Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2645 ggr
rockstar
0

Missanpassad pojkflicka

Behöver skriva av mig och erat stöd

Igår började jag och min pojkvän diskutera lite sexfantasier. Då råkade jag luska ut att han är tänd på sin bästa kompis. Fick oxå veta att han tycker hon ser bättre ut än mig. Jag kan citera: "Hon är mkt lugnare och mera likt mig än dig…" "Hon har fin kropp och vackert långt rakt hår" Jag har då kort lockigt hår -_-

Jag som dum nog ville ju veta, nyfiken som jag var. Jag har aldrig träffat henne personligen, men hört en massa bra saker hon henne. Vad jag kan säga är vi raka motsatserna till varandra. Jag är vild och galen pojkflicka, medans hon är den där tysta snälla tjejen som är vacker och citerar igen "tjejig". 

Detta boostade mitt självfortroende neråt. Stod dagen efter och stirrade på mig själv i spegeln. Vad fan ska man göra för at vara lite snygg och "tjejig" tydligen räcker det inte att man gör massa grejer som anses enligt normerna vara mer kvinnliga. Jag är tydligen inte alls kvinnlig. Fatta hur j*vla jobbigt det känns att inte ens passa in i ens eget kön????? Gråter Jag känner mig helt missanpassad. Det är inte det att jag är missnöjd med min kropp! Absolut inte! Jag trivs med min kropp. Men värför stämmer inte min personlighet överens med min kropp?? 

Sry för det långa inlägget, de som orkar läsa får jätte gärna kommentera….

Sara
0

Alltså, jag hade inte tyckt det var ok att min kille (om jag hade nån) var tänd på sin bästa vän. Men så är jag rätt svartsjuk av mig..

Men han är ju med dig och inte med henne.

Sara

hus-musen
0

förstår dig alldeles för bra.. är sj pojkflicka, något som min kille inte uppskattar särskilt mycket.. han vill att jag ska vara mer "tjejig"  och feminin. säger jämt åt migatt skaffa tjejkompisar istllet för mina killkompisar då han tycker att jag är alldeles för lik en kille när jag pratar och uttrycker mig. jag är inte heller intesserad av smink, mode eller kläder, vilket tydligen är väldigt otjejigt..

gör som jag och skit i vad din kille säger!! passar det inte så kan han sticka! har talat om det för min kille så nu säger han inget korkat mer..för han vet hur irriterad jag blir!!  jag menar, det här är jag, jag komme rinte att ändra mig för någon annans skull när jag mår bra som jag är!

kände mig missanpassaf först jag med, så jag frågade mina killkompisar om de tyckte att jag var för mycket som en kille.. jag fick svaret att jag är helt klockren och att fler tjejer skulle vara som mig=) så stå på dig, så kan vi vara två stolta pojkflickor!!Skrattande

Qui dormit, non peccat

rockstar
0

#2Jag försöker och försöker vara som en tjej ska vara men jag faller alltid tillbaka till det mer grabbiga hållet. Jag vet inte vart jag ska stå, ska jag vara tjejig eller ska jag vara mer grabbig. Det är jätte jobbigt att stå emellan, och ännu jobbigare när han inte uppskattar den jag är. Jag undrar hur hans polare är, hur hon ser ut. Varför är han mer tänd på henne än mig??

#1 Jag kan inte styra vem han ska vara tänd på. Men det känns lite ihjärtat att man kommer i andrahand. Gråter

Karmatarerskanise
0

Usch, det hade jag inte klarat av att höra.

Och om du kommer i andra hand, är han verkligen pojkvänsmaterial då??

rebelme
0

#2 tror vi blir 3 stycken :P ja har oxå fått höra att mer borde va på de viset… men alla har ju olika uppfattningar..

ja har alltid fått höra att jag ä mer kille lr citerar många av min avänner "en man instängd i en kvinno kropp" har ju mina intressen som är bilar å hockey.. men alla ja har träffat tycker inte de är nån nackdel.. visst har ja gjort något me nån kille ja vart tesammans me han man väl försökt kla sig lite kvinnligare iaf… men de såelar ingen roll i slutändan för man ska vara den man ä å göra precis va man vill bara man trivs med sig själv..

mitt råd te dej ä att du bara ska fortsätta va dej själv ville han inte ha dej hade han väl inte vart tesammans me dej lr??

å de andra rådet.. fråga om du inte kan få träffa den här tjejen.. å berätta för han hur du känner.. han vet ju inte va du tänker lr tycker.. lr kan han läsa tankar?? tro  mej allt brukar ju bli bättre när man pratar..

// hoppas allt löser sig hälsningar evelina

hus-musen
0

#3  det enda jag kan säga egentligen är att du måste var dig sj.. det kommer bara att vara konstigt om du försöker spela tjejig om du inte är det. det kommer att kännas falskt helt enkelt. jag är lastbilsmek och uppväxt med killar i alla åldrar, har bara en riktigt tjejkompis! men jag trivs med det, fast en del tycker att jag är som en kille.

om han är tänd på hene så är det egentligen inget du kan göra nått åt.. hans känslor är kan du inte bestämma över. däremot kan du be honom förklara vad han tycker om med dig! fråga han varför han är tillsammans med dig het enkelt. kan han inte förklara så är han inget att ha, då finns det andra killar som kommer att uppskatat dig mer för den du är! finns ju säkert 1 miljon killar att välja på, alla kanske inte är pojkvänsmaterial, men nån mer finns det alltid=)

#5 haha gärna, kom in i gemenskapen! borde bilda klubb när vi ändå håller på=)

vad är det med killar som vill ha "tjejiga" och feminia tjejer egentligen?? är de så osäkra på sin så kallade manlighet?? kan då erkänna att jag är mer karl än många killar nånsin kommer att bli och de är jag stolt över!!

Qui dormit, non peccat

hurricane
0

Jag säger. Var den du är. Ändra inte på dig för någon annans skull.
Din kille tycker ju om dig, han är ju ihop med dig och inte henne.
Visst kanske han tycker att den andra tjejen ser bra ut, men det måste man ju få göra även om man är i ett förhållande. Tycka att andra är snygga.

HannaM
0

Jag är inte heller den kvinnligaste direkt=) Har tills för ett par år sen när jag lät håret växa blivit tagen för kille (trots att min kroppsbyggnad inte är manlig) pågrund av klädsel frisyr och sätt att vara.

Var dig själv, vill han inte ha dig som du är så är han inget att ha.

Angelclaw
0

Rätt plumpt av honom att säga så faktiskt, men han menar säkert inte illa.

Oavsett vad säger jag som de andra, ändra inte på dig! Du är helt perfekt som du är, ingen kan säga annat.

Jag är inte heller någon typiskt tjejig tjej, kanske inte pojkflicka heller men någonstans mitt emellan, gillar bilar och hårdrock, har alltid haft fler killkompisar än tjejer, går aldrig i kjol osv..  ;)

Själv tänker jag såhär: Jag kan inte ändra mig, varsig i personlighet eller i kropp, för att behaga någon annan, det skulle bara göra mig själv olycklig, och vem gynnar det? :)

Så stå på dig! :)

Kram!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

rockstar
0

Jag tänker inte ändra på mig, jag vill bara hitta den jag är. Jag skiter i om han tänder på sin polare bara det att han inte ljuger om det. Jag har inga problem med det. Men nu undrar jag hur hon ser ut och hur hon är.. Nästan nyfiken på att träffa henne. Jag har frågat honom vad han tycker om min personlighet. Då sa han typ att han gillar mig för att jag tar för mig..

Angelclaw
0

Det är jättebra att han är ärlig om det! :)

Men om det går, så borde du kanske träffa henne! Prata med din kille och berätta hur du känner det.

Iallafall så verkar han ju vara mer intresserad av dig eftersom det är dig han är med, men om du träffar henne så kan du ju kanske skingra eventuella orosmoln!

Och jättebra att du inte tänker ändra på dig :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Sara
0

Om tjejen är hans bästa vän är det väl självklart att du ska träffa henne. Skrattande

Sara

LinLin
0

Men vad fan?! Menar ni seriöst att era pojkvänner säger sånt till er?? Så otroligt elakt, omoget, fjantigt, lågt, egoistiskt och korkat!! Jag hoppas ni vet vad ni ger er in på när ni är tillsammans med killar som inte har vett att uppskatta er precis exakt så som ni är..

tantnett
0

# 13 Instämmer fullständigt med dig. Är dom killarna verkligen värda sina tjejer???

Marsvin 4-ever Tungan ute.

rebelme
0

#!4 ibland tänker man inte på va varken vi lr dom ä värda utan man bara går på sina kännslor! de har väl alla gjort nån gång?

rockstar klart du ä nyfiken på henne ja tycker du ska kolla om du inte akn få träffa henne nån dag.. vem skulle inte vilja träffa en sån sak.. å de ä jätte bra att du inte tänker ändra på dej.. de borde ingen göra.. visst kan de ta lååång tid innan man htatr den man ä.. men letar man inte får man aldrig veta..

kram evelina

tantnett
0

# 15 Absolut att man gått på sina smällar men man kan få betala ett högt pris.

Med varför anser sig dessa killar ha rätt att klanka ner på sina tjejer??

Ser sig dessa killar vara guds gåva till kvinnan???

Tycker nog att dom skulle lägga ner lite mer energi på sig själva istället med att lära sig vad ödmjukhet och respekt i ett förhållande innebär.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

rockstar
0

#13 Jag vet inte hur ni gör när det gäller ärlighet, men jag tycker verkligen man ska vara ärlig med allt. Jag frågade jag fick ett ärligt svar. Vi har pratat om det här och jag har inga problem med varken henne eller vad han tycker. Jag berättade vad jag kände och jag hoppas att han förstår hur jag känner.

LinLin
0

#17 Jag sa inget om ärligheten. Jag ifrågasatte att de överhuvudtaget kan tycka så.

TerriZue
0

Usch! Vad hemskt! Något sådant skulle jag aldrig klara av att höra. Mitt självförtroende är inte alltid på topp och en sådan grej skulle trycka ner mig i skorna ordentligt…

Har du pratat med honom om hur du känner? Jag håller till viss del med #1 "Han är ju med dig och inte med henne" Men du borde defenitivt låta honom veta hur du känner. Det kan ju vara ett missförstånd (har själv erfarenhet av att killar kan uttrycka sig riktigt klumpigt ibland utan att fatta att det kan vara sårande eller stötande)

Men du ska inte känna dig missanpassad för att du är "pojkflicka" jag är själv lite så (önskar nästan att jag var det ännu mer men jag kan ju inte vara nån annan än mig själv) och det är inget fel med det. Personligen tycker jag bara att det är fjantigt att vara överdrivet "tjejig" och att bara sitta tyst och lugn i ett hörn (vilket jag själv tyvärr gör ibland för att jag är så fruktansvärt blyg, håller på att träna bort det nu) är, enligt mig bara ett handikapp och inget man ska sträva efter.

Jag hoppas att det löser sig för dig till slut i alla fall.

Kram från mig!

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

rockstar
0

Utveckla, jag hänger inte med..?

rockstar
0

#19 Jag känner att det inte alls stör mig att han tycker så. Först när jag hörde det kände jag mig lite upp och ner. Men nu när han förklarat såg så förstår jag vad han menade. Jag vet att han är med mig och inte henne.

Asså jag kan inte ändra på mig och tänker inte göra det. Det är upp till honom om det passar sig eller inte. Men om han lämnar mig för en sådan sak som utseendet så vet jag att han är inget och ha.

TerriZue
0

Helt rätt! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

hus-musen
0

precis, han är inte värd dig om han länar dig, då har han visat sitt rätta ansikte! och ja ärligheten är viktigast, frågar jag en sak så förväntar jag mig att min kille svarar ärligt oavsett om svaret gör mig glad eller inte.

Qui dormit, non peccat

rockstar
0

#23 instämmer helt..!

LinLin
0

#20 Jag menar att det är otroligt elakt att säga att "min kompis är snyggare än du". Jag inbillar mig inte att min kille tycker jag är snyggast i världen rent objektivt (men jag vill inte veta vem som är snyggare). Däremot inbillar jag mig att han är mer tänd på mig än sina kompisar… Allt annat skulle vara vidrigt.

Men tycker du att det är okej så är det okej. Alla är ju olika. Däremot känns det ju dumt att du då frågar, får ett ärligt svar och sen gnäller om det.

Karmatarerskanise
0

Det finns faktiskt en gräns innom ärlighet, tycker jag. Vissa saker fattar man själv att man inte säger. Eller jag intalar mig det iaf!

Jag skulle aldrig få för mig att jämföra min partner med andra! Vad är det för sätt?

emsems
0

Jag har nu inte läst alla inlägg, utan bara #0 och några till. Jag har laltid varit en pojkflicka. När jag fick barbies när jag var liten så bytte jag dom mot radiostyrda bilar, men vadå, dom är ju roligare!

jag var så jättelänge och trivdes jättebra. killkompisarna sa att jag var skön och avslappnad och tjejerna tyckte det var skönt att ha någon med lite perspektiv. jag har aldrig någonsin haft problem med att skaffa karlar ändå.. Nu på äldre (!?) dar har jag blivit mycket mer tjejig, men det är inte för att någon velat det, utan bara för att jag helt enkelt började tycka andra saker var fina… (plus att det krävdes genom jobbet).
Stå på dig och ändra dig inte för någon annan än dig själv!

rockstar
0

#25 Han tycker hon är snyggare än mig. Men vad jag fick det förklarat så var jag den han vill vara med. Jag gnäller inte över att han tycker hon är snyggare eller att han är tänd på henne. Det jag gnäller över är att jag inte passar in någonstans…

rockstar
0

#26 jag vet inte om det är ngt moraliskt fel på mig men jag ljuger aldrig för min partner, inte ens vitlögner. Jag det har jag sagt till honom att så vill jag ha det. Men det klart saker man får veta känns ju men det får man ta. Jag vill inte ha massa saker man ska dölja för varandra, levde med en som ljög för mig förut och jag kan bara inte ta det mera, inte ens en vitlögn..

Karmatarerskanise
0

Jajja, en partner som säger till mig att en annan tjej är snyggare o bla bla bla, den kommer jag dumpa direkt, för då anser jag att det är ngt fel.

rockstar
0

#30 Antar att alla känner olika..

JossanH
0

jag är inte heller kvinligast i världen när det gäller kläder (inte så ofta iaf) och inte när det gäller mitt sätt heller för den delen..

Har dock aldrig fått höra att jag borde vara mer kvinnlig eller liknande. Jag är ju den jag är och dom som älskar mig gör förhoppningsvis det för den jag är också.
Att vara tillsammans med någon som på något vis försöker ändra på den du är låter galet. hoppas alla tänker till när ni får höra att ni inte duger.

Jag har förresten mycket svårt för att umgås med ordentliga tjejtjejer. Ett fåtal kommer jag överrens med men det är med de mer avslappnade lite mer pojkiga tjejerna jag trivs bäst med. tur att det finns så många!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus