Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 2298 ggr
Jenna86
2008-06-25 19:33
0

funderar lite..

jag sitter här och funderar lite..
det är så att jag fallit för en kille på mitt jobb.. han är SÅ söt och SÅ go..
vi har pratat en massa och vi har massor gemensamt..
han är flirtig och jag blir helt varm och glad när jag är med honom,
så till mitt problem,
vi satt och snacka nu i veckan och de visar sig att han har flickvän, å att de inte var speciellt bra..
blir lite förvirrad för de känns verkligen som att han flirtar å så med mig..
känns dumt att "flirta" med nån som har flickvän.. men också dumt att släppa nån som man faktiskt fått känslor för..

någon som har en tanke om detta?

[mia-38]
2008-06-25 19:44
0

Hmmmm..lite svårt när han har flickvän..Passa dej nu så du inte går och blir bränd…Han kanske bara är ute efter en oskyldig liten flirt….

Meeen….samtidigt….så kan det ju vara ärligt menat….fortsätt prata med honom…och se tiden an….

Jenna86
2008-06-25 19:53
0

#1 jo jag är rädd för att de är så.. kanske vill han bara flirta lite?

jag blev dumpad av mitt ex för ett halvår sen.. han hade träffat en annan tjej som han gillade mer.. 
så nu känner mig jag elak mot hans flickvän om de skulle bli mer sen..
vet ju själv hur de känns..
men samtidigt är detta den första killen som jag verkligen känner att de känns bra med sen det tog slut med exet..

jag blir tokig på detta :/

[mia-38]
2008-06-25 20:02
0

Jag förstår dej….Får man känslor för någon som redan är upptagen så vet man ju inte hur man ska göra. Han kan ju bara säga att det är dåligt mellan dom…fast det kanske inte alls är det. Bara för at du ska fortsätta att flirta och prata med honom.

Men fortsätt som jag skrev innan, att prata som vanligt med honom..försök att pejla läget ännu mer mellan han o hans flickvän…lite försiktigt…

Jenna86
2008-06-25 20:07
0

#3 hehe ja de ska jag :P tack för tipsen! :) kram

[mia-38]
2008-06-25 20:11
0

Lycka till….

MVH Mia

CarolineJ
2008-06-25 21:25
0

Jag hade slutat med att besvara hans flirt med flirtande tillbaka. Även om deras förhållande inte är bra så är det ändå ett förhållande. Går dina känslor över till kärlek så hade jag sagt det till honom och då helt enkelt sagt att - Flirta inte med mig när du har flickvän för jag blir bara sårad i och med att mina känslor växt.

Eller nåt liknande.

För mig så krävs det två för att vara otrogen. Den i förhållandet och den "andra" Sen är det såklart den som är i förhållande som är mest skyldig men den andre respekterar inte direkt förhållandet heller. Sen finns det såklart människor som förs bkom ljuset, en kille/tjej säger att h*n är singel men att det inte är så….

Jenna86
2008-06-25 21:45
0

#6 håller med dig till visso..
ibland kan man inte styra sina känslor..
men jag VET ju att han har tjej och det är precis de jag får dåligt samvete över..
sen vet ja inte om de e flirtigt heller.. han kanske bara vill va trevlig och jag misstolkar allt :P haha
ne men jag kanske ska prata me han?
ställa han mot väggen å fråga om han flirtar? å varför han gör de när han har tjej?
ibland känns de som att jag tänker aldeles för mycket..

Katarinaj
2008-06-25 21:51
0

Fråga honom lite nonchalant…Vad ska du o din tjej göra på semestern…

Liss
2008-06-25 21:54
0

Blir liiite agro när jag läser de här faktist. För de var ju nämligen på de viset mitt ex var otrogen mot mig. Han var med en tjej på sitt jobb och spelade charmig och gullig och flirta med henne som en idiot. Och jaa, dem såra mig något otroligt så jag fick klättra upp från en jätte grop i 1 år.

Upptagna killar är helt enkelt off limits. Då tillåter man sig inte till att tycka om människan heller. För personen har uppenbarligen gjort ett val att vara med den han är med. Tycker ni om varandra ömsesidigt (för visst kan man träffa sin dröm senare i livet) så se för bövelen till att han blir singel först. Man är som sagt två till att vara otrogen. Har man inte blivit otrogen mot kanske de är lätt att inte tänka, men för hennes skull TÄNK! De gör Fan så ont!

Prata med honom :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Katarinaj
2008-06-25 22:02
0

Mm känner han ngt riktigt starkt för dig, blir han som LisetteS säger först singel, även om han inte är säker på att det blir ngt mellan er. Han vill tydligen gardera sig. Fy Fy FY….Tänk sen om du blir sårad av honom, han vill kanske bara ha lite kul i sänghalmen och så ska du träffa honom på jobbet för jämnan, nä ut o "ragga" i sommar, där finns fler Prinsar

MimmieM
2008-06-25 22:10
0

eller så är han bara av en flirtig natur och menar ingenting med det!

Carpe Diem

Jenna86
2008-06-25 22:48
0

#9 tråkigt att höra.. :(
förlåt att jag frågar (hoppas du inte tar illa upp) men nu efteråt, tänk om de inte hänt då? då hade du ju fortsatt att va ihop med en idiot? känns de inte "bra" nu att de tog slut..
vissa par kanske inte är meant to be..
självklart ska man ju göra slut innan man är med nån annan så missförstå mig inte!
som jag sa, jag har redan dåligt samvete!

jag har ju träffat denna kille på jobbet i en och en halv månad och fick först i veckan reda på att han hade tjej.. folk kan va knepiga!

jag ska nog prata med honom imorgon.. som sagt jag kanske missuppfattat allt som #11 säger :) vissa killar kanske helt enkelt bara e för trevliga för sitt eget bästa :P

#10 fast om han nu skulle göra slut med henne och bli tilsammans med mig så skulle vi ju ändå ha flirtat medans de var ihop.. och andra tjejen skulle bli ledsen i vilket fall och antagligen hata mig :/

chik
2008-06-25 23:16
0

Nu är jag nog litte äldre än er. Men jag tycker att bara för att man pratar o är trevlig, så flirtar man kanske inte..Min sambo undviker att prata med vissa just för att dom inte skall tro att han flirtar.O så skall det ju inte vara..

Bara för att du pratar med någon, så är du väl inte sexuelt intreserad, vi verkar se väldigt olika på detta..Detta är bara mina tankar,

Lena.P är jag i verkliga livet.

Karmatarerskanise
2008-06-25 23:27
0

#13 Det är ju hans eget val att inte snacka med vissa.

Men de flesta har nog en liten mottagare som sorterarut vad som är flört och inte.

bubbelbubbel
2008-06-25 23:30
0

det kanske är så att han flirtar med dig för att testa sitt förhållande ? att han uttnyttjar dig för att se om gräset är grönare på andra sidan och testa sina känslor för sin tjej, inget som är omöjligt heller…

Katarinaj
2008-06-25 23:45
0

Ja det är jättesvårt. Mitt ex träffade jag på en utbildning, jag märkte att han va intresserad, men såg att han hade en ring, så jag "gav" inget tillbaka, men han va envis o ville att vi skulle träffas, det gjorde vi, på neutral mark. Jag sa att är du säker på vad du känner måste du prata med din sambo. Han hade redan innan han träffade mig "försökt" avsluta sitt förhållande. Han ville inte riskera att det inte skulle bli ngt mellan honom och mig, så han bröt förlovningen och när han gjort det, kändes det inte fel för mig. Hon var så klart ledsen och ringde mkt o la på luren. Jag sa till mitt ex att hon får gärna ringa o prata med dig om hon behöver det, jag vet hur det känns. Vi var tillsammans i 9 år tills jag tyckte att vi skulle bryta upp, men vi är dom "bästa" vänner i dag. Sen kan ju faktiskt en flört som chik säger vara helt "oskyldig". Men det råd jag kan ge dig är att lita på din egen känsla, då tror jag det blir bäst.

chik
2008-06-26 00:12
0

hera!!det är tyvär inte så många som har den motagaren..jag vet väninor till mig, som tycker män är intreserade, vilket dom inte är. Dom är bara väluppfostrade………

Lena.P är jag i verkliga livet.

Liss
2008-06-26 03:37
0

#12 Visst ångrar jag inte att de är slut mellan oss nu mera. Han var ett svin förövrigt också som jag aldrig såg. Men de hade sparat en hel del på mig som person och mina känslor om de hade skett på ett snyggare och bättre sätt. Att gå bakom ryggen med en annan och inte berätta om de, utan att jag fick veta det genom att komma hem och hon var där. De är nog de värsta jag vart med om.
Så menar han allvar säger jag fortfarande, prata med honom om de först och främst- han kanske inte vill alls. Och sen får ni (enligt mig) faktist vara så pass snälla och spara henne och se till att de tar slut på ett bra sätt. :)

Se till också så de inte är mitt ex;) du bodde ju i norrköping^^ hehe

Sarah
2008-06-26 17:04
0

man kan inte sno någon som inte vill bli snodd… jag skulle inte ge upp min drömkille för att han var upptagen, så ego är jag. men att göra ngt innan det har tagit slut mellan dem skulle inte kännas så bra. skulle han vilja att mer hände innan de gjorde slut så är han inte värd det. men att försöka ta någons partner ser jag inte som helt off limits. tänk om det är meningen att man ska vara med den.

elmo
2008-06-26 22:34
0

Jag håller med sarah här. Här är även jag väldigt ego och släpper inte en kille jag vill ha för att han har tjej. Man kan inte alltid tänka på alla andras bästa, utan måste ibland se vad man själv vill ha. Däremot kan man ju försöka sköta det på ett snyggt sätt.

Jenna86
2008-06-28 17:31
0

#18 om han aldrig sa någonting till dig om henne innan e de riktigt dumt! haha vi får hoppas att de inte är han :O :P

jo klart jag inte vill såra någon,. men jag vill ju inte ge upp honom heller..

#19 håller med om de me att man inte kan sno nån som inte vill bli snodd!

Nu har jag iaf pratat med honom, jag sa i stora drag att om han fortsatte å flirta med mig så skulle jag göra detsamma. och att han isf får se till att bli singel, han såg lite chockad ut kan ja lova :P
men men vi får se vad som händer på måndag :)

Jenna86
2008-07-07 22:09
0

va ett tag sen ja skrev här.. aja.. en liten update!
nu e de så att han faktiskt gjorde slut me sin tjej!
och vi har varit och fikat lite efter jobbet :)
tog en glass i parken idag , i regnet :P
mysigt! men vi går sakta fram, :)

Winta
2008-07-07 23:33
0

Ett frågotecken, kanske är lite känsligt men alltså då när han sa att han faktiskt gjort slut med tjejen, är det sant det han säger? Liksom om det finns bevis… *undrar*…. inte att vara elak eller nåt men tanke på kanske innan du blir bränd*….

Liss
2008-07-08 03:00
0

#23 Håller med! Mitt ex sa att den här tjejen på jobbet var ute ur leken och att han inte ens prata med henne. Han sa även att han pratat med henne om att de inte kunde vara nått mellan dem för att han ville vara med mig. Bara de att han bodde ihop med henne;) Så utan bevis skulle jag inte göra ett dyft:)

fenix82
2008-07-08 03:19
0

Undrar hur dessa killar gör nästa gång det är dåligt mellan den som snodde honom…kanske är din tur nästa gång han hittar en annan flirt…

Jenna86
2008-07-10 23:28
0

jo klart jag har tänkt i dom tankarna!
men nu så är det ju bara fika än sålänge!
vill vara säker på vad som händer innan jag kastar mig in i något..:)

#24 förlåt men jag fattar inte, sa han till dej att han ville vara med dej, men så bodde han med henne?

#25 ja de e ju de som är jobbigt, det blir ju svårt att lita på honom. men vill inte tänka för mycket i dom banorna heller.
alla gör misstag.

Lindbygarden
2008-07-11 00:51
0

Jag gillar inte otrohet men ibland kan jag förstå att det blir som det blir även om det kanske inte ursäktar det.

MEN jag är aldrig med en kille som har tjej.. aldrig! Det finns mkt gott om fiskar i sjön och jag vägrar låta mig bli behandad som ngt man drar över och hyschpyschar med sen. Samt jag vill inte utsätta min systrar för det.

Jag har klantat mig en gång när jag var mkt yngre med kille som jag varit tillsammans med occh fortfarande var kär i.. Han var dock i en ny relation. Men fy vad dåligt jag mådde, dels kände jag mig smutsig och fick så dåligt samvete för tjejen som jag då aldrig träffat.

Träffade henne senare och hon var en underbar människa.. och då mådde jag ännu sämre!

Nä vill du ha flört och kanske lite mumlamumla så satsa på en skön singelkille..:o)

Jenna86
2008-07-20 21:53
0

#27 ne att bli kär medvetet i en kille som har tjej skulle jag heller inte bli.. men ibland händer de ju att man blir kär i nån som man kanske egentligen inte vet så mycket om?

Liss
2008-07-20 23:19
0

#26 Ja alltså, han sa att han enbart ville vara med mig. Och att han sagt åt den andra tjejen att de låg till på det viset. Han sa att han ville växa upp och mogna och sen kunde vi två vara med varandra igen ordentligt. (inte för att jag ville det, hade slängt ifrån mig honom långt innan) Han fortsatte sitt dravell om att han älska mig fortfarande osv osv i oändlighet. Bara det att de visa sig senare att dem bott tillsammans under den tiden. Förstår du då?:)

Så man vet ju aldrig igentligen. Han ville helt enkelt ha båda två så länge som möjligt då.

Men de är bara mitt ex. De behöver inte vara så med ditt ragg;)