Äkta kompisar???
En lång historia.Ska försöka att korta ner den och hoppas inte att det blir för rörigt.
Jag fick en ny tjejkompis i julas. Hon började på vårt jobb och vi började umgås även privat. Vi har blivit bästisar.
Nu är det så här att hennes granne visade intresse för mej. Och jag föll pladask för honom. Anna, kan vi kalla min kompis för….sa en massa som han hade sagt om mej. Som var positivt för ett framtida förhållande…
Ett tag senare så träffades killen och jag privat. Och vi kom in på detta med vad han hade sagt o inte sagt. Det visade sej att det mesta som Anna hade sagt var påhitt. Han hade inte alls sagt vissa saker. Han är ganska försiktig med sånt…utan menade det att ville han mej nåt så berättar han det för mej och ingen annan.
Jag blev sur som 17 på henne….för det gjorde mej ju illa när sakerna sedan inte alls stämde.Men jag sa inget till henne…vi jobbar ju tätt ihop och vill inte bli ovänner.
Jag har sedan testat henne lite….Och hon säger saker återigen som INTE killen sagt. Bland annat att han skulle ringa mej…som förra veckan…att vi skulle åka till hans sommarstuga…odyl. Jag ringde nyss killen för att ta reda på hur allt ligger till. Han har knappt pratat med henne på flera veckor…och han har INTE sagt nåt till henne.
Nu fyllde killen år igår…och då hade Anna o hennes kille sagt att de skulle grilla….Och det visste killen om sa de. Jag messade han o grattade han o skrev att vi syns på grillningen. Anna hade sagt att hon hade sms:at honom flera gånger om detta men inte fått svar. Nu när jag pratade med honom så visste han inget om nån grillning från deras håll. Det var ju jag som hade nämnt detta. Grillningen var planerad sedan säkert en vecka tillbaka….och dom påstod att han visste om detta. Men det gjorde han alls inte!!! Varken han eller jag fattar varken ut eller in….
Varför pratar om sånt som inte stämmer??? Hon sårar mej djupt så saker hon sagt inte stämmer. Hon vet ju att jag är kär i honom och hon inger ju mej falska förhoppningar….å hans vägnar…som sedan inte stämmer.
Vad ska jag göra??? Jag kan inte göra mej ovän med henne eftersom vi jobbar ihop…..Men nån grillning åker jag inte på!!! Den kan dom ha för sej själva!!!

Ja någon av dem talar i allafall inte sanning. kan det vara så att killen och hon pratar men att han bett henne inte prata vidare till dig och sen vill han inte kännas vid vad han sagt jusst för att han bett henne va tysst,,, ja jag vet inte, men det messta brukar ha sin förklaring.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Näää…det är inte så. Då skulle han ju erkänt nu när jag pratade med honom…Han har varit ärlig mot mej från början. Inte undra på att allt blev knas…
Hon ljuger om annat med har jag kommit på. Finns inte mycket som stämmer när hon ska berätta något…Har sedan hört av andra att det inte stämmer.
Trist..men det är bara du som kan bestämma om du orkar med en sån här "vän".Vet man om det kanske man kan hantera det.
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Ja abbi.s……Tomas o jag diskuterade detta. Vi vet ju om hur hon är…så allt hon säger ska vi inte lägga nån vikt i längre. Gäller det saker mellan han o mej ska han o jag prata…ingen av oss ska gå till henne längre.
Men sen ska jag säga till henne att vi vet iallafall….men det tar jag lite längre fram.
Tråkigt när folk hittar på saker som inte är sanna :( Det har jag oxå råkat ut för, för en hel del år sedan :(
Så jag tycker du ska prata med henne om detta. Hoppas det löser sig.
Kram

Mia, vill bara tillägga att du har ju redan skrivit ut din vänninnas namn i andra trådar samt hennes kille/man :)
Men om du känner att hon sårar dig så tycker jag du ska göra det som känns bäst för dig, antigen avsluta relationen, prata med henne eller fortsätta som ingenting. Det är helt upp till dig, jag hoppas iallafall du gör det du själv känner för.
#6……Vad är det som säger dej att de är deras rätta namn jag skrivit i trådarna?
Jag ska prata med henne om detta. Att hon inte kan hitta på sånna saker…för det sårar… Men det löser sej alltid..

Verkar som att du träffat en tvättäckta mytoman, finns tyärr sådana överallt ibland oss. inte säkert att hon menar något illa. det är tvångsmässigt..
Hon vill säkert så väl..men sen blir det så himla jättefel….Det är nästan så man tycker synd om henne. Men jag litar inte mer på henne vad hon säger.

jag har en mytomankompis, han ljuger så pass mycket om precis allt så jag orkar inte ens bli arg, men jag tar han aldrig på allvar heller, talar han nån gång sanning så tror jag han inte då heller…
Är en mytoman medveten om att den ljuger och hittar på? Intressant detta ju…

#11 de är medvetna men kan inte låta bli, i ordboken står det , tvångsmässig lögnare och ryktesspridare om andra.

#7 Malin och Morgan var det namn du nämt först och ett fler tal gånger. Men strunt i det nu,
Säger som #8, det verkar vara en mytomat du stött på.
Har själv haft en sådan i min närhet och hur mycket den personen samt jag och mina vänner försökte få denna mytoman att sluta ljuga så gick det inte. Enligt våran gemensamma vän så är det som ett tvångsbeteende, kanske ska tillägga att ingen är vän med denna mytoman i dagens läge.
#13,,,namnen är väl ändå ganska oviktig i detta fallet.
Hon har nu ett antal gånger ringt mej o frågat om jag vet varför Tomas är sur på henne. Han hälsar inte på henne..pratar inte med henne. Och jag har lovat för hans skull att inte säga nåt än eftersom dom är så nära grannar. Det respekterar jag. Men jag tänker ge henne en liten vink iallafall.
Hon har inte många vänner alls. Det är aldrig nån annan tjejkompis hos henne. Det är bara jag tydligen. Jag tycker nästan synd om henne…hon verkar inte ens vara medveten om att hon ljugit.

#14 kanske kan vara ide att prata med hennes man då? Så kanske ni tillsammans kan få henne att förstå att hon ljuger och att hon behöver hjälp?
Jag tror Tomas pratar med han idag..för han hjälper honom i ett byggjobb idag.
Det är inte lätt med mytomaner..Hade en kille jag dejtade en kort tid som hittade på dom mest knäppa historier om guldgruvor i afrika han skulle tjäna miljoner på till oljeaffärer.När han sen påstod sig fått magcancer när jag gjort slut så trodde jag honom inte..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Näää..man tror dom ju inte till slut..Även om de talar sanning nån gång…Men det blir ju så.