Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2235 ggr
Trazzel
0

Relation och tid och träffar

Hejsan!

Jag har träffat en kille som är hur mysig som helst, uppvaktar, öm, snäll, kan prata om allt med honom, skön sex. Men vi bor 70 mil ifrån varandra. Så det blir inte till att träffas så ofta. Och jag jobbar inom vården så jag jobbar oregelbundet och helger, ibland halva helger (tex går av vak lördagmorgon, eller går på vak söndagnatt) Och han jobbar regelbundet. Så vi kan ju in princip nästan bara träffas på helgerna. Och då ska det ordnas mer resor och så. Blir jobbigt med allt planerande.

Jag har ju också hund, som ska ha sitt. Han bor hos husse när jag jobbar och sen hos mig när jag är ledig. Nu börjar det en hundkurs i augusti som jag har sett framemot att gå. Den går inte så ofta. Och hunden och jag behöver verkligen jobba tillsammans. Killen och jag bokade in en resa tidigare i sommar, vi var båda medvetna om att det kunde komma nåt emellan, och det är hundkuresen (som bara är 5 gånger) och det känns lit dumt att utebli en gång. Så nu är han sur och ledsen över det och tycker inte att vi ses tillräckligt och att jag inte är så pådrivande med träffarna, att det mest är han som planerar.

Eftersom jag jobbar skift, och många kompisar jobbar "normalt" så kan jag mest träffa dem på helgerna (om jag vill åka och hälsa på nån). Har en kompis i Finland som jag gärna vill besöka, men då blir det på en helg och då försvinner det en helg för killen och mig. Samma sak om jag går på nån kurs med hunden. Så ska jag nu helts sluta gå på kurs med hunden och sluta åka bort och hälsa på kompisar?? Han blir ju så ledsen när vi inte får ihop träffar. Han känner mer för mig än jag för honom, så vi är lite olika på det viset. Hur jag än gör blir det fel. Hur mycket ska man kompromissa?? Det är när det är konstiga jobbtider som ställer till det och ibland är det bra för jag kan vara  längre ledig. Sen ibland så vill jag gärna vara helt själv också, utan en massa måsten.

Så det var en liten avskrivining :-)

Karmatarerskanise
0

Han känner mer än du?
Känner du kanske inte tillräckligt då? Verkar inte så.

tantnett
0

Läser du det du har skrivit så ser du nog mellan raderna att du börjar tycka detta förhållande inkräktar för mycket på ditt liv.

Avståndet är kanske boven i dramat men du prioriterar din hund o vännerna före honom. Det hade du inte gjort om du verkligen hade dom rätta känslorna.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Trazzel
0

Jag känner mycket för honom. Men ska jag sidosätta vänner och hund helt och hållet? Det är väl bra att ha ett liv vid sidan om, att man inte låser upp sig på varandra?

Karmatarerskanise
0

#3 Fast när jag faller riktigt för en annan människa och bara kan träffa denne på helger, så hade jag åkt dit så fort jag kunde, men det är ja de ;)

Hela ditt inlägg får mig att misstänka att du egentligen inte känner speciellt mkt för honom.

Om du jobbar helg, kan inte han då komma och hälsa på dig?

tantnett
0

Håller helt med dig och jag menade inget illa med min kommentar. Men det verkar inte som att han vill ge dig det utrymmet.

Bäst är nog att du tar upp detta med honom nästa gång ni träffas. Tala om för honom hur viktig kursen är för dig o vovven. Och att du månar om dina vänner samt även har behov av att någongång vara ensam.

Han har kanske inte samma "fritidschema" som du. Han tycker nog att ni skall träffas så fort ni har möjlighet och då är det nog svårt för honom att aceptera att det inte går.

Men är han mån om dig så förstår han säkert även om det är svårt för honom.

Trazzel
0

#4 när jag jobbar helg, så jobbar jag natt hela helgen. Och för att få sova ordentligt sover jag helst själv då. Annars sover jag inte bra om jag vet att han kommer hit och vi inte hinner umågs så han måste roa sig själv.

#5 ingen fara :-) Nej han har inte samma fritidsschema som mig, han vill nog ta alla tillfällen i akt. Men har man hund har man ansvar för att hitta på nåt med den också. Och mina vänner vill jag gärna ge av min tid, för de finns alltid där för mig.

Börjar tro att jag är helt rubbad när det gäller relationer. Han är egentligen drömkillen, så varför kan inte min hjärna fatta det. Han är ju allt jag vill ha hos en kille och så låser jag mig så hela tiden. Förutom när vi träffas då känns det riktigt bra, men så fort vi han är hemma hos sig och jag hos mig så blir det trubbel. Skumt!

tantnett
0

Men kan inte han hänga med då till dina kompisar el ni fixar en fest och bjuder dom någongång när han är hos dig?

Samt kan han inte hänga med på hundkursen? Fast det var kanske att det kolliderade med er resa? Men resan kan väl bokas om?

Och hunden följer väl med hem till honom och då kan väl han hänga med ut då du jobbar med den?

Trazzel
0

#7 jo han kan hänga med till mina kompisar, men har inte så mycket parkompisar, utan jag umgås mest med tjejen. Och tjejen jag tänkte besöka i Finland vi vill träffas på tu man hand.

Hade hunden med till honom i sommar och det gick bra,han tar stor ansvar över den, fastän han inte är ägare. De kommer bra överens. Hunden kan inte komma med dit så ofta heller för jag åker tåg dit, och han är inte van vid tåg. Och så gillar han inte andra hundar heller så det skulle kunna bli en fartfylld och öronbedövande tågfärd ;-) och han tycker det är jobbigt med mycket människor. Borde ha uppfostrat honom bättre som valp, men men dags att vara efterklok.

[mia-38]
0

Låter mest som bortförklaringar tycker jag….Ta och tänk över hur mycket du egentligen tycker om denna kille…och om du verkligen VILL satsa vidare på honom.

Inflyttad
0

Säg åt honom att komma ner (eller upp?) så att han kan följa med på hundkursen. De där kusrena är mer utbildning för hussar och mattar än för hunden. Om ni blir ett par kan det vara bra att han får lära sig lite vett också.

Trazzel
0

#9 du har kanske rätt, vill inte att det ska vara bortförklaringar, men det kanske är det. Men att hålla på att skriva kanske hjälper mig till rätt beslut.

#10 jo han kan komma med på kurs. Förmodligen skulle han klara av den bättre än mig ;-) för han är mycket lugnare än vad jag är. Vilket nog min hund har märkt.

Det är inte kul att känna sig förvirrad så här, det tar massor med energi.

Karmatarerskanise
0

#11 Förstår det :/

Trazzel
0

#12 Tack Hera!

Jag kan säkert verka som en osäker person, som egentligen borde veta vad som är rätt Och inte gå och dra på saker.

Men jag har jättesvårt för konflikter, har haft hela livet pga av olika orsaker och sen så är jag en person som tänker för mycket. Vet inte varför det ibland känns så rätt när vi är tillsammans för att sen kunna strula så mycket.

Karmatarerskanise
0

Det är aldrig lätt när det gäller känslor och att komma på vad man egentligen vill och inte vill. Hoppas du kommer på det till slut iaf :)

Trazzel
0

#14 ja du Hera, det hoppas jag också :-$  Nej känslor är svåra att komma underfund med ibland.