Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3651 ggr
Mymlan
2008-07-24 04:55
0

Inget socialt

Hur blir en människa som är utan ett socialt liv, inga vänner. Ingen kärlek, kramar etc..?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

tantnett
2008-07-24 10:05
0

Sannerligen en svår fråga.

Lever man kärlekslöst som barn får man oftast mycket svårt med relationer som vuxen.

Sen om man lever "eremitliv" stannar man ju fullständigt i den sociala samt psykiska utvecklingen.

Men sen kan ju även viss social kontakt vara "fel" man umgås enbart med likasinnade. Man utvecklas ej heller här. el så förstärks ev destruktiva beteenden.

Vi människor mår nog bäst av att ha blandat socialt umgänge, för att kunna utvecklas själva både psykiskt samt socialt, som att framförallt  lära oss älska o trivas med oss själva.

Viktigast är trotts allt att oavsett umgänge så är det oerhört viktigt att man trivs med den.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Mymlan
2008-07-24 11:48
0

#1 Räknade ej barn utan som vuxen..

Inflyttad
2008-07-24 12:02
0

Attans bra på datorspel?

Nej jag bara skämtade. Jag tror att det kan bli en ond cirkel, man får nog väldigt dåligt självförtroende och bara går djupare in i sig själv. Antingen tynar man bort helt och hållet eller så går det åt det andra hållet och man blir en våldtäcksman eller nått???

tantnett
2008-07-24 12:14
0

#2 det var bara den första spalten som syftade på barn.

Vidhåller att din fråga är svår. Snälla HJÄLP mig någon!

Men jag försöker igen: Man hämmas i sin psykiska samt sociala utveckling. Får man aldrig någon bekräftelse över sig själv så går man lätt in i negativa faser.

Vi tillhör ju flockdjuren och precis som dom så är vi beroende av varandra för att kunna utvecklas och fungera i vårt samhälle.

cat-malou
2008-07-24 12:26
0

För min del tror jag att det är väldigt individuellt. Vissa människor är mer beroende av kramar, bekräftelse osv än andra och för dem måste det vara totalt förödande att bli tvingade att leva den typen av liv medan andra ju faktiskt väljer att leva mer eller mindre som eremiter.

Annars håller jag nog i stort med tantnett, ett blandat socialt umgänge borde vara det ultimata.

Mymlan
2008-07-24 12:27
0

Och man kan lätt hamna i djup depression?

Negativa faser kan vara?

tantnett
2008-07-24 12:41
0

#6 Man kan få dåligt självförtroende.

Det kan gå så långt att man går in i en depression. Depressionr kan även leda till andra fysiska sjukdommar.

Hos vissa har det även utvecklat borderline: dålig jagidentitet samt känslomässig kontakt med andra människor.

Mymlan
2008-07-24 12:48
0

#7 Dvs dålig själv känsla..

Borderline kan den gå hand i hand med bokstavsdiagnos?

tantnett
2008-07-24 13:11
0

#8 Vad är bokstavsdiagnos?

Borderline visar sig bl. a. som jag skrev ovan. Personen har svårt att anpassa sig, är instabil och olycklig, kan ha ångest, självmordsförsök kan förekomma. många missbrukare har detta.

En person med Borderline kan ytligt sett fungera i samhället även om relationer till andra människor är problematiska.

Mymlan
2008-07-24 13:28
0

#9 Kan man ha Borderline utan vara självmords benägen?

Bokstavsdiagnos är: ADHD, ADD, Autism, Aspergers syndrom, Touretts syndrom, OCD *tvångs syndrom*, Damp..

tantnett
2008-07-24 13:47
0

# Aha Men personer med ADHD m.m. av bokstavsyndromen är väl oftast väldigt sociala?

Ja alla med Borderline är INTE självmordsbenägna.

Mymlan
2008-07-24 13:57
0

#11 Jag har inget problem med att prata snarare folk orkar ej med pratet *S* men sedan så folk blir rädd då man säger man har detta mkt pga av rädsla för de ej vet ngt om detta eller så har de en erfarenhet av de som slår ner folk. Jag slår ej ner folk.

tantnett
2008-07-24 14:28
0

#12 Vad har du för diagnos?

[Tassy]
2008-07-25 08:20
0

För dig som har djurintresse kanske du skulle försöka dig på att träffa djurmänniskor? när man har en gemensam hobby att prata om brukar det bli lättare att komma igång. Börja försiktigt med mail eller vad det nu kan vara. Ett steg i taget.