Anders eklund
Vill bara skriva av mig.
Anders Eklund som är häktad för mordet på Egla o en annan flicka, anses inte vara psykisksjuk………….
Då blir jag rädd.
Vad är en normal mäniska?
Lena.P är jag i verkliga livet.
Men det är rätt bra att han inte klassas som psyksjuk för då kommer han att få ett strängare straff.
Det är ju klart att en psykiskt frisk människa inte hade gjort ett sådant brott, men många som begår mord försöker att bli klassade som psykiskt sjuka för att komma lindrigare undan när det gäller straff. I och med att Anders Eklund inte klassas som psykiskt sjuk så kommer han antagligen att få lagens strängaste straff. Och han lär ju inte få det lätt i fängelset.
Ja du, jag tänker så okså..Men så tänker jag..Hur många går lössa..
Fägelse straffet får han ju på isoleringen dom sätter inte han på en avdelning..Ja ville bara skriva av mig. Hörde det på nyheterna, o tägte hur är en som är sjuk?
Detta blev rörit.
Lena.P är jag i verkliga livet.

det första jag tänkte:
vad BRA! då får han ett ordentligt straff…
Alltså jag ahr för mig att man anses psykiskt sjuk om man inte förstår att man gjort fel eller inte var medveten vad man gjorde vid brottstilfället.
Men det finns ju andra sätt att vara psykisk sjuk, men de verkar de inte ta hänsyn till

Å andra sidan inom psykiatrin är det många ggr olika från expert till expert, den ena kan komma fram till sjuk och den andre frisk.