Ett förhållande på gränsen
Älskar min sambo och vi har nu levt tre år i hop. Vi har inga barn tillsammans men han har tre. Många frågar frågan om han vill ha barn igen och dte är inget problem. Problemet är att han älskar mig men han förstår inte hur viktigt det är att man visar dte och inte bara säger det. Många tycker att jag borde göra slut att jag är "värd" någon som bryr sig mer. Men jag älskar ju honom, hur får man honom att förstå att jag älskar honom?
Ger upp snart….

Prata om det och visa det, det är de enda sätt jag kan komma på iaf
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag har samma problem. Min pojkvän vet inte riktigt heller hur man visar det. Jag tycker sånt borde komma spontant om man nu älskar.

Ja hur får man det, och tvärt om.. hur får man någon att säga att han tycker om en, och inte bara visar det?
Carpe Diem

själv tycker jag att handlingar är viktigare

givetvis!!
Jobbigt på distans bara ;)
Carpe Diem
Vet han vad det är du så gärna vill han ska göra? Om han inte vet kan du ju få vänta förgäves….. på nåt han kanske skulle göra med glädje om bara han visste att du önsker dig det?

Jo då han vet men han tar kritik, vilket jag inet tycker det är att brätta att man vill ha mer kärlek som negativt han tar det nästan som ett staff… Vi pratade igår o lite bättre men först "hotade" han med att vi skeulöle flytta ifrån varandra i en månad så vi fick känna ´vad vi kände men jag vet vad jag känenr och han säger det ju som att så du får veta hur du känner. Ni får ursäkta stavningen…
Hna säger ju att han älskar mig så himla mycket och det tvivlar jag inte på när han väl visar det. HAn är väldigt upptagen annars har företag, är kommunpolitiker mm. så hqan tycker lixom att han har rätt att nästan formligen strunta i kärleken bara för att det är så jobbigt… Mne varfrö är vi då ihop?

Gå på familje rådgivning
Kunde jag säga varför vissa inte är bra på att visa vad dom känner för sin partner så skulle jag göra det. Känns igen lite det där. Alltså jag har inga som helst problem med att visa vad jag känner för min sambo, skulle vara hemskt om sambon inte visade vad hon känner för mig.

okej…
Man kan inte få någon att göra nått som det inte vill. Jag träffade en kille som ansåg att man enbart sa i början alltså de första 3 månaderna att man älskar varandra efter de behöver man inte säga de mer för då ska man veta vad den anndra känner. Jag tyckte de var ett problem då jag tycker man ska säga det i alla fall innan man lägger sig för att få bekräftelse. Men tuvärr är det mer vanligt än vad man tror att inte många säger vad de känner. Utan kanske visar de på annat vis än med ord.
Det man kan göra är bara o säga vad man känner o hur man upplver. Att prata o diskutera är nått viktigt i en relation

tror inte du att han säger till om det förändras? Alla människor är ju olika och det kanske inte känns rätt för honom att visa det, han säger ju faktiskt att han tycker om dig….