OT - Hissdrama...
Jag och min man åkte upp på vinden för att hämta flyttkartonger som svärfar ska låna. När vi packat in 4 banankartonger och 4 ihopvikta flyttisar så började vi vår färd ner till bottenvåningen där vi har vå lägenhet. Precis lite efter våning 2 av 3 så smäller det till och hissen stannar…!
Paniken bultar i huvudet och Andreas klickar på B igen och hissen surrar, fort klickar han på nödstop. Trycker på den fina knappen "nödsignla" en stund och det tjuter i hela trapphuset, ingen vaken själ reagerar..
Som tur var så packade jag på honom mobilen ifall svärfar skulle ringa så efter 3 minuters telefonkö till Hisservice så sa de att de skickar en gubbe på en gång..
Jag är oerhört hissrädd och undviker hissar så gott det går. Framförallt gamla hissar..
Och det man verkligen bara ser på tv är en höggravid kvinna som fastnar i en hiss.. Jag kan föda barn vilken dag som hälst och fastnar i en hiss..! Har aldrig varit så panikslagen som jag blev när jag kände att luften blev sämre och sämre i hissen dessutom.. Kunde inte ens sätta oss ner då kartongerna var ivägen och hissen är oerhört liten…
Jag ska aldrig mer åka hiss, ialla fall inte den där hissen och aldrig utan en fungerande mobiltelefon. Vet inte hur länge vi hade suttit fast där om vi inte hade haft någon.. Tur att det inte var som på tv och den höggravida kvinnan ska till att föda barn i hissen..
Nu har jag stressat upp mig så mycket och haft sån panik att jag har fått nog för iår…
Tur att det bara tog 10 minuter för hissgubben att komma till vår Räddning efter att vi hade ringt. Men det var de längsta 10 minuterna i mit liv…!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Men usch! Jag är inte direkt hissrädd, men en sån upplevelse skulle skrämma slag på mig! Ska alltid ha med mig mobilen ner i tvättstugan numera 
/Christine
Oj vad obehagligt! Tur att det gick bra!

Usch, förstår din rädsla. Är själv rädd för hissar. Kan säga att jag har mycket respekt för varuhissar. Det brukar vara de hissarna som den moderna världen glömt. Usch… hualigen. Jag får rysningar bara jag tänker på det.
Tur att allt slutade lyckligt iaf!!! =)
Fy va läskigt!

obehagligt.
Själv är jag inte så rädd för det, var det förut, men sen har jag jobbat ett tag i felanmälan för hissar, och lärde mig att luften inte kan ta slut i en hiss, och hur det fungerar på felanmälan, men innan det var jag mer nervös :/
Men definitivt obehagligt, och än värre om man är gravid :(

Oj vad jobbigt. Tycker själv inte om att åka hiss. Hade innan i våras inte åkt hiss på flera år. Men nu har jag tagit tag i min rädsla. På jobbet åker jag bara hissen med glasväggar, den andra känner jag mig väldigt klaustrofobisk i. Men jag försöker att utmana mig själv. Men hur jag skulle reagera om hissen fastnar vet jag inte…