att göra. Men sök på det så kan du kanske jämföra dina problem med saken. Lycka till!

okej tack så mkt tjejer ! :)

Kan du ha tampong?
#12 Men vestibulit har väl inte ett dugg att göra med trånghet som det verkar vara i trådstartarens fall?
Om det handlar om ren trånghet, vilket inte är alltför ovanligt, eller något annat är svårt att svara på, tycker att du ska kolla upp det med en gynekolog så att du får svar.
Hörde ett reportage på radion för ett par år sedan om en kvinna som hade problem med hymen (mödomshinnan) som gjorde att hon under flera år försökte ha sex utan att penetreringarna lyckades och med smärta som resultat, när det väl upptäcktes så var det en enkel operation för att åtgärda det.
Jag tror inte det är något "ovanligt" dilemma, att man är trång och har problem att genomföra samlag, när man inte haft sex särskilt många gånger i sitt liv. Det spelar ingen roll att man inte längre är oskuld. Det är bara att jobba vidare….

#16 Tack känns bra att höra :) !!
Ja det är la bara att nöta på :P

Vestibulit kan göra att man blir trång. Jag har levt med vestibulit i 8 år snart.
Att man blir trång beror på att man spänner sig för att man vet att det kommer göra ont.
Det viktigaste är att du inte har sex om det gör ont! Det blir bara värre av det, du kommer in i en ond cirkel att du börjar spänna dig redan innan för att du tror att det ska göra ont. och i och med att du spänner dig så gör det också ont.
Prata med din pojkvän om det, försök ha en öppen dialog om det.
Och ta kontakt med en gynekolog så dom kan göra en bedömning.
Du får gärna höra av dig om du undrar över ngt.
kram Ylva