Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3252 ggr
Jenahbella
0

otrohets dilemma!

Ni lever i en bra relation, men du får helt plötsligt reda på att din partner har varit otrogen - för flera år sen.. hur tror du att du skulle tackla det?
göra slut eller försöka leva i nuet?

JossanH
0

svårt som sjutton…

Jag skulle ha svårt att förlåta o det skulle vara nåt som med tiden skulle gnaga hål i mig..

Däremot tror jag inte på att alla som varit otrogna kommer göra det igen…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Johanna
0

oj vad svårt…

jag tror nog att jag skulle försöka ändå att leva på o reda ut det med min partner, sen om det funkar är ju en annan femma.

men då skulle jag vilja veta att det bara är den enda gången, o inte flera gånger till under åren som gått…

SweGizmo
0

Det #2 sa…

Min blogg: SweGizmo.se

Karmatarerskanise
0

Jag hade nog inte kunnat glömma och förlåta. Absolut inte glömma. Så det hade nog skapat en hel del problem.

Ceciliaolucifer
0

Jag hade dumpat och gått vidare. Det är nog illa att vara otrogen, men att hålla tyst om det är värre.

[Vargnatt-]
0

Jag hade försökt förlåta och leva i nuet.

hus-musen
0

hmm ja då blir det definationsfrågan vad är otrogen? hade min kille haft sex med någon hade jag dumpat oavsett hur många år som gått.. ett hångel,nja det kan jag komma över faktiskt.

Qui dormit, non peccat

Liss
0

Jag kanske inte ska säga nått..  neeh de får va:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jenahbella
0

#8 knäppunge :P

jag svarar ^^
jag skulle försöka gå vidare å leva i nuet (beror självklart på vad som hänt) men skulle ge honom en chans till, men efter de skulle de va stopp!

Liss
0

Du frågar alltså generellt nu? Ja då kan jag ju säga nått^^

Efter mina erfarenheter så går jag inte igenom det ännu en gång! Fast visst är alla värda en chans till.. men de beror också på premisserna. Och i mitt fall kommer jag aldrig igen ha en pojkvän som ens har dem tendenserna^^

Jenahbella
0

#10 haha jaa ;) som du säger att alla e värda en andra chans men kanske inte tusen chanser ^^

jag e glad att vi gav varandra en andra chans iaf :P

Beafer
0

det beror helt på vad som hände då. sen beror det på hur jag känner för killen. skulle jag känna att jag var dökär och han var den rätta för mig så skulle jag ge honom en till chans tror jag.

Liss
0

#11 Jo, EN chans och sen är det slut på chanser..
Jag kommer aldrig få mig själv till att ge någon chans efter chans igen inte:) Fool me once- shame on you, fool me twice- shame on me! Men så beror det på situationen också som sagt och hur mycket man tycker att man kan offra.

Ja, det är kul.. fast vi har väl våran första chans ihop;P För innan visste vi ju bara om varandra som något vi inte är. hehe..

mariamia
0

Jag har varit med om det, och han ville komma tillbaka & det fick han MEN jag kunde inte glömma sveket & lita på honom igen. Efter ytterligare 2 år gick vi skilda vägar på mitt intitiativ.

Han har gjort om samma dumhet 2 gånger mot sina nya sambos… En gång otrogen….

/Mia

Wiemona
0

Är förhållandet stabilt idag och man känner att det är mannen i sitt liv och vice versa så hade jag försökt förlåta. Det är mänskligt att fela på många plan och är det en engångshändelse och han ångrar och mår dåligt över det så förtjänar alla människor att få en andra hans. Därmed inte sagt att det inte ska tas upp och redas ut innan man lägger det bakom sig.

Jenahbella
0

#13 jo fast nån av oss kanske inte hade velat lyssna på den andre? :) dvs inte gett de en chans ^^ äsch ja vet inte :D skönt att de e som de e nu iaf ;)

#14 uss va tråkigt!

#15 jag ordar dig där, precis mina tankar!

aris-eile
0

är det att vara otrogen att ha sex med en annan, fast man är förälskad i den man lever med.. eller är det så att otroheten ligger i att stanna i en relation och låta bli att ha sex med en man är förälskad i utanför förhållandet?

Otrohet för mig… är just när man inte är trogen och lojal… sex är sex… kan man ha på många sätt… allt från fingertoppar mot handryggar till köttsligt meningslöst juckande mot en soffa. Jag skulle tåla om min flickvän blivit meningslöst juckad mot ett köksbord… men ha svårt för att hon rört en annan med den ömheten hon rör vid mig.

Jenahbella
0

#17 ja där har du me ett litet dilemma :P
riktigt svårt!

MimmieM
0

Alla förtjänar en andra chans, annars ställs man inför ett annat dilemma. Personen i fråga är otrogen med dig, första och ända gången och ni båda blir sedan ett par. Ska du lämna denne för att personen i fråga har "otrohets-tendenser"?

Carpe Diem