Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 7213 ggr
Karmatarerskanise
0

OT. J#vla spindlar!

Är i chocktillstånd nu, eller nästan iaf. Har väldens fobi för spindlar, och den är inte att leka med.

Så KLART kommer dom alltid fram när killen inte är hemma. Såg att hunden var intresserad av ngt, jag går och kollar, och FY F*an vad stor spindel det var inne i toarummet. Först stirrade jag på den, svetten kom fram, jag sprang iväg och hämtade radar men kom på att det är farligt för både mig och hunden. Tog flugsmällan, stirrade på äcklet igen, hur den rörde sina äckliga ben, svettades lite till, funderade på att ringa på hos grannen, och tillslut smällde det, igen, igen och igen …  Blöt fläck på golvet, ben både här och där.

Nu får det ligga så till imorgon då killen kommer hem. Inte en chans i världen att jag rör liket.

Så, nu har jag fått ur mig det :) Natti på er!

tantnett
0

Uiiik! Känner igen mig. Dom är icke trevliga.

Man kan ju inte kontrollera dom vidriga krypen.

Sen blir man förbannad då man inser vilken påverkan dom har på en.

Att man står där som ett fån och känner denna okontrollerade rädsla över ett kryp som ju faktiskt är väldigt litet jämfört med oss.

Där står vi o skriker -Hjälp vilken bamsing!

Lätt skulle man ju kunna splascha till den med foten "jo iförd sko föståss". Men man fegar ur o kräket har återigen vunnit över en.

Natti o sov gott.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Tassy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

klockan tre i natt stod jag på mitt skrivbord och vrålade för full hals. en stooor äckelspindel och två monster till tvestjärtar kröp runt på väggen brevid sängen! (jag har rum i en källare Obestämd)

Bifogar bild på spindeln, känsliga varnas Skrikandes

Liss
0

Hehe.. jag förstår hur du känner! Spindlar har jag inge som helst problem med.. har inte problem på de viset med specielt mycket inom sånt faktist. Men lustigt nog så haaatar jag harskrankar- dem med så långa ben.. dem är bara såå äckliga tack vare benen^^
Och bromsar, men bara för att dem bits så hemskt!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Johanna
0

huu! spindlar ÄR äckliga.. jag får halvt panik när jag ser dom….'

men min brors sambo är snäppet värre, hon högg sej själv i benet m en yxa en gång för att en spindel gick på hennes ben(xan stod närmast) o slog ner en unge på kolmården som visade en spindel för henne… fast hon har jobbat på det där nu o är inte fullt så rädd för dom längre

Jenahbella
0

uss hera! jag har med världens spindelfobi :P känner igen både svettningarna och sedan de där dödande slaget.. eller ja slagen, man slår tills de bara blir en liten fläck! (och efter de slåt ja lite till) ;)

haha en gång så dammsuga ja upp en spindel ^^ sen kom ja på att den kanske levde där inne och kunde krypa ut :P va livrädd, satt i två timmar och vaktade dammsugarhålet innan min mamma kom hem och fick tömma påsen! :P

Karmatarerskanise
0

#5 Haha om jag dammsuger upp ngt så sprutar jag radar in i damsugaren och ställer den på balkongen ;)

Jenahbella
0

#6 hahahah! får testa de nästa gång! ;)

Trazzel
0

Jobbade härom natten. Gick på toa och då sitter det en spindel och stirrar på mig. Den sitter på väggen, och jag tänker ok, sitt där, för där har jag dig under kontroll. Det går bra,men nerverna darrar lite. Sen går jag dit igen, och då sitter den på golvet och stirrar (jag är helt säker på att den stirrar…) och jag tänker åter igen, sitt du där så sitter jag här. Det går bra ända tills jag ska tvätta händerna. När jag just har fått upp byxorna accelererar den mot mig, jag kastar mig ut från toaletten, och hoppar runt. Mina arbetskamrater tror jag är lite tokigSkrattande blir till att tvätta händerna nån annanstans.

Jenahbella
0

haha de där har ja me vart med om.. hatar när dom stirrar!
man sitter där på toaletten och försöker bli klar så fort man kan så man kan kasta sig ut mot friheten! :P

svartelbas
0

#3: GAH! harkrankar! jag hatar också dem. har inga problem med spindlar, men de där långbeningarna är för äckliga. gillar inte malar och fjärilar heller, jag tror det har att göra med någon bild av att de ska gå sönder. harkrankars ben och vingar känns som om de lätt ramlar av (uuuuuhhh) och malars vingar känns så spröda. fyfan. det tog lång tid innan jag öht kunde slå ihjäl en harkrank, men bor man själv får man till slut lära sig sånt. ;)

tantnett
0

# 2 Den var läbbig!

Angelclaw
0

Blä! jag har alltid varit livrädd för allt med mer än 4 ben- spindlar värst! Sen bodde jag i en källare i 8 år och började lära mig hantera små (dock väldigt små) spindlar- men såddär stora som den du hade i ditt rum Tassy - då skriker jag och springer därifrån!!

:)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

hus-musen
0

hihi det är en spindel, inte ett tvehövdat monster som sprutar eld och vill äta upp er=)har inget emot spindlar o andra kryp egentligen, så länge de inte är för stora för att jag ska kunna krossa dem under skon. däremot kan jag erkänna att en spindel skrämde livet ur mig. höll på att damma i en källare. så sträckte jag upp handen mot en dörrkarm o i ögonvrån såg ajag nått svart som rörde på sig! studsade till liksom o kollade efter. en välgödd spindel, stor o svart, säkert 7 cm lång o lika bred. lika stor som min mobiltelefon. blääää. man vet ju inte om nått sånt kan vara giftigt då den var så stor heller! enda gången jag blivit rädd för en spindel.den stirrade verkligen på mig oxå me alla 8 ögon!

Qui dormit, non peccat

Angelclaw
0

joodå! De är lömska de där spindlarna!! Klart de vill äta upp oss! :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Liss
0

#10 hahaha! va bra att jag inte är ensam^^ neeh hemska! usch.. de var typ massvis förra våren här eller nått sånt. Dem kom in för att söka ljuset.. så hade typ tre stycken i vardagsrummet.. Jag sprang alltså som en galning för att försöka få ut dem, men så fort dem flög mot mig så skrek jag och gömde mig.:) hahah! Ecko trodde jag var stenknäpp eller nåt:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Johanna
0

nu höll jag nästan på att dö… stod o prata i telefon o såg nåt på golvet… en jävla jättespindel!!!!!!! stor kropp o stora ben… har aldrig sett en så stor spindel  i en lägenhet..

undra var den kom ifrån…?

tur att sambon va hemma…

Karmatarerskanise
0

Jag har gjort en regel här hemma nu. Inga fönster får under några omständigheter öppnas mer detta året. Möjligtis då det varit minusgrader.

Ändå har jag hittat en till spindel redan, även den inne på toaletten. Som tur var va älsk hemma då.

Jenahbella
0

uss varför e dom alltid på toaletten :(
ibland får ja för mig att de gömmer sig bakom badkaret och då vågar ja inte bada! :(

tantnett
0

# 17 Shit jag som sover med öppet fönster. Har icke skänkt en tanke till att monsterna kan komma den vägen. Svälj…

Karmatarerskanise
0

#19 Speciellt nu när det blir kallare, då flyr dom gärna in i värmen.. brrr

HannaM
0

Jag är inte spindelrädd för fem öre, har gjort ett specialarbete i skolan om spindlars revirbeteende=P 

Vet dock hur hemskt det är med fobier så jag tycker synd om er som är så rädda för spindlar som trots allt dyker upp rätt ofta.

Inflyttad
0

När min syrra just hade flyttat hemmifrån ringde hon hem efter några dagar och var helt hysterisk, min pappa fick åka dit och det visade sig att det fanns en spindel (typ 5 milimeters) i badrummet…

aris-eile
0

Kära TS.. tänk på språket.. och trevligheten. u gav mig skäll för att jag använde skrivet H-vete.. vad är skillnaden på det och J#vla?

Jag blir trött.. så trött att jag vill använda sajtvärdens uttryck, om inte är otrevliga.. "haha" och "*suck*".

Låt mig vara Hera.. pls.. Låt mig skriva som du… som ni.. och sluta mobba mig.

Lorelai
0

Okej.. detta har ingenting med Hera personligen att göra..eller att #23 har skrivit. Såg inte det när jag reagerade…

Men ni är väldigt svordomsliberala här på forumet relationer. Fast det är tydligt skrivet att svordommer bryter mor skrivreglerna.. så är det mest Medarbetare och värd som bryter reglerna? Det är ju ni som skall framgå med bästa exempel?
Är det inte pinsamt? Var lite kreativa istället och använd språket för att måla fram er frustration.

/en som svär som en bortsspinnar irl.

hus-musen
0

#24 hihi förlåt, men det heter att man svär som en borstbindare, inte borstspinnare=)

Qui dormit, non peccat

aris-eile
0

Det beror på om man spinner borst eller om man binder borstar.. det är olika saker. likaså svär de alla som sotare.

hus-musen
0

#26 jag vet, men det korrekta uttrycket är att man svär som en borstbindare=) det förekommer med större utsträckning genom tiderna.att de svär som sotare har jag aldrig hört!det var ett nytt uttryck.

Qui dormit, non peccat

aris-eile
0

Het som en smed har du inte hört heller va?
Men det är jag lika väl ;)

fotokrafs
0

Har inte sett så många spindlar i lägenheten men en kväll när jag satt vid datorn och med handen på musen (asså datormusen) kom något mörkt springande på bordet och mot min hand. Hann dra undan handen men det kändes ändå läbbigt… huvva..

Apropå disskussionen om borstbindare (och spindlar), tror att jag läste i en annan tråd/inlägg att någon svor som en borstspindel.. det tyckte jag var lite roligt.Flört Det är väl lugnt att komma med egna uttryck..

Lorelai
0

:) Jag skyller på att jag var med ena foten utanför dörren.
Men.. borstspindel passar väl lämpligt. ;)

Karmatarerskanise
0

Nu råkar det vara så att det är skillnad på att svära mot spindlar eller mot människor.

Majoriteten här inne är nöjda med vårt arbete (Sajtvärd och medarbetare), och majoriteten är dem vi jobbar för.
Sajten sköts på Sajtvärdens vis, och så kommer det att göra framöver också. Vi kan inte behaga alla, men ALLA ska sköta sig och vara trevliga. Ingen får någon särbehandling.

Har ni mer klagomål kan ni skicka dem per PM och sluta förstöra trådar. Håll trådarna till vad dom är skapta till, acceptera andras åsikter och bara var trevliga. :)

Denna kommentar har tagits bort.
tantnett
0

Ja egentligen är det ju skrattretande vilken påverkan dessa kryp har på oss.

Där sitter dom med sina oftast feta kroppar och dessa läbbiga håriga ben. Vaddå man ryser av bara synen.

Men dom stirrar säkert på oss redo att anfalla, ja totalt okontrollerbara minst sagt.

När man minst anar det så har ett sådant här kryp tagit sig in i bostaden och man känner att man deffinitivt icke vill ha dom i huset.

Spindlarna allltså man kan ju även lätt tro att jag skrev om karlar.

Sara87
0

Jaså, är Hades också intresserad av spindlar ;) Jag såg att Tjatte glodde på nåt igår, men jag såg inget. Helt plötsligt kom det en sån där äcklig husspindel krypande, gigantisk å supervidrig! Avskyr spindlar å dom där långbenta äcklen mest :P Mamma fick kasta ut kräket från balkongen! vet inte va jag gjort om jag varit själv hemma.

[Vargnatt-]
0

Ah hatar också spindlar, får panik om jag ser en. OCh vi har duschen i källaren här hemma, usch usch usch.

En gång när sambon stod där nere och tvättade ansiktet och skulle torka sig med handduken var han sååå nära att trycka en äckelspindel, med ett stort ägg på ryggen, rätt i ansiktet!

Sedan dess skakar jag alltid handduken riktigt ordentligt innan jag använder den! :P

fridaas
0

jag var livrädd för spindlar tidigare, så vet precis hur du kände dig..

Men efter att ha jobbat på mitt jobb i 3veckor nu, så är jag inte lika rädd längre, inte heller för getingar och tvestjärtar..

om ni bara visste hur mkt spindlar, getingar och tvestjärtar och andra småkryp det finns bland äpplen, bigaråer och plommon..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.