bror+vän
Min bästa kompis har varit ihop med min bror i ca. 3 månader. tyckte att det var jättejobbigt i början men efterhand vande jag mig.
Anledningen till varför det var jobbigt för mig var inte bara för att det är min bror utan också för att jag vet vilken svin han är.
Han har inte alls behandlat henne bra under tiden dom varit tillsammans, och deras bråk har ofta gått ut över mig och jag har ofta fått försvara någon utav dom.
Nu har min kompis varit bortrest i 2 veckor och kom hem igår. Innan hon åkte hade min bror sagt till henne att han ville förlova sig när hon kom hem.
Så igår ringde både hon och jag till honom, först inget svar och sedan var mobilen avstängd.
Så fick jag reda på inatt att min mamma hade träffat min bror och en annan tjej vilken han hade presenterat för mamma som sin nya tjej. Då hade han även påstått att han hade gjort slut med min kompis redan.
Jag fick reda på detta inatt men eftersom jag inte ville göra min kompis ledsen så berättade jag inget då.
Har nu försökt ringa min bror hela dagen och även hans kompisar för att han ska få en chans att förklara sig och berätta för min vän.
Kan ju även skriva att han har supit varje dag i under tiden min kompis varit bortrest. Han har alkoholproblem, men det verkar ha blivit mycket värre nu på sista tiden.
Så jag har nu berättat för min kompis om den andra tjejen och såklart blev hon helt förstörd, hon är just nu ensam hemma, ville vara själv och jag är väldigt orolig att nästa gång jag ser henne så kommer det vara på sjukhus…
Hon är bara 17 år, och han är hennes första kärlek, vilket inte gör det bättre precis.
Känner att jag under hela tiden under deras förhållande varit för involverad, och detta gör inte saken bättre.
Min kompis är verkligan allt jag har, hon är min själsfrände och jag älskar henne över allt annat, annars skulle jag inte brytt mig så mkt som jag gör.
Önskar just nu att jag aldrig hade haft ngn bror, för det är jag som kommer ikläm hela tiden, jag har alltid försvarat honom för allt han gjort, eftersom jag älskar honom på ett sätt, men nu känner jag bara att det får vara nog, jag är bara less på all skit.
Känner att det blev väldigt långt, men jag måste verkligen ha hjälp!
vad ska jag göra? Hur ska jag hantera situationen? ska jag försöka få tag i mon bror eller är det min väns beslut nu? Önskar att jag bara kunde lägga över allt annsvar till någon annan, för jag orkar inte mer nu…

Be din vän lämna honom! Stå på din väns sida, din bror beter sig som en stor jävla skit, och det är inte okey, inte ens om han är din bror! Jag hade ställt mig på din väns sida, det är hon som behöver dig!
Carpe Diem

Brosan finns där även om några år, men det är inte säkert att du har vännen kvar om du inte vårdar relationen.
Jag tycker du ska sluta försvara din bror för att han är ett svin. Om han blir ensam kanske han bättrar sig. Lägg istället ner all energi på kompisen, hon behöver det.

#1 &2 har redan sagt allt…
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sant det ni säger…
Känner mig själv som ett svin, eftersom jag faktiskt blev lite glad när han väl gjorde som han gjorde, så att det tog slut någon gång. Jag har bara gått och väntat på att han ska göra såhär, som han gör i varje relation.
Har försökt ringa min vän och smsa men inget svar, verkar inte vilja prata med mig, kan iofs förstå att hon vill vara ifred ett tag, men skulle ändå vilja prata med henne.
Så det är väl bara vänta och se om hon hör av sig…

#4 jag tycker du verkar vara en bra vän som bryr dig så mkt om din kompis och som talade om vad din bror gjort då han tydligen själv är för feg för att våga stå för sina egna handlingar. Din vännina har nyss fått tråkiga nyheter och behöver antagligen lite ensam tid för att smälta det, men hon hör nog av sig så snart hon orkar prata
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!