begravning
imorgon ska jag på begravning, det är min 18-åriga tremänning som ska begravas.
Min fråga är vad man ska ha för kläder när det är en såpass ung människa? hörde att man ska ha ljusa kläder när det är en ung människa.
Ingen som helst aning faktiskt! Usch, vad jobbigt…
/Christine
Förlåt att jag hamnar OT nu, men vad är tremännig?
Som svar på din fråga så har jag ingen aning :/

jag tror att det kallas syssling nere i sverige.
Okey, tack.
Ska man inte alltid ha svarta/mörka kläder på begravning? annars kan man väl hedra människan genom att bära dennes favoritfärg eller något.. Det skulle jag uppskatta om jag var död ;)
Helena

Numera känns det som ganska fritt fram för familjerna att önska vad dom vill tycker jag. finns det någon att fråga eller anvisningar på inbjudan? Annars finns det magdalena ribbing som svarar på ettikettregler på en tidnings hemsida. Finns mkt intressant att läsa överlag där..
Så tråkigt att h*n dog så ung..
Hoppas det löser sig tills imorgon.. :)

du kan ha vad du vill mer eller mindre, är du väldigt osäker så fråga familjen. många klädkoder har gått bort o dagens samhälle, man vet ju aldrig hans mamma eller pappa kanske tar illa upp om du kommer i något vitt eller om du kommer för mörkt klädd. det är ju inte säkert att de följer klädkoden. spelar oxå roll vilken religion, alla klär sig inte svart, en del har färgglada kläder för att skrämma iväg onda andar typ=)
Qui dormit, non peccat

jag tänkte att jag tar svarta jeans en svart tröjja och en vit kofta på det. det borde nog funka.