FALSK MARKNADSFÖRING?
Jag heter Carl, var Sajtvärd för svensknatur.ifokus.se
Lovade att jag aldrig skulle sätta mina kråkfötter härinne mer men eftersom jag gång på gång bett det kära ifokusteamet att ta ner mitt inlägg under "Att vara sajtvärd"
http://www.ifokus.se/About/StartSite.aspx
Se:
"
Att var Sajtvärd för ett community på iFokus.se känns inspirerande och roligt.
Carl Stridsberg
Svensk natur iFokus
Det är detta jag ber dem ta bort, radera för alltid. Men de bara nonchalerar mig.
Jag vill ha bort det för att för det första är jag inte Sajtvärd längre och för det andra kändes det inte alls inspirerande och roligt längre efter vissa påhopp på mig som person. För det tredje anser jag att det är falsk marknadsföring de sysslar med då de använder en f.d missnöjds sajtägares ord.
Till sist vill jag bara be alla som är sajtvärdar idag att ta en funderare på vilket enormt jobb ni lägger ner på era sajter. Men vem tjänar på det? Vet inte idag om ni har någon form av kompensation för allt ert arbete - det borde ni ha i så fall!
I mitt fall la jag ner mycket jobb, ja även pengar för att starta upp en sajt om Svensknatur.ifokus.
Det ångrar jag ju idag förstås. Hade egentligen inte tid med det då jag driver enskild firma. Men DÅ kändes det inspirerande och trevligt att driva en sajt med så många goa medlemmar som engagerade sig.
OK, jag gjorde vissa inlägg som folk retade sig på, speciellt den goda Johan på iFokus. Men jag är inte den som vänder kappan efter vinden. Jag står för det jag sagt!
Allt jag nu ber om är att de tar bort ovanstående inlägg jag gjort under "Att vara sajtvärd"
Att jag skriver om detta här och så offentligt är för att jag vet inget annat sätt att gå vidare med det här. Kanske lyssnar de nu?
Mvh
Carl Stridsberg
Jag är Sajtvärd och när jag skrev på, så var jag väl medveten om att vi inte får någon kompensation. Det är inte så underligt. Grabbarna gör detta på sin fritid. De tjänar nada på iFokus. De har vanliga 8-17 jobb för att klara sig.. Så jag förstår inte vad det är du är så missnöjd med?
Visst kan det vara mycket jobb, det beror helt på hur populär ens sajt blir. Men då kan man ju faktiskt ta till sig lite hjälp i form av Medarbetare. ;)
Nej jag förstår nog inte riktigt problemet.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Jag har hojtat till om detta på v-sajten
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

(Jag har tagit bort Carls reklam ur inlagget)
---
1.
Problemet är att de fortfarande inte har tagit bort mitt inlägg under "Att vara sajtvärd"
Jag kommer att fortsätta göra liknande inlägg som detta tills de plockar bort mitt inlägg!
Min "reklam" var de snabba med att plocka bort. Kan någon begripa på vad de har att vinna med att låta mitt inlägg vara kvar förutom att "jävlas" med mig?
Jag kan det inte. Har bett dem att vara så vänliga att ta bort det men inte….Och inget svar från Staffan förutom för någon månad sedan när han lovade att plocka bort det..??
"De tjänar nada på ifokus"?
Jojo…En dag säljer de hela mötesplatsen för en god slant. Vems arbete ligger då bakom? Jo, ditt och alla andra sajtvärdars..
Men det får vara som det vill med det. Ta bara bort mitt inlägg NU!
//Carl
Carl, varför berättar du inte orsaken till dessa "påhopp" som du så anklagande uttrycker det?
Åke Green gjorde också vissa uttalanden som folk retade sig på. Han vände inte heller kappan efter vinden.
Det kanske förvånar dig Carl, men vi har bättre saker för oss än att "jävlas" med dig. T ex heltidsjobb, umgås med våra barn eller att hjälpa dom som faktiskt tycker om iFokus. Eller att fixa småbuggar så att vi verkligen kan redigera alla texter över allt.
Mvh // Johan
MrsSweden: Just nu KAN de inte redigera inlägg/artiklar vad jag har förstått. Men de jobbar på det.. Naturligtvis.
Och varför skulle de sälja iFokus..? Och OM de nu skulle göra det. Skoj för dem. Jag missunnar dem inget. Jag gör detta på min fritid och skulle aldrig i livet börja bråka om att tjäna nåt på det. SÅ mycket jobb har jag inte lagt ner på min sajt.. mer än min tid och mitt engagemang.
Du får ursäkta, men jag tycker det bara är löjligt..
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#5 Är det helt omöjligt att göra det Carl begär, att ni tar bort en text som han har skrivit? Eller är det ngn bugg?
#1 Vad tror du att annonserna har för nytta om dem inte får betalt för att annonsera åt andra företag? marknadsföring kostar pengar. Det nya med att ta betalt för extra saker på sajten drar också in pengar. Givetvis finns det ett vinstsyfte bakom iFokus, men det är det absolut inget fel på!

Sjalvklart finns det ett vinstsyfte bakom iFokus. Jag tror att vi allihopa skulle vilja jobba heltid med iFokus istallet for att jobba nattetid, over helgen eller under semestern. For att det ska vara mojligt dock sa maste forst och framst driften tackas, sedan kan vi borja titta pa ifall en av oss skulle kunna borja jobba deltid… etc.
---
#7: Det var en bugg, men den är fixad nu och texten är borta. Men som Charlie skrev så känns det rätt knäppt att plocka ned hela iFokus för att lägga ut en ändring för att CarlS inte längre står för sina egna citat. Det är ju inte så att vi hittat på det han sagt.
Mvh // Johan
#7+8 Okej! Ja, att ni vill jobba med erat projekt är fullt förståeligt och självklart eftersom det är ngt ni själva har skapat från grunden. Fortsatt lycka till!
Jag tror att alla som jobbar med iFokus som värdar och andra obetalada tjänster inser att de inte får betalt. Våra sidor är ju där för att vi själva vill hålla igång dem. jag som själv startat och håller igång Skrivlust tycker att det är jättekul och inspirerande. Om jag var less eller inte längre ville hålla på, så skulle jag helt enkelt bara avsäga mig det. Jag tycker att det känns väldigt logiskt.