Hur ska man göra?
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett år på söndag, vi har haft våra upp och nedgångar, ändå älskar vi varandra otroligt mycket!
Han tycker dock det är kört då vi har olika smaker och så, en del olika intressen, rätt olika musik- och filmsmak (dock har vi nåt gemensamt intresse också, och nån vss genre inom musikoch film vi båda gillar). Jag tror dock inte det är ett hinder, vi har väl även skillnader i personligheten samtidgt som vi ibland är äckligt lika, och kan börja prata om exakt samma sak trots att vi inte pratat om det innan. Så på nåt sätt matchar vi ändå och kompletterar varann så jag tycker inte det är ett hinder när viälskar varandra.
Men, så tänker v ganska olika om vissa saker. Han jobbar natt och sover på dagarna, och jobbar väldigt mcyket. Jag går i skolan på dagarna och är ledig varje helg (han ungefär varannan) men när han väl är ledig orkar han inte göra nåt men jag vill göra saker eftersom vi knappt ses och orka sitta hemma och umgås bara.. men då blir det ju bråk!
Senaste veckan har vart såå himla bra, förra söndagen va det inte alls bra och vi hade ett långt samtal på kvällen, han va nog nära att göra slut där men kunde inte för han älskar mig så sa han. Sen dess har det vart underbart bra! Då jag börjat skolan och börjat trivas här nere äntligen (jag har flyttat 60 mil för att va hos honom..) så jag har vart rktigt lycklig.
Men, så vill jag ju fira våran ettårsdag. Och han är ingen romantiker, verkligen inte. Men jag tycker ändå att vi kan väl gå ut och äta middag då, det gör vi ju aldrig, mer än nån pizzeria nån gång. Men, då vill han absolut INTE äta på restaurang, jag vet inte varför men han tycker det är för orginellt och romantiskt typ.. Jag tycker bara det skulle vara skönt att slippa göra middag och äta nåt riktigt gott på en mysig plats tllsammans.. Höjden av att äta ute för honomär en pizzeria, där åt vi på våran första dejt för drygt ett år sen, men det känns så tråkigt. Jag vill äta nåt lite "finare". Men i alla fall så bad jag honom komma med förslag, hans första va att gå en promenad på en stig som finns här. Enbart. Och det är inte orginellt? Vi går ju ut och går vilken dag som helst. Sjukt tråkigt om jag får säga det själv!
Men så sa han nåt liknande att gå på djurpark (som vi gjorde förra helgen) men jag kommer inte på nåt som finns här i närheten av Borås/Göteborg. Nåt som är i samma stil som djurpark.. och somär mysigt på årsdagen. Dessutom är det först på eftermiddagen/kvällen på måndag vi ska göra detta, allt är ju inte öppet då.
Jag vill ju att vi ska komma överens, men jag fattar inte varför han är så anti restaurang, då måste jag ändå åkahem och laga mat då alltså. Jag tycker ju det är jättemysigt att gå ut och äta så när vi gjort det en enda gång,på våran halvårsdag.
Jag vill inte bråka och vill kunna kompromissa, men jobbigt när han inte har nåt bättre att komma med..
Vad kan man göra här nere på årsdagen? Och hur ska man lösa sånt här och slippa bråka. Jag älskar honom men blir ledsen när jag försöker planera saker och han blir sur men inte kommer med nåt bra själv.. Då känner jag bara för att skita det :/ Men det lär man ju ångra sen..
Likaså tänkte vi först fira imorgon (lördag) omhan vart ledig men nu ska han jobba och kunde inte va ledig, men så blev det så han är bjuden på klassfest med sin klass så nu tänker han ev försöka ta ledigt. Vilket han inte kunde göra för min skull, visst blir jag ledsen men är det för mycket begärt att få gå på restaurang påmåndag då? Är ju mysigare en lördagkväll när fler är ute och äter liksom.. Men då blir han förbannad och säger jag inte unnar honomdet eftersom jag blir ledsen, dessutom får vi ju fler årsdagar sa han. Jaha, hur kan han va så säker? Och det är ett år dit! Dom kommer säkerligen ha fler fester under hösten redan det har dom redan planerat. Så vad är problemet :S
Jag vet faaan inte vad jag ska göra!!! :/

vad sägs om att beställa hem mat?? duka fint med tända ljus o mysa tillsammmans? hyra film eller nått och avsluta med en mysig promenad?
angående det sista du skrev så verkar han vara en tråkmåns som tar dig för givet.. jag menar, om han inte har tid med dig nu, kommer han ha tid för dig om ett år? nee säg åt honom att om inte han engagerar sig mer så kanske det inte blir fler årsdagar! spelar ingen roll hur trött man är efter jobbet, kan man ta ledigt för att festa så kan man ta ledigt för att fira ettårsdagen oxå! personligen så anser jag att årsdagar är viktigareän nån dum klassfest liksom. vadå klassen finns kvar, gör du som är hans tjej det?
Qui dormit, non peccat
Tack för tipset! :)
Jo, jag har sagt det också när han säger "det blir fler årsdagar". Men en stund senare pratar han ju om att han inte vet hur detta ska funk eftersom v bråkar o får kämpa så, men ändå vet jag att han säger sånt men han älskar mig och ger inte upp. Jag vill inte heller ge upp.
Och har även sagt det om klassen, dom kommer festa flera gånger i höst, nästa årsdag, det är ett helt år dit. Jag tycket det är en ganska stor och viktig dag :/
Men vi får hoppas det ordnar sig..

Jag kan förstå honom. Jag är heller ingen romantiker och han kanske är rädd för att ett restaurangbesök innebär levande ljus och annat som gör att han känner sig obekväm. Pizzerian ni åt på vid första dejten tycker jag var riktigt gulligt tänkt av honom :)
Alla är vi ju olika och den manliga delen av befolkningen tycker oftast inte att årsdagar är lika viktiga som sina flickvänner gör.
Min man och jag har helt olika intressen och film/musiksmak, men vi har varit ihop i 14 år.

Jag vet inte om detta är svar på frågan, men om det känns som årsdagen bara skapar problem så kan det väl vara bättre att strunta i den? Det är trots allt bara en dag. Om han verkar vara rädd för att vara vanlig kan ni ju fira er 500:e dag tillsammans eller något sånt. Och att ta en takeaway är mycket mysigare ibland, när man kan sitta i bekväma kläder och ingen behöver tänka på att köra eller jämföra sig med andra lyckliga par.
Förresten, betyder inte originell just tvärtemot vanlig? Blir hemskt osäker nu.
Annette: Jo kanske men restaurangen är inte såå extremt fin, bara väldigt god mat. Och jag går gärna nånstans där dom har pizza OCH annat men han vill gå på en vanlig pizzeria där dom flesta hämtar hem o dom enbart har pizza och kebab, som på den vi va på första gången. Visserligen va det mysgt då eftersom de va våran första dejt, men det va också säkerligen en av dom skabbigare pizzeriorna så man måste ju kompromissa lite mellan vad båda vi gillar då.. Och den pizzerian hade vart kul att gå på bara för att de va ett år sen vi va där, men den är stäng sen länge nu, kanske just för att ingen vill äta där, hehe.
Nä tyvärr är det ju så.. Men äta måste man ju ändå göra och det va den enda "aktivitet" jag planerat så tänkte det kan ju va mysigt att göra nåt mer speciellt än att äta hemma liksom.
Lovlin: Jo det känns så för mig nu också. Men samtidigt vill man ju göra nånting.. Därför hade jag som jag skrev innan inte planerat en massa utan bara att gå och äta nåt gott! Och tror inte han är rädd för just årsdagen, mest restauranger. Och jag tänkte bara det va mysigt att gå ut och sitta på restaurang eftersom vi köper hem annars när vi äter en vanlig helg.. Och inte världens mysigaste lägenhet haha. Men vi får ju fundera på det med takeaway då. Frågan är bara var man kan köpa takeaway mer än på en pizzeria, det går ju inte på såna liite finare restauranger.. :/ Kanske kinamat isf.. Vi får se hur det blir.. Om vi httar nån aktivitet eller så. Bowling kanske! :) Kom jag på nu. Bowling och takeaway.
Haha jag vet faktiskt inte.. Jag fick för mig att orginell va vanlig men det kanske inte är så, haha. Jag blev också osäker nu.
Vi köper hem ingredienser och gör mat tillsammans :)