OT Ska till Götet
nu har vi bokat hotell i götet om ett par veckor :P Stannar 2 nätter. Det enda roliga vi kommer göra på vår semester, men det ska bli mysigt :)
MimmeM Några tips på vad vi kan göra? Har tänkt Liseberg (så klart, fast jag får åka allt ensam :() Och sen åka paddan båtarna.
Vad tycker ni om? Det finns lite museum om ni gillar sånt, sen har vi ju Universeum inte så långt från Liseberg. Botaniska trädgården ligger brevid Slottskogen som är en gratis djurpark.
Ni får ju inte missa att gå på Avenyn och strosa. Göteborgs paradgata med värsta nattlivet.
Sara

Ta en promenad i slottskogen, välldigt vackert.
Gå på något mysigt café/restaurang på avenyn.
Besöka universeum.
Kommer inte på något mer just nu…
Sara; museum är inte intressant och universeum har vi redan avrit på, och det känns som det räcker med en gång :P Avenyn får vi ju se till att gå på ja :) Tack!
Heda; tips på restaurang? :)
Om ett par veckor? Vilket datum då?
Vi ska också till Liseberg i sommar och vi ska stanna över natten på ett centralt hotell.
=)
Den 1:e till den 3:e ska vi vara där :) Augusti då :)
Tips på restaurang i Gbg: Joe Farelli´s http://www.joefarelli.com/
#5 Ah, ok. Vi ska i alla fall dit omkring den 20:e
#7 Okey :)

Åk bort till Haga och strosa runt på gatorna där. Mysiga affärer, kaféer, restauranger och väldigt charmiga kvarter. Ta spårvagnen till Järntorget.
Annars om det är en vacker dag kan ni ju åka ut till Röda Sten, strosa nere vi vattnet, se Älvsborgsbron underifrån:), fika, titta på de gamla husen som ligger där. Väldigt mysigt. Spårvagnshållplats: Jaegerdorfsplatsen.

Jag dejtar dig, jag ska visa dig allt fint med GBG och jag kan åka allt på Liseberg med dig, om du orkar åka allting undeför 6 ggr ;)
Carpe Diem
#10 Då kan killen vara väskhållare på Liseberg ;) Vi tänkte dra till liseberg på fredag, passar det dig då? På eftermiddan, kvällen nån gång`? Den 1:e då alltså

*host* Jag vill också gå på Liseberg, Hera
Jag åkte Lisebergbanan 10 gånger och Balder minst 5 gånger ;D
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#10-11 snyft! jag vill meeee!:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#12 Men kom du också då ;)
#13 Kom du också då :P
Vad kostar ingång på Liseberg då?^^ och så kan jag sova hos Emmi! 
vet faktiskt inte riktigt. Det får vi kolla upp!
#16 hum.. vart tittar man efter de då?:P
http://www.liseberg.se/Liseberg/Svenska/Startsida.htm?strFlash=0
Tyvärr får jag felmeddelande när jag försöker kolla priser :/
ÅKPASS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290 kr
Fri åkning hela dagen. Spökhotellet Gasten ingår ej.
hitta de där^^
Sen kostar inträdet 70:- har jag för mig.
Sara
#20 japp! Och så kostar de att åka tåg också:P
Hera::
Kronhusbodarn har ett väldigt fin kaffe.Ligger bakom femman.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Lisette du är inbokad hos mig, varesig du ska till Liseberg eller inte. Så efterfestar vi på Heras hotellrum som de sanna rockstjärnor vi är :P
Carpe Diem
#23 Tror killen kommer känna sig ganska utanför :/

han ska ju få hålla väskan?!
Carpe Diem
Mjo, men känns lite tasktigt när vi två åker iväg en helg osså ska jag springa runt med andra ;)
Mimmi! hahaha! .. men alltså.. jag kan ju inte iaf:( hehe .. varför skulle du åka så tidigt hera! hinner inte få pengar öht^^
Vi har semester då :P
#28 hehe jaa.. men jag får ju pengar lite olika och den här gången får jag t om lön.. och den kommer ju 21:e eller nått^^ skit hera!;P

Vaddå inte pengar.. vaddå inte går? Lisette.. du talar grekiska!
Kom hit ner nu, jag betalar ju mat och husrum.. du ska bara skrapa ihop biljettpengar :) Ecko tar du med dig!
Carpe Diem
#30 Haha! jojo.. jag har 10:- till nästa månad.. kan ju ta en såndär träsak på tågrälsen och gunga mig frammåt?:P Men tro inte att jag inte vill, för de VILL jag!
för oss blir det också en tur till Götet ngn ggn i aug.. maken vill till Liseberg :) sen en titt på universeum då jag aldrig varit där..
Och efter att läst ditt inlägg Hera så vill han att vi skall åka paddan oxå ;)
fotokrafs; :P Universeum är intressant.

Man kan ta vagnen ut på öarna och sola eller bada (spårvagnen byts mot båt, men det är samma biljett och det kostar inget extra).
Sen håller jag med om caféer. Göteborg är en caféstad och det finns så många att välja på. Bara att bestämma om man vill ha modernt eller gammalt, nedsuttna soffor eller designade stolar…
De har öppnat ett relativt nytt thaimassage ställe vid heden (centralt) som är riktigt bra. Känns som om man är tebax i thailand.
Gör en picknikkorg och ta er ut till fästningen (om ni är intreserade av gamla borgar).
Gå och se en film i VIP salongen på bio.
finns mycket annat också, vet inte vad du/ni gillar… vi har bra dykning här på västkusten, bergsklättringen i Utby är riktigt fin…