Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1390 ggr
Karmatarerskanise
0

Vad är det som gör det?

Vad är det i ert förhållande som gör att det fungerar mellan er? Har ni samma intressen? Eller har ni kanske inte det och det är det som gör det? Eller är det för att ni är lyhörda?

Ja listan kan göras lång. Berätta gärna.

Telefonkontakt
0

Något som andreas brukar säga är att vi är allt det den andre inte är - förutom att ingen av oss är ordningssamma (det la jag till).

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

I vårt förhållande är det nog tålamod och humor som gör det :P Svår fråga men intressant.

CarolineJ
0

Saker som vi delar

• De flesta intressen
  • politiska åsikter
  • kärleken till varandra
  • musiksmak
  • vi gillar samma saker när det gäller sex
  • samma humor
  • Förståelse

Saker som vi inte delar men som ändå hjälper förhållandet(oftast):

• Vissa intressen
  • Han är realistisk och måste planera medan jag är väldigt spontan - vilket leder till att han ibland hindrar mig från att begå misstag och jag honom att se att man inte behöver planera allt. vi bråkar väääldigt sällan men när vi gör det så handlar det oftast om denna punkten, men lite bråk är bra för oss ibland

Kom på en följdfråga nu :) Postar den i en ny tråd

CarolineJ
0

Glömde skriva en sak till som vi delar - Vi är väldigt öppna med varandra.

[Vargnatt-]
0

Vi är väldigt lika som personer, lugna och hemmamänniskor :). Har samma humor och intressen för det mesta :).

AnneN
0

Oj svårt att säga vad som gör att det funkar, men han är han och jag är jag, vi är väldigt lika fast ändå väldigt olika…

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zvintos
0

Vi har i princip inga gemensamma intressen.
Han har sina bilar och jag mina kaniner.
Men vi accepterar varandras intressen.
Det som jag tror gör att det funkar mellan oss, är att vi tänker väldigt lika i de flesta frågor.
Samt att om det skulle bli något problem, tar vi upp det direkt innan det hunnit bli till någon stor sak. =)

Sarah
0

Vi vill ha samma liv.

Mizzy
0

Vi har bara träffats i 4 månader. Men känns som mycket mycket längre, då vi är helt öppna mot varandra och har varit det redan från första dagen då vi fick kontakten (på internet). Vi båda har samma framtidsplaner, vi är öppna och kan prata med varandra om allt allt och vi har samma tankar och värderingar om det mesta. Vi kommer från helt olika familjeförhållanden, så vi har olika kunskaper med oss i ryggsäcken.

Han har sina intressen - sin mortorcykel och kampsport, medan jag har mina - träning, målning och katterna. Men vi har även gemensamma intressen som vi delar när vi träffas.

Jag vet att han är den rätte, det var kärlek vid första ögonkastet, från båda håll!

fotokrafs
0

Vi är väldigt lika när det gäller livets prioteringar,
han är smart, snäll och sexig  och i mångt tycker han nog detsamma om mig :-).

intressen vi delar är små gratis/billiga nöjen som utflykter, hemmakvällar med film spel och mys,
annars har han sitt musicerande och datorpysslande
och jag mitt sporadiska fotograferande och datorpysslande

Vi är varandras bästa vänner. Älsk!

Johannes
0

#3 berättar det ganska bra hehe. så är det för oss.

Denna kommentar har tagits bort.
MimmieM
0

Vi älskar de små detaljerna i vardagen :) Vi har gemensamma intressen och liknande framtidsvisioner!
- och jävligt bra sex !!

Och han är den jag vill bli en skrynklig, kardemummadoftande gumma med!

Carpe Diem

Karmatarerskanise
0

#13 Haha love u :P Du skriver så härligt!

MimmieM
0

Spank you my dear! Cool

Carpe Diem

Denna kommentar har tagits bort.
Aviendha
0

MimmieM, jag kan bara hålla med i ditt statement ;)

Vad kan bli bättre än att ha rullator-race till affären med illrarna i korgen, att få borsta tandproteser och kolla i kataloger efter fräna fälgar till permobilen? ;)

Vi har vissa liknande intressen, lätt att prata. Men vi trivs riktigt bra tillsammans, i alla sammanhang. Dessutom är han KAB (Klart AvlingsBar) vilket är ett plus ifall jag vill ha snygga ungar ;)

MimmieM
0

Jag föredrar frasen "bra avelsmaterial"!

Carpe Diem

Illercafe
0

# 17 o # 18… Har ni kollat stamtavla och hälsostatestiken på era karlar? ;0)

Aviendha
0

#19 Nja. Lite rund buk förekommer på hans sida, men inte på min. Knepiga släkter på båda så det tar nog ut varandra *visslar*

Annars så får ungen ärva min smarthet och hans händighet, min utstrålning och hans charm ;)

Dessutom är det bra att jag kan väga upp hans snällhet lite hehe

rebelme
0

jag å min kille har de mesta gemensamt. men tyvärr finns de en väldigt stor nackdel med. han har knappt tid att träffa mej. de händer väl ca 1 gågn i veckan å då svävar man bara på moln hela tiden…

Niini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Vi föredrar båda hemmakvällar framför partykvällar.

• Är båda allätare gällande musik så vi introducerar mycket nytt åt varann.

• Samma humor

• Sambon är otroligt bra på att bara finnas vid min sida om det händer något.

• Talar alltid öppet med varann om allt.

• Samma smak gällande film, mat, kläder och inredning.

• Samma syn på livet och hurudan framtid vi vill ha.

• Dessutom påpekar många att vi ser ut som syskon.

• Och såklart funkar det för vi älskar varann över allt annat!

Sen kan jag också tillägga att ibland bara vet man att man hittat rätt, redan efter 6 månader tillsammans började vi diskutera förlovning. Och efter lite på 2 år förlovade är jag så lycklig att det var mig han valde <3

Johanna
0

har ingen aning faktikst varför det funkar.. haha..

vi är eg helt olika.,. men vi älskar varann o har det väldigt braFlört