Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 1956 ggr
Ljuset
0

Hitta nya vänner igen

Jag och en tjej satt och pratade en dag om hur lätt det var att skaffa vänner när vi var liten. Man lekte ju med alla då, tänkte inget, bara lekte och hade roligt.

Men nu när man är vuxen så är det jättesvårt att hitta nya vänner. Eller är det så att ingen har tid att umgås med människor längre? Dom som har familj har sitt och dom som har kille/tjej har inte tid heller.

Så nu undrar jag hur ska jag som är singel tjej, med han inga vänner, hitta vänner. Mina arbetskamrater umgås aldrig på fritiden.  Jag blir aldrig bjuden på fester och ingen frågar om jag vill hitta på något. Jag ska finnas där för allas problem som dom kommer med och frågar mig om allt, men sedan så bara försvinner dom, tills nästa gång dom kommer med sina problem.                                                        Jag har blivit väldigt sårad/besviken på mina gamla vänner som jag hade förr. Detta sitter säkert fast i mig än i dag, rädd att bli sårad igen.

Är det någon som har några tips/råd hur jag ska kunna lita på nya vänner igen??

Tack och kram till er.

[SharpMissy]
0

Svaret är, tack vare teknologins framsteg, betydligt enklare idag än för tjugo år sedan.

Internet.

Ett alldeles utmärkt fora för att odla nya kontakter. Jag och min man har träffat massor av nya vänner via nätet, vissa försvinner bort i periferin igen, medan några blivit kvar. Vi älskar att träffa nya människor och Internet är som sagt, ett perfekt ställe att göra det på.

Man går med i ett community där folk som har liknande intressen håller till. Eller går med i någon webcamchat (finns ett flertal).

Lycka till!

Ljuset
0

Jo visst är det så. Jag har några som jag sänder epost och pratar med på msn. Men dom bor långt bort från mig. Vill ha dom nära så jag kan umgås med dom. Men det är ju bättre än inga alls.

Karmatarerskanise
0

Håller med Sharpmissy.

Annette
0

Jag träffar mina nya vänner och bekantskaper genom min hobby, Shetlandsponnyer. Både på nätet och på evenemang jag besöker.

Så att skaffa en hobby är ingen dum idé :)

Lindbygarden
0

#4 det håller jag med om, hästarna har bunidt många kontakter åt mig.. men sen är ju vi hästfolk så passionerat hängivna djuret hästen så man kan ju i stort prata med vem som helst samma stora intresse:o)

Ljuset
0

Tack för era svar. Jag har varit på många kurser och på gym men det blir inte att man frågar varandra om man ska hitta på något. Få se om jag ska ta och gå en kurs till hösten kanske jag träffar någon där.

Lindbygarden
0

#6 bor du nära en större stad/ i en stor stad eller ute på landsbygden?

Ljuset
0

Jag bor i en stad.

Lindbygarden
0

ok..jag har ju bott i gbg och uppe i jämtland tidigare och jag har nog upplevt att många i större städer är mkt trevliga etc men inte alltid släpper folk inpå livet..

I jämtland var det tvärtom, de var trevliga men inte lika käcka MEN de man fick kontakt med blev riktiga vänner.. En av mina allra bästa vänner träffade jag där uppe och hon är guld värd..

Men det är svårt för det är ju inte så att man kan gå och knacka på dörren och fråga om ngn vill hoppa hopprep..

HannaM
0

djur.. bättre än människor, sen träffar man oftast folk som en bieffekt av dom=)

Liss
1

Ja de låter ju som du pratar om mig;P

Tycker desamma, förut var de hur enkelt som helst. Men nu mera känns de lite som att tjejer tycker dem har nog med vänner eller något sånt.
Har träffat en del roliga människor genom en vän, men de kommer aldrig till de att vi umgås ensamma utan min vän. Konstigt!

Men jag har, som sharpmissy nämner, träffat en hel del över nätet. Massa trevligt folk som faktist VILL vara ens vän. Dock lyckas jag hitta dem flesta långt bort. Förstår inte riktigt, men de finns väl inga trevliga i den här staden;P hehe.. Så iaf så ses vi inte så ofta som man skulle vilja .. men men

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sara
0

Har inte heller så många vänner kvar.. De flesta har barn, hus, man osv, vi är inte på samma våglängd längre.

Jag skulle rekomendera dig att gå med i en förening, kanske tom sitta i styrelsen. Jag har fått kontakt med 2 jättetrevliga tjejer genom en förening.

Sara

Lindbygarden
0

#11 men visst är det så? De bor alla jättelångt bort:o)

HAPE
0

Åh vad jag känner samma sak. Flyttade 40 mil, för att sen flytta tillbaka 10 mil och sitter nu utan egantliga vänner. Träffar ju sambons vänner och de är helschyssta, men skulle vilja ha några egna kompisar gärna.

Jag har inte lyckats hitta via stallintresset än, de blir mest bekanta. Arbetskamraterna är bra på alla vis och vi träffas ibland, men inte riktigt på det sättet.

Fika i Karlstad någon? Oskyldig

Ljuset
0

Det jag har märkt att jag skämms över att inte ha några vänner. Om jag träffar nya vänner vad kommer dom att tro om mig om jag berättar att jag inte har några. Om en kille kommer in i mitt liv vad ska han också tro att det är något fel på mig att inga vänner har. Eller är det bara min negativa tanke som tänker så här att det i verkligheten kommer att gå bra den dagen jag träffar någon?