Snål?
Läste forumet om en snål kille och diskussionen därefter. Jag kom och tänka på en sak som hände med exet. Vi var ihop i fem år och så bjöd mina föräldrar med honom på en resa till thailand i ca 2 veckor. De bjöd på hela resan, all mat, dykarcert, båtturer, snorkling och allt möjligt.
När vi kom hem gick det tre dagar sedan dumpade han mig och berättade att han tänkt göra det länge och att han hade en tjej vid sidan om osv. Han bara väntat tills efter resan för att min resa inte skulle bli förstörd av det. Jag sa att det var bullshit och att han borde betala igen mamma och pappa pengarna för resan (inte allt vi gjort, men iaf fyl och hotell). Det blev inte så efter många om och men, då mina föräldrar vägrade ta emot pengarna. Men vad hade ni gjort i situationen? Skulle ni krävt pengarna tillbaka eller inte?
I den andra tråden tyckte jag att gett är gett, men i mitt fall tyckte jag annars. Är det jag som är partisk eller? 

Det skulle kännas surt om jag vore i din sits. Jag hade nog också velat att han skulle betala tillbaka. Låter som bullshit i mina öron också att hävda att han väntade med att berätta till efter semestern. Han ville helt enkelt bara åka på semester. Inget annat. Även om mina föräldrar inte ville ha tillbaka pengarna, så hade jag tvingat honom att betala tillbaka ändå. För sådär gör man inte. Han borde skämmas.

Jag skulle nog också ha tyckt han borde betala tillbaka, för det där var ju skitfult gjort av honom, snika till sig en resa, trots att han redan beslutat sig för att göra slut.. och tillråga på allt ha en tjej vid sidan av, vilket prakt*behind*!!!
Lågt gjort. Han borde skämmas!
Snacka om att snylta! pengarna tillbaka säger jag bara.
härligt att jag fick lite uppbackning. nu blev det ju inte så, men jag tänkte bara kolla om jag hade tänkt som er andra eller inte =)
Jo, riktigt jävla praktarsle.
Så snällt att han tänkte på att DIN resa inte skulle bli förstörd.. *ironi*.
Han var bara ute efter resan för egen del. FY!
Sara

Åhhh jag hade blivit helt galen fall min kille hade gjort så mot mig, jag hade gjort allt för att han skulle betala tillbacka.
Vill inte dina föräldrar ha pengarna så skänk dem till välgörande ändamål!
Sara