Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3182 ggr
Aviendha
2008-07-14 20:00
0

Slitningar

Ja alla kära här inne. Nu tänkte jag ta och beklaga mig en bit här..

Min sambo är en underbar människa, vi har mycket gemensamt och kommer bra överens, förutom på EN punkt (finns väl nån fler, men det känns som den största)

Mina illrar.

Jag hade min första iller när vi träffades, och han älskade illern. Vi bestämde oss för att skaffa en till, som skulle vara vår gemensamma, vi skulle dela lika på henne helt enkelt. När den första dog blev den "nya" honan som då var ett år helt apatisk, varken åt eller lekte så i panik skaffade vi en till och då blev hon sitt vanliga jag igen.

Jag är en djurmänniska rakt igenom. Jag kan inte tänka mig ett liv utan djur helt enkelt, jag skulle inte funka som människa. Jag har testat.

Jag vill ha en till iller men han går i taket av bara den rena tanken på en till. Hans resonemang är att tre gentemot två blir mycket mer jobb, pengar, tid och skit att ta reda på. Jag köper att han inte vill ha en till och lär mig leva med det, trots att jag skulle ha skaffat en till annars. Jag vet vad jag ger mig in på.

Sen är jag anmäld som akuthem, dvs att jag kan ta hand om illrar som av olika anledningar måste flytta, tills att de hittar nya hem. Jag har ännu inte haft en akutiller, men det är inte så vanligt med illrar här i Härjedalen heller. Min tanke har vart att, förutom det faktum att man hjälper ett behövande djur, så får vi ju då se att det funkar med tre illrar.

Nu så var det en iller som behövde ett akuthem i närheten, allt var i princip klart, och då jag o killen diskuterat det tidigare har han gnällt lite men inte sagt "nej det får du inte".

Allt gick så fort, omplaceringskordinatorn skrev och frågade, och jag svarade "ja, det ska nog gå att ordna". När jag berättar det för killen går han helt i taket.

Han sade att han absolut inte ville, det är ett odjur till som kommer gräva på dörren till badrummet där de är när han sover, han vaknar om de är lösa. Han tycker sig känna av ena illern vi har nu, men vägrar ju som tidigare nämnt att äta medicin när han är hemma.

Jag blir så less! Tidigare i vår så var han med o anmälde en alkis här för vanvård av dennes hundvalp. Han erbjöd sig själv att ta hand om den tills att ett hem kunde finnas, och detta berättade han efteråt för mig. "Om de ringer o inte har ett hem nu så tar vi hand om den".

jaja, vi gör väl det, tänkte jag. En icke rumsren valp, som antagligen har svårt med tillit. En som gör att mina illrar får flytta ut och bo hos vem vet vart, antagligen min pappa tills att hunden fått ett hem. Men jag sade inget, för det är min åsikt att man hjälper dur i nöd om man kan.

När jag sade det till honom i denna diskussion, så kontrade han med att "den var ju misshandlad". Vadå? Det spelar väl ingen roll? Jovisst är det mer synd om den än om denna iller, vars matte/husse inte hade tid för. Men de uppoffringar som skulle krävas då skulle vara mycket större. Men det skulle gått aldeles utmärkt, men det är ju för att han vill ha hund själv.

Det hela slutade med att jag blev irriterad och sade att jag är less på att hela tiden behöva anpassa mig efter honom, jag har tex. skippat utbildningar pga att de ligger för långt bort för han vill inte flytta. Detta är det enda jag bett honom om, förutom att få skaffa en tredje iller. Jag säger inget om de 10 bilar han äger som bara tar plats o inte går. Eller att han kastar ut pengar hit o dit i ren impulsivitet på en bil som han "bara måste ha" för att sedan glömma bort den inom 1 månad.

Jag fick då göra hur fan jag ville, bara det fanns en regel. Funkar inte hans krav skulle den vara ute inom en vecka.

kraven var: inget krafsande så han vaknar. (han jobbar endera 13.00 till 01.00, eller tvärtom) Inget bajs utanför nån bajslåda (som om det är det nu) Inget nafsande från den nya illern (alla illrar testar lite för att veta var gränsen går, att sen en av våra biter han i foten är ju ok)
Det ska även vara helstädat i lägenheten hela tiden, och det ska jag stå för…

Sådana här gånger kommer allt upp, och det känns som om jag sitter i världens hörn och väntar medan livet rusar förbi.
Det handlar väl om att ge och ta?

Jag vet, jag är gnällig men ;)

Madde
2008-07-14 22:04
0

Hmm ja du. Själv sitter jag med 6 illrar här hemma och min sambo kan inte klaga då han tog hem nr 6 för 5 månader sen. hehe.

Känns som att han är den som tar och tar och du får ställa upp på honom. Det är svårt och förstå det här med illrar varför man skaffar så många. Jag tycker inte det är mer jobb med 3 än med 2. Självklart är det mer jobb med 6 än med 2. Men så många har du inte sagt att du vill skaffa heller.

Lider med dig och hoppas att han lyssnar på dig oxå. Han måste ge med sig lite oxå. Vill du prata så har jag msn madde148@hotmail.com

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Karmatarerskanise
2008-07-14 22:07
0

Fast jag kan tycka att du skulle kunnat strunta i att ta hem fler illrar, eftersom du redan har. Han verkar ju tycka de är ok med dom ni har hemma nu?

Förstår att du vill rädda djur, men killen är väl viktig han med?

Jag har iaf inte tagit hem fler djur om min kille absolut inte ville det. Men alla fungerar vi olika och kräver olika saker :)

abbis
2008-07-14 22:14
0

Jag har inte illrar själv .Men min son har och hade när han bodde hemma.Jag älskar djur men illrar klarar jag inte alls av pga att om man inte håller rent så blir det en syrlig doft som sätter sig i allt..Sen har inte dom illrarna jag träffat på varit så lätta att ha och göra med , dom bits rejält..Jag fick sanera det rum som min son hade sina illrar i när han flyttade .

#0 Kan det vara så att han upptäckt baksidan av att ha iller men vill inte säga det rent ut till dig..Fråga honom!!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

CarolineJ
2008-07-14 23:32
0

Håller med #2

Maliceangel
2008-07-15 05:22
0

Jag måste bara skriva att jag har exakt samma problem! Med mina råttor, min pojkvän och alla hans bilar! Jag måste alltid gå med på allting han vill. Men så fort jag vill någonting så ställs massa ultimatum, krav och jag måste göra massa saker för honom. Som sist nu när jag ville att han skulle köra mina råttor hem till mina föräldrar (dom har bott hos en vän en tid pga att min pojkkvän började hata dom) så var jag tvungen att skriva på kontrakt om att han skulle slippa gå ut me hunden på 3 månader! Våra 2 råttor som vi tillsammans bestämde att vi skulle skaffa för 1 år sen.

Förlåt för att jag klagade om mina problem i din tråd, men jag känner bara igen mej så mycket i det du skriver!

FrauBlycher
2008-07-15 09:09
0

Jag tycker att det är sak samma för det handlar inte om djuren som jag uppfattar det.

Jag hade blivit fly förbannad och undra varför det är så självklart att din kille ska ha så mycket plats i ert förhållande medans du ska hålla dig på din kant.

Ceciliaolucifer
2008-07-15 15:05
0

#3 "Jag har inte illrar själv .Men min son har och hade när han bodde hemma.Jag älskar djur men illrar klarar jag inte alls av pga att om man inte håller rent så blir det en syrlig doft som sätter sig i allt..Sen har inte dom illrarna jag träffat på varit så lätta att ha och göra med , dom bits rejält..Jag fick sanera det rum som min son hade sina illrar i när han flyttade ."

Om man inte håller rent till något djur så luktar det illa och det är inte ngt som är specifikt just för iller. Nu vet inte jag hur liten yta din sons illrar bodde på och om dem var kastrerade? För det är en stor skillnad mellan okastrerat och kastrerat. Städar man och håller rent så luktar det ytterst lite iller. Jag har 4 st och jag har aldrig hört ngn säga att det luktar konstigt, speciellt , syrligt hemma hos mig som är på 33kv. Men det kanske är för att jag har kastrerade djur, städar ordentligt på ett normalt sätt, dvs inget överdrivet gnugg. Men alla upplever vi dofter på olika sätt.  Jag tycker ex att blöt hund luktar extremt äckligt. Och ja, jag skulle nog känna att jag skulle behöva sanera efter att ha haft en blöt hund i rummet.

#0 Att illrar är en livsstil och inte ett husdjur vet vi ju redan om. Det är ett svårt djur att leva med, det är bara så. MEN jag tycker att i ett förhållande så får man ge och ta. Du ska absolut inte se till att sköta hela städningen bara för att du vill ha en till iller? Hur mkt skitar en iller ner egentligen? ;) och vad är det som gör att det inte går att hjälpas åt?

Min pojkvän fick 4 illrar på köpet och han har absolut inget emot dem. Men han kan bli förtivlad om dem gör saker som han inte förstår. Nu är mina illrar väldigt duktiga på lådan men vi har sagt att jag tömmer lådor och torkar eventuella olyckor. Sen tycker jag att jag borde städa lite extra utöver det gemensamma städandet. Men det är ngt jag själv känner och det finns inga påtryckningar från killens sida.

Nu när jag har illrar som inte går ihop så är det väldigt laddat här hemma emellan åt. Jag förstår varför illrarna gör som dem gör, Men jonas blir förtvivlad och förstår inte riktigt "illersaker". Men det reds ut väldigt snabbt.

Jag kan inte säga annat än att det ska vara lika i ett förhållande, man  ska ge och ta, ge och få. Visst, bilarna kanske inte läcker olja på parketten eller tuggar sönder era strumpor men man måste väl respektera varandras intressen?

Han har levt med iller och vet själv hur lätt det är att uppfostra så envisa djur, och framför allt hur lätt det är att få dem att göra det man vill. Så han ställer helt orimliga krav på dig och frågan är varför? är det verkligen illrarna som är problemet? eller är det ngt han skyller på?

hoppas du tar mitt inlägg på rätt sätt..

kramar

Inflyttad
2008-07-15 17:11
0

Hej på er, jag har själv aldrig haft någon iller eller annan gnagare för den delen heller, men jag tycker att det verkar som om han ställer orimliga krav. Jag tycker du ska stå på dig.

Sen kan jag inte riktigt förstå vissa pojkars fascination för bilar?

Karmatarerskanise
2008-07-15 17:12
0

Är det verkligen orimligt att inte vilja ha fler djur?
Jag förstår inte hur man kan tycka det.

Inflyttad
2008-07-15 17:56
0

Jag menade inte att det var orimligt att han inte ville ha fler djur, jag menade att det var orimligt att hon skulle städa hela huset eller att hon skulle se till att han inte vaknar för ljud mitt i natten?

Lindbygarden
2008-07-15 18:21
0

Hahaha.. förlåt om jag ler men det är nog ngt med Kvinnor och djur eller det kanske är så för alla djurintresserade!

Jag håller ju på med hästar och tjaa nästan alla bekanta jag, med eget och möljighet att hålla fler hästar, lyckas alltid få fler och fler och fler hästar:o)

Kan tänka mig att det är likadant om det är hundar,katter, illrar, kaniner mfl.. Kan du kanske inte satsa på ngn form av uppfödning och motivera det med just att det är uppfödning? Eller är det tvärstop också?

Sen får man ju försöka kompromissa om det är djur som bor inne och kan lukta och hitta på bus etc.. de är ju inga guppies direkt!

Det är ju lite skillnad på bilar som står ute och illrar som kanske biter en i tårna när man sitter i tv-soffan!

När det gäller hästar så är det ju tiden och pengarna det som påverkar ens partner..

HannaM
2008-07-15 20:17
0
LinLin
2008-07-15 21:07
0

Jag tycker det låter som att din pojkvän skulle behöva ett ordentligt uppvaknande. Han kan inte lova att ni ska vara akuthem åt en valp (utan att du vet om det!) om du inte kan lova att ni ska vara akuthem åt en iller (vilket han vet om!).

Ska du stå ut med hans bilar så borde man rimligen kunna begära att han står ut med att det flyttar in en iller till. Utan en massa krav!

Och angående de utbildningar du vill gå.. jag säger bara en sak, sök dem och flytta!! Du kan inte sitta fastklistrad vid en (otacksam) kille resten av livet..

Karmatarerskanise
2008-07-15 21:09
0

Men hur kan man jämföra bilar med levande djur dom bor i lägenheten?

Aviendha
2008-07-15 23:48
0

TAckar för tankarna.

Detta kan tyckas handla om illrarnas vara eller icke vara, men det är egentligen principen. Jag kan leva med att ha två, men jag vill inte leva med två av det skälet som min kille anger, vilket faktiskt inte stämmer. Han menar att en tredje iller skulle vara så stor skillnad i vårt hem att det inte ens går att fundera på. Den skulle kosta en massa mer. Den kommer bajsa utanför lådan konstant.

NU är det jag som står för alla iller-kostnader, så det är inte hans problem. Jag sköter lådor, och jag har fått till tre illrar tidigare, och har stort stöd i andra om det behövs.

Nej, jag jämför inte djur med bilar, men det ÄR påfrestande att själv lämna min älskade bil hemma,ör att han kan behöva den, då det bara är en som går av de 10 han äger. Och det är med nöd och näppe, för rätt somd et är så måste strömmen till bränslepumpen brytas.. En håller han på att renovera. De andra var alla projekt. "Den är ju så billig, ska bara fixa det o det sen kan jag åka.." Det är en jäkla pengafälla. Och som det ser ut nu, så kan jag inte ha delad ekonomi någonsin med honom pga det och andra saker. Sen har han mage att komentera att jag lägger ut några hundra i månaden på illrarna.

Sen var de just den där frågan, att det var ok att HAN skulle vara akuthem åt en hund. Men inte att jag var det åt en iller, vilken kunde bekräftat/stjälpt hans teorier om tre.

Det är just i denna fråga som det blir glödhett, den enda fråga jag slåss hårt för.

Varför tre när du har två? Jadu.. Mår du bra av något, så vill du ha mer ;) Varför 40 par skor när du kan ha 10? Varför 10 bilar när du bara behöver en eller två? Finns inga raka svar. Det är ett stort intresse, och som tidigare här nämnts, en livsstil.

Inflyttad
2008-07-16 14:57
0

#12 ursäkta min okunnighet, det är bara det att de ser ut att ha vassa tänder Glad och jag kan slå mig i backen på att de skulle kunna bli aldeles utmärkta gnagare om de bara ville…?

HannaM
2008-07-16 18:48
0

#16 mm ungefär lika utmärkta som en katt=) dom ser rätt lika ut i munnen, fyra huggtänder och sen små maltänder längre bak=)

skrollan
2008-07-16 18:53
0

hehe, jag känner igen mig liiite :) Erik har en massa bilar, just för att renovera. "den va så billigt" "men den här är så ovanlig" m.m. :) Han tycker inte att vi ska ha mera djur, men det är just för plattsen vi bor på. Vi bor i en två på ca 60 kvm och har två illrar och en katt, han tycker att det är synd om djuren att ta emot ett djur till. Men tror ända han skulle gå med på ett djur till om det var något speicellt med djuret, som omplacering.
Men förstår dig, att det är just grejen att han sagt att ni kan vara akuthem och sedan backa ut. Hoppas du står på dig, tycker inte han har mycket att klaga på om det är du som ändå betalar, städar och sociliserar dem.

Sara
2008-07-16 22:37
0

Varför i hela världen ska DU hålla hela bostaden städad för att det kommer en iller till? Så mkt stökigare blir det faktiskt inte.

Nä, han ska banne mig göra sin del ex damma, plocka grejer osv. Fattar att han kanske anser att du ska städa efter djuren men han får väl städa efter sig själv!

Visst kan illrar skita utanför, kraffsa osv osv. Men en inte rumsren hundvalp är inte bättre, de kan snarare göra mer skada än en iller.

Tycker du ska sätta hårt mot hårt. Tycker din kille verkar vara en liten mansgris som ser sina egna behov men tycker dina är ovidkommande oavsätt om det gäller djur eller utbildning.

Sara

FrauBlycher
2008-07-17 10:14
0

Alltså jag måste bara fråga även om det är off-topic, vad är tjusningen med illrar.

Inflyttad
2008-07-17 10:43
0

#20 Har funderat det samma, det verkar vara det mest populära husdjuret här. Jag hade ingen aning om att så många hadde iller.

Men de är ju förståss rätt coola

Ceciliaolucifer
2008-07-17 12:13
0

#20 Tjusningen med iller är att dem är fulla av liv, nyfikna, busiga, jävliga och så otroligt charmiga!

En katt är för tråkig, en hund är för jobbig, en iller är alldeles lagom.

Om du träffade en iller så lovar jag dig att du skulle "oj, så söt"

:)

FrauBlycher
2008-07-17 13:02
0

Jag har faktiskt funderat på att skaffa en men dom är ju nattdjur trots allt och så har jag fyra katter redan :) sedan vill jag ju ha hund också någon gång :) Men det får ligga lite på framtiden när jag bor för mig själv igen kanske (delar lägenhet med min syster)

skrollan
2008-07-17 13:11
0

men kan ju alltid hälsa på någon i närheten med iller så lovar jag att ni förmdoligen fastnar för dem ;)

Inflyttad
2008-07-17 14:37
0

#24 Coolt, någon i närheten av Göteborg som vill visa upp sin?

Lindbygarden
2008-07-17 14:41
0

#19 är det inte lita att ta i och kalla någon för mansgris för att han inte vill ha fler illrar?

MEN jag har för mig att illrar luktar!?!? En kompis till mig hade nämligen iller och den ene luktade rätt rejält…

fettmedkevlar
2008-07-17 14:48
0

#26 Jag antar att hon menade mansgris för att han säger åt henne att städa allting medans han typ sitter och tittar på.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

HannaM
2008-07-17 15:19
0

#26 antingen okastrerad eller så städade inte din kompis=)

[Tassy]
2008-07-17 15:32
0

Jag har varit i en liknande situation en gång, och eftersom djuren är en så otroligt viktig del utav mig så ställde jag ett ultimatum.

Idag är jag singel… och så himla nöjd med det! Det var en riktig befrielse att slippa alla odrägliga kommentarer. Sån är jag Skrattande

Inflyttad
2008-07-17 15:43
0

Verkar vara många som värderar relationer med djur högre än med människor?

Nog för att det kan vara aldeles så trevligt med ett djur som ger en vilkårslös kärlek och alltid verkar se upp till en, men är det verkligen bättre?

Och ändå inte? Om man inte trivs i ett förhållande, ska man verkligen stanna kvar? Kan det faktumet att den ena partnen inte gillar ett visst husdjur vara den enda anledningen till att ett förhållande inte funkar? Eller är det bara en ursäkt?

Lindbygarden
2008-07-17 15:49
0

den var nog okastrerad för jag träffade den ute och "han" luktade i pälsen:o)

#27 Ahaaa… jag tror att hans uttalade är mer ett uttryck för "absolut inte fler illrar" och inte egentligen speglar honom som person.. Oskyldig

Lindbygarden
2008-07-17 15:53
0

För min del handlar det mycket om att jag tidigare fått anpassa mig och fått big nono till många djur.. Kommer ihåg att jag tyckte att "gud va skönt att få bestämma själv"..

Så det handlar nog till viss del om det också:o) Hade min sambo blivit allergisk eller liknande så är det ju självklart att jag väljer honom före djuren!

Ceciliaolucifer
2008-07-17 16:13
0

#23 Dem är rättare sagt gryning och skymningsdjur :) Men eftersom dem är så otroligt sociala så är dem ofta uppe med oss när vi själva är vakna. Kl 05 på morgonen vet jag att dem lever rövare men sen är det full rulle så fort jag kommer hem eller vaknar!

Det finns många många illrar som går ihop med både katt och hund, sådetså ;)

LinLin
2008-07-17 17:02
0

#15 Jag vet varför vi har fyra istället för två (som tidigare). Det känns bättre!

Sara
2008-07-17 18:57
0

# 26, 27

Ja, jag menade mansgris för att han ställer kravet att hon ska städa hela bostaden och för att hans intressen är ok men inte hennes. Typiskt egoistiskt känns det som när han tar en valp men hon får minsann inte hjälpa en iller.

Sara

abbis
2008-07-17 21:23
0

Det där med lukt handlar nog mycket om att man inte känner sin egen "hemdoft" Det gör andra kan jag lova.Min son har kastrerade illrar och städar noggrant..Luktar pyton ändå..Det är som och komma hem till rökare eller gamlingar där är oxå en speciell doft som är svår..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Sara
2008-07-17 22:31
0

# 36 Brukar fråga folk som kommer hit om det luktar blä. Men det tycker de oftast inte och mina vänner säger vad de tycker. Ibland har ju illrarna precis skitit och då luktar det ju inte rosor.

Jag tror att det är viktigt att hålla rent och att tvätta sovfiltarna ofta för att ha en fräsch lukt hemma när det gäller illrarna. Här tvättas filtarna minst varannan vecka och ibland oftare.

Sara

SweGizmo
2008-07-18 22:56
0

låter ungefär som mej och min sambo angående mina tamråttor:/

har 3 hanar och ville ha 2 honor, han vägrade och eftersom jag lovade att inte ha fler råttor där vi bor just nu så gjorde jag en fuling;)

min granne som är råttuppfödare och god vän fick ha mina 2 honor som jag köpte i smyg;) min kille är sur över det, men jag höll ju mitt ord, jag skulle inte skaffa fler råttor där vi bor nu (alltså i den lägenheten).

Min blogg: SweGizmo.se

Wiemona
2008-07-20 14:03
0

Jag tycker du är smart som inte har delad ekonomi med honom! Trots att jag är djurmänniska själv så förstår jag honom till viss del, gillar inte heller att komma hem till folk som mer eller mindre har ett zoo i lägenheten. Är lyckligt lottad med egen gård så alla djur är ute… Han tycker väl helt enkelt att det räcker med inomhus-djur nu. Därmed inte sagt att du inte ska sätta emot- som någon uttryckte det "han tar stor plats i förhållandet". Verkar också orimligt att du ska ta över all städning. Jag säger som Grynet "ta ingen skit" men ibland måste man kompromissa för att ha en framtid tillsammans.

JossanH
2008-07-20 15:46
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#36 bor i en 2a på ca 60 kvm. Sen jag flyttade hit har jag haft flera på besök som tidigare anmärkt på att illerdoften slår igenom lite och som sagt att dom inte känt av den minsta lilla illerlukt här.
Precis som att man känna att någon har hund, kan man känna att någon har iller. Är det illrar som är slarviga med lådan och där matte o husse är slarviga med att tvätta mysfiltar- ja då kommer det lukta mer- precis som hundar o katter också…

#30 när jag skaffade mig mina illrar så tog jag personligen över ansvaret för att dessa djur ska få leva ett bra liv med kärlek och aktivering. Jag skulle aldrig lämna bort mina illrar om min pojkvän ställde ett ultimatum. Då skulle jag få leva som särbo o inte kunna träffas alls lika ofta.

Min pojkvän blir i dagsläget biten både nu o då av min ena iller som är väldigt speciell i lynnet. Han säger varje gång att det var hans eget fel då han busade med illern och att han då bet för hårt. En gång har han blivit biten helt oprovocerat.
Jag har aldrig ställt några som helst krav på någon pojkvän gällande illrarna- mer än att de ska få bo som familjemedlemmar under samma tak som oss. Mina illrar är ca 90-99% rumsrena (är de hemma är de 99%), jag rensar alltid lådorna, betalar allt till dom, fyller på mat, går ut med dom- allt. Min nuvarande kille är dock den första som tagit initiativet till att själv rensa lådorna om det är mycket i någon låda plus att han alltid busar med dom… :)

Att jämföra bilar med djur?? Står bilarna i trädgården så kan det nästan jämföras faktiskt. Jag skulle bli galen om jag hade 10 bilar som stod o skräpade runt hela huset… 

Förresten- grejen med illrar?
De är just illrar. Varken katt, hund, kanin eller råtta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
2008-07-20 18:43
0

#40 Jag tycker aldrig bilar kan jämföras med djur. Kvittar var dom står.

Karmatarerskanise
2008-07-20 19:00
0

#42 Ehm, för att bilar inte lever och inte kräver i närheten av vad ett levande djur gör. Djuren bor innomhus med en, det gör inte bilen.

Bilen kan du sälja när som, ett djur är man ansvarig över.

HannaM
2008-07-20 19:24
0

#43 men däremot är bilen en hobby, det finns människor som tillbringar mer tid med sin bil än sin partner, liksom det finns människor som gör så med sina djur. Vissa kan int esälja sina bilar, vissa kan sälja sina djur. det handlar nog om vem som har bilen och vem som har djuret.

Karmatarerskanise
2008-07-20 19:29
0

Tycker fortfarande inte att man kan jämföra materiella ting med levande varelser :)

HannaM
2008-07-20 19:51
0

Jag tycker inte heller att det är samma men det finns dom som är lika fast i sina bilar, eller vad det nu kan vara som djur så jag kan se en stor

Sara
2008-07-20 22:24
0

Antagligen lägger killen ner mer tid på bilarna än # 0 på djuren..

Jag menar absolut inte att #0 inte spenderar tillräckligt med tid på illrarna utan mer att illrarna är inne och då håller man på lite pö om pö med dem och det går alldeles utmärkt att umgås aktivt med andra människor under tiden.

Medan killen säkert hänger i garaget x antal timmar i veckan och har man inte samma intresse hänger man nog inte där bara för att umgås.

Sara

Karmatarerskanise
2008-07-20 22:25
0

Men ska man då inte kunna ställa det kravet att tjejen ska hänga med till bilarna om han nu måste leva med djuren? (menar inte TS nu) utan allmännt.

Inflyttad
2008-07-21 11:18
0

Jag vill fortfarande träffa en iller, de verkar häftiga.

HannaM
2008-07-21 14:28
0

#49 i göteborg finns det ett gäng. Gå in och skriv på iller.ifokus så hittar du säkert någon som kan tänka sig att visa upp sina älsklingar

Sara
2008-07-21 17:48
0

# 48 Min poäng är att han kan göra allt som han brukar även när djuren är där. Kolla på tv, käka, läsa internetta osv. Om hon skulle vara i garaget så kan hon inte göra detta samtidigt.

Djuren finns med i bakgrunden som en del av vardagen medan bilarna tar tid och inte bara finns i bakgrunden.

Sara

Karmatarerskanise
2008-07-21 17:50
0

Men djuren kräver mer av en.
Dom är mer än en hobby.

Dom flesta jag känner som håller på med bilar gör inte det varje dag på all sin fritid. Djuren finns alltid där och behöver alltid ditten och datten.

Sara
2008-07-21 17:55
0

Det är ju precis därför det är så underbart med djur. Deras villkorslösa kärlek och vänskap. Till skillnad från bilar.

Sara

Karmatarerskanise
2008-07-21 17:56
0

#53 Ja, gillar man djur så :)

Aviendha
2008-07-21 21:40
0

Jag älskar detta forum =) Även om många har andra åsikter än vad jag har, och många har liknande, så är det oerhört givande att läsa vad ni tycker och tänker där ute! Det uppskattas.

Nej, jag värderar inte djur-relationerna högre än människo-relationerna. De går inte att jämföras. Det är för mig två olika saker.

Jag kanske har vart otydlig. Det är just det att när vi träffades, så visste han vart jag stod i frågan. Han hävdade själv att han var på exakt samma plan. Det var en av de många anledningarna till att det verkligen blev vi. Men någonstans på vägen har det försvunnit. Visst utvecklas man, men jag känner på sätt och vis mig lite dragen vid näsan. Som jag uppfattat vibbarna så sade han så i början, för att få mig på fall. Visst ljög han inte, men han kanske drog till i överkant en aning.

Sen kan han gå omkring och beklaga sig över dem, men är snabb att sola sig i glansen av dem när vi får positiv respons över dem. Jag låter honom mer än gärna göra det. Men att ena stunden klaga, och sedan andra stunden klaga på mig över att jag kallar dem för "mina" illrar, istället för "våra" när han tydliggör ofta att han tycker de är pest och pina.  Har jag lyckats förklara lite bättre nu?

Karmatarerskanise
2008-07-21 22:46
0

#55 Nej, ska han ha med djuren att göra får han ju ta det som är lite mindre roligt också.