Att renovera och bråka..
Vi håller just på att renovera en nyköpt lägenhet. Allt från golv till tak och kök och varenda millimenter i leggan håller på bytas. Alla frågar oss hela tiden, oj hur mycket bråkar ni nu? Blir ni inte tokiga på varandra? Kommer ni överens om allt? Osv. Vi har hur kul som helst! Vi spacklar och river och klurar och knåpar och skrattar. Varför tror och säger alla att vi kommer göra slut så fort vi renoverat klart? Brukar folk gå varandra på nerverna när de renoverar eller?
Låter konstigt att folk säger så till er. Renovering är ju något roligt. Man gör något för att båda ska trivas.

Kanske om renoveringen drar ut på tiden. Om man drar runt i ett halvfärdigt plejs i typ 6-7 månader eller mer kan man förmodligen bli lite trött på att inget funkar eller är klart och det kan ju smitta av sig på relationen?
Åh, det låter så roligt! Få göra ett boende som man vill ha det alltså! :)
Bry dig inte om vad "alla" säger! De vet väl inte vad de ska fråga, och då ställer de retliga frågor. Jag och min sambo får ofta höra "hur står ni ut?" eftersom vi bor i en etta på 40 kvm, och har gjort så i flera år. Grejen är nog att de som frågar tänker att de själva aldrig skulle klara av en sådan situation.

jag och min man byggde ihop och det var jättekul men jag förstår vad folk menar med att man kan bråka om sånt….
jag är en inpusiv och snabbttänkande människa om jag får två allternativ så kan jag oftast bestämma mig på en gång medans min man måste tänka ca en vecka innan ett beslut kan komma. väldigt krävande på förhållandet när man e så olika… men det var ju roligt i det hela och vi ville ju åt samma håll, stort hus, stor tomt och så vidare.
summa av det hela är att det är roligt men lite tärande i alla fall för mig
Haha.. nu tänker jag på vårat renoverande här hemma.. det har verkligen dragit ut på tiden (drygt 14 månader). Just nu förbereds för målning. Ingen av oss tycker att det är så kul med renovering.. spacklande och målande mm men det är ett nödvändigt ont då en inbyggd garderob skulle bort och nytt golv läggas. Uppenbarligen prioterar vi roligare saker och fortsätter leva i stöket, men efter första semesterveckan får det bli av.
Men nu mer till ämnet: Jag kan mycket väl tro att renovering och inredning kan orsaka bråk, om de har olika smak eller uppfattning om vad allt får kosta i tid och pengar. Men ni som kommer överens och har kul.. varför skall folk tråka med såna frågor.. kanske avund? *S*
PS. Vi bor i en liten etta, dryga 44 m² med bauta-balkong på 9 m² (som också varit vårat sovrum de senaste månaderna).
Tack för alla svar =) Vi har fortfarande roligt och imorgon kommer golvläggaren och lägger trägolv i alla rum (utom köket som blir marockanskt klinker)
#6 Låter fint :)