Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 1645 ggr
Sara
0

Släkten - Ledsen och förbannad!

Förr höll vi i släkten på min mammas sida ihop, firade födelsedagar och jular ihop.

Nu mera är jag glad om jag får ett julkort från dem.

Fyller 30 år i augusti och min bror fyller 20 år i juli så vi tänkte slå ihop födelsedagarna och fira 50 år i början av augusti.

Har bjudit min mammas bröder och syster med familjer. Nu verkar det som om ingen utom min mor och far kommer.

Min ena morbror bor 4 mil härifrån och honom och hans familj har jag inte sett eller hört av på säkert 5-6 år fast jag skickar julkort varje år. Iof är han alkoholist så han har aldrig varit mkt att räkna med.

Min moster och min andra morbror bor ca 12 mil härifrån och vi brukar åka ner till min moster på födelsedagar, nån gång under julen och lite då och då. Min moster har inte körkort så visst, det är svårt för henne att ta sig någonstans men hon har vänninor som brukar köra henne.

Nu tycker min moster (min morbror och hans tjej åker med henne) att hon inte har råd att åka hit. Jag skiter i presenter men det kostar max 170:- per familj om de åker.

Jag är så jä*la trött på dem, för det är ALLTID massa tjafs när vi vill fira nått med dem. "Har inte råd.." "Det är så jobbigt.."

Kommer de inte så säger jag upp bekantskapen med dem allihop!

Sara

Karmatarerskanise
0

Förstår att du är trött på dom, och ledsen.
Har tyärr inga råd att komma med, så kram på dig!

Sessan1
0

Förstår hur du känner. Det är "nästan samma här. Sedan jag flyttade lite längre  bor från släkten så är det sällan dom hör av sig :( Dom räknar med att det är JAG som ska höra av mig, men varför är det BARA JAG som ska ringa och höra av mig jämt och ständgt  :(( Det verkar som om det är sååååååå besvärligt att höra av sig till mig :((( Så jag har slutat att ringa så jätteofta sedan ngt år tillbaka.  Inget roligt alls. Inte är det några släkt täffar vid jul och sådana helger längre heller längre :( Iof så är min släkt nästan gamla så dom orkar inte lika mycket längre iofs men ändå liksom. Det är  bara jag som ska ställa upp till höger och vänster :(    NÄNÄ det är slut med den saken sedan ngt år  till baka nu.

'

Lindbygarden
0

Förstår att du blir ledsen.

abbis
0

Jag vet  hur du känner dig.Har en mor och syster som inte varken ringde eller skickade kort när jag fyllde 50 i mars.Detta trots att vi bor i samma lilla stad..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Sessan1
0

#4 när du säger detta om 50, så kan jag ta ett exempel på dålig släktförhållande.  Vet inte OM det är jag som har lite konstigt tänkande eller vad man ska säga. Brukar det inte vara vanligt att när man fyller jämna år så brukar den få blommor? Jag fyllde ju 50 för snart 5 år sedan. Jag fick iaf inga blommor, men en ynka liten vas + lite mer då, men inga blommor. Vad har man en vas till om inte att ha blommor i. Så min vas stoig där och var helt tom utan blommor på min 50 års dag :( Fick höra  ngt år senare när mina två bröder fyllde 50, dom hade minnsan fått blommor :(  INTE jag. Det är vissa som gör skillnad på syskon :(:( Vad ledsen jag  blev efter det. USCH Vilken släkt man har. Man är inte lika värd i allas ögen.   Jag minns att min mamma fick blommor när hon fyllde både 50 och 60 år.  Alla i släkten vet att jag gillar  blommor, kunde dom inte tänka på det när jag  fyllde år oxå då, nä det gjorde dom inte :(

Släkten är  värst som det heter!!!

abbis
0

Det är ännu jobbigare när dom inte hör av sig alls..Hade blivit glad för en tom vas..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

HannaM
0

Jag är den hemslka delen av släkten. Jag hör inte av mig, jo, till mina föräldrar men i övrigt, nej. Jag vill helt enkelt inte umgås med resten. Vi har ingenting gemensamt mer än att vi råkar vara släkt. Det är uppstyltat, tråkigt och spänt när vi ses. Så, nej.

Kan dock förstå besvikelsen när man faktiskt vill ha dit dom.

Sara
0

Jaha.. Nu är det klart att ingen förutom min mamma, pappa och bror kommer på lördag.

De har inte ens ringt till mig och sagt att de inte kommer som jag bad om i inbjudningsbreven, utan de har ringt min mamma.

De får ingen skjuts och att ta buss är aaaaaalldeles för jobbigt..

Nu skiter jag i dem, har ingen lust överhuvudtaget att beblanda mig med dem längre.

Sara