Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 1385 ggr
Lorelai
0

högtidliga separationer

Ni som har varit gifta, eller liknande. När relationen sedan är över och högtiden för relationen kommer, så som bröllopsdagar.
Hur har ni valt att spendera den dagen?

Jag kan tänka mig många olika sätt att använda sig av en sådan dag även sedan relationen har raserat. Tid för reflektion.. blotning för samförstånd och liknande. En tid för de två fallna att mötas och uppdatera på livets gång.. särskilt om barn är inblandade.
Man kan ju också välja att glömma den och helt ignorerar den dagen.. ja.. hur har ni gjort?

Var väl mött

adiafora
0

Har själv aldrig firat årsdagar varken i pågående eller avslutade relationer. Varje dag är en dag för reflektion, omtanke och utveckling. Förstår förstås absolut att man brukar hålla reda på och vill fira årsdagar så som bröllopsdagar lite extra, ett perfekt tillfälle att visa tacksamhet inför varandra, visa extra omtanke och tänka efter på ett sätt man kanske inte hinner annars.

Men att hålla reda på dessa dagar och bry sig om dem efter en separation verkar bara jobbigt. En separationsprocess innehåller alldeles tillräckligt med refektioner och ältande. När det är över vill man väl gå vidare och då glömmer man väl de dagarna? Jag har iofs glömt vilka de dagarna är under pågående förhållande, är hopplöst obrydd.

Kommunikationen med ex som man har barn med behövs ju fortlöpande i rollerna som föräldrar och förhoppningsvis som goda vänner. Rollerna som älskade/par har man ju klätt av sig och det låter konstigt att ta upp dem på bröllopsdagen tex.

Karmatarerskanise
0

Förstår inte varför man skulle fira t.ex en bröllopsdag när an har skilt sig?

[mia-38]
0

Jag valde att helt ignorera den…Varför skulle jag tänka på den efter skilsmässan…??

[stblues35]
0

Finns ingen anledning att fira nån årsdag då man inte är tillsammans längre.