Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3586 ggr
Kiowa
0

Storleks ökande

Jag har en fråga, en som är lite besynnerlig kanske.
Men jag blev ihop med en tjej förra året efter dryga 10 år som singel och "smal".

Det där smal existerar inte längre.
Jag är den som lagar maten och tjejen har förlorat 10 cm kring midjan och jag har spräckt 1 meters sträcket plus lite till.

Förr höll jag mig konstant på 80 - 85 cm i midjan, vad är det som gör att man går upp i ett förhållande?

emsems
0

Man brukar väl kalla det "nyrelations-kilon" eller något såndat. Alla myskvällar med godis och goda middagar istället för ett snabbt nudelpaket följt av en timme på gymmet. Tror det är så enkelt faktiskt!  (har lite samma problem också just nu, så jag ska se till att komma igång med träningen från tisdag tänkte jag)

Kiowa
0

Om det nu är så kallade nyrelations kilon, borde inte de avta efter ett tag utan träning då?

*är inte den som direkt gillar att träna, använder ju typ sportkanaler som sömnmedel*

emsems
0

varför skulle vikten försvinna av sig självt? så länge man fortsätter med samma livvstil utan motion och med onyttig mat så är ju livet så. Sedan brukar man ju också ha lättare för att gå upp i vikt när man kommer upp i vissa åldersgränser… först när man kommer i ungdomen och sedan igen nägon gång runt 25, och så är det väl vid klimakteriet eller så..

Kiowa
0

Jag har slutat använda grädde i maten, även låtit bli att ha i chream frech.
slutat ha smör i pannan när jag steker, enbart olja på sin höjd.
Tack vare tjejen har jag blivit en så kallad nyttig människa, förr visste jag hur en grönsak såg ut, nu vet jag även hur den smakar.

Visst sker det att jag lagar till några av mina så kallade ungkarls rätter, men det är ju inte alls lika ofta som förr, och pizza minns jag knapt hur det var att äta.

Ändå växer jag på brädden, men bara kring magen och midjan.
Är det när man är i en relation man ska skaffa sig hund för att man behöver röra sig pga all så kallad nyttig mat så som grösaker som man blir tvungen att äta?

hus-musen
0

jo har hört om fenomenet nyrelationskilon.  och de kommer inte att försvinna av sig själva nej. vart har du fått den iden ifrån??=)

nej nu är det dags för dig att gå ut och jogga ne timme varje dag så ska du se att kilona försvinner=)

Qui dormit, non peccat

Kiowa
0

Det är inte kilona som är problemet, bara storleken på magen och midjan.
Jag är 190 lång och väger 75 -80 kg men magen lägger sig numera över byxkanten, vilket inte känns så vidare sexigt.

Springa? Jag?
Skulle du jaga mig då?
För att jag ska springa så måste det gälla mitt liv, tjejen har ju gott ner 20 kg pga sådan mat som jag numera lagar, vad är då felet med mig?

hus-musen
0

#6 haha de är lugnt jag kan jaga dig runt runt ett par varv=) det låter som att dina muskler har försvunnit, prova med situps och andra magövningar så stramar du upp dig=) kan erkänna at jag gick upp nått kilo när jag flyttade ihop med min kille, fick en sån där hemsk putig mage men med hjälp av lite situps så ser jag ut som vanligt igen=) eller ja, några situps, 100 om dagen..

alla är olika med hur de tar upp näring ur mat.. kolhydrater kan vara rena döden för en del då de omvandlas till socker o för andra hinnerde aldrig sätta sig runt magen=)

Qui dormit, non peccat

Liss
0

Hehe.. jaa de där ja! De har man vart med om^^ När jag vart tillsammans med mitt ex så gick jag väl upp en del.. Och nu när jag är singel igen så är jag tillbaka till mitt smala jag^^ Visserligen går jag varken upp eller ner mycket.. men ja, de syns på magen direkt som du säger:)

Vad du ska göra åt de? Ja du, som hus-musen säger så tar alla upp näring olika och vad din flickvän går ner utav kanske inte du går ner utav. Du kanske behöver mera fett för att hålla dig där du ska vara?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Crowone
0

TIPS!! (Nu kommer hälsomedvetna jungfrun fram i mig, hehe!)

• Skippa ALLT socker. Man blir vrålhungrig av det. Acceptera att du inte äter fikabröd/godis. När du ätit/druckit helt sockerfritt ett tag frågar du inte efter det längre. Jag lovar. Slarvar man…ja då är man sugen igen.

• Skippa allt vitt bröd. Man vänjer sig och man måste inte äta äckligt pumpernickelbröd (som GI-metoden) utan bara vanligt bröd med fiber. Gå bara inte på reklam för vitt bröd-med-fiber-mackor. Då missar man mkt näring. Det ska vara fullkornsprodukter. Kolla på innehållsförteckningen på kolhydrater: "Varav sockerarter", står det. Det är socker det. Lågt ska det va. Jämför och kolla olika sorter. (Barnfrukostflingor är en riktig katastrof med upp till 37% socker).

• Ät dig inte proppmätt. Sluta straxt innan.

• Ät utan dåligt samvete mer proteiner. Proteinerna mättar bäst och längst, bara man slutar innan man är helt mätt och att man alltid noga tar bort fettet från köttet på tallriken. Själv äter jag 2 wienerkorvar till frukost innan jobbet (Jo det e sant). Man blir absolut inte mätt på det men jag är definitivt inte hungrig innan fil och muslifrukosten på jobbet kl 9 heller, man mättnar långsamt.

• LÄS FÖRPACKNINGARNAS INNEHÅLLSFÖRTECKNING!!!  Det du absolut inte ska äta är HÄRDAT FETT/DELVIS HÄRDAT FETT. Alla sådana saker är BIG No no. All ljus choklad innehåller detta men oftast inte i mörk choklad på minst 70% kakaohalt

• Om godissuget blir svårt, ät nötter eller mörk choklad i små mängder. Kakaohalten ska vara minst på 70%. Nötter mättar väldigt bra men har hög kalorimängd.

Nedanstående har jag lärt mig på en utbildning jag gått VT -06:

• Kroppen byter ut allt sitt fett på kroppen på 3 månader….Jo det är sant. Hur stor eller liten du än är. Varför? Jo för att fett härsknar.

• Vad är då "härdat fett"? Jo det är ett fett som i tillverkningsprocessen gjorts om till att få fast form (ej flytande) och för att inte härskna……….Vad händer då med fettet-som-inte-härsknar i fettcellerna???  Detta är inte vetenskapligt bevisat ännu, men man misstänker att det inte byts ut som vanligt fett (Å gissa vart detta fastnar??)

• Alla bra fetter som omega-3, olivolja, rapsolja (raps e kanon till all bakning) ska man inte vara rädd för att få i sig, trots högre kalorihalt. Även fett har en mättande effekt. Allt fett som modifierats till att ha en "stel form" ska man förbjuda. Då är till och med riktigt smör mkt bättre alternativ bara man tänker på kalorimängden (mindre fett men bra fett).

Å hej så mkt detta vart, men det här ligger mig varmt om hjärtat. Läst jättemycket om kost och sånt för ett par år sen då jag var duktig flicka och tränade väldigt mycket. Hoppas detta hjälper dig!

Mvh Crowone   Skrattande

Liss
0

#9 De där är jätte bra tips, men bara en poäng- alla är inte lika, så för vissa funkar inte de där:)

Crowone
0

#10  Vadå poäng?? När det gäller vad som är "bra förtäring" för kroppen är vi alla lika!!!   (Nu bortser jag helt från sjukdomar).

Om det "inte funkar" är det för att kaloriintaget är för högt. Man kan köra med vilken diet som helst, men äter man mer kalorier än vad ens kropp gör sig av med går man upp i vikt i alla fall. That's life!    =)  Man måste lära sig att ge kroppen rätt sorts bränsle i rätt mängd för att man ska fungera bra.

Det finns ingen människa på denna jord som behöver raffinerat socker. I och med att man äter vettiga kolhydrater får hjärnan det socker den behöver. Det är fakta.

I övrigt är det ändå kaloriintaget som styr viktupp och nedgång.   Sen är det så att vissa människor har högre fettförbränning än andra. Men man kan "skaffa sig" högre fettförbränning genom att skaffa sig muskler. Muskler är det mest fettförbrännande du har i en kropp. Men å andra sidan är man hungrig som en varg jämt om man tränar mycket, så det gäller ju att veta vad man stoppar i sig.

Mvh Crowone

Kiowa
0

Så ni menar att jag ska börja med någon form av motion och räkna kalorier då?
(som gammal raggare så har jag lite svårt med den biten, typ springer gör man bara om man är jagad och går om bilen är trasig).
Ja, något måste göras åt magen, för fortsätter det i denna takten kan ju grannarna tro att jag är gravid. *får hoppas att det inte är det som är problemet*

Då kommer nästa dumma fråga.
Hur räknar man kalorier och vart på en förpackning kan man läsa hur mycket sådant som finns i förpackningen?

Vissa saker av det som näms ovan har jag slutat med, tack vare tjejen så äter jag ju nyttigt mot innan.

1. Läsk gör jag själv i en soda stream, blandar med fun light just för sockrets skull (drack jag minst 2 liter köpe läsk om dagen innan).
2. Äter bara grovt bröd (tjejen har lärt mig äta frukost)
3. Använder enbart rapsolja till all form av stekning (bakar gör tjejen, något ska man ju ha na till).
4. Sedan ska vi inte tala om alla grönsaker jag lärt mig att äta, grönsaker som jag knapt sett på bild innan.
5. Ölen och alkoholen var det evigheter sedan jag la ner, kom på att det var roligare att ha mat hemma en hel månad än att vara kung i baren för en kväll eller två.

En massa förändringar, men ändå så växer man som en övergödd gödkalv…

[Vargnatt-]
0

Om du nu inte gillar att springa så ta promenader? Här hemma har jag gått ner 10 kilo med att äta bättre och promenera varje dag :). Inge gym eller springning här inte ;)

Crowone
0

För att börja med motion måste man liksom ha det som prio ett på almanackan! Man bakar in det i schemat och gör träningen före alla andra "måsten".  Det är ett val man gör i livet.

Antingen står man inte ut med att inte se tårna längre och börjar motionera eller så står man ut med eländet bara för att få äta som gommen vill.

Vad är du för sorts person? Du kanske skulle prova på nåt du aldrig testat förut? Karate? ridning? Hmm, slå mig inte nu….Golf? Body combat? eller varför inte spinning? Man inbillar sig att man ska dö av det innan första passet och så upptäcker man att, Ojsan detta var ju faktiskt gött att svettas som en gris, hö hö! (kan tillägga att benen knappt bar efter 1:a passet men dj-ar så stolt jag var som "överlevt")

Kom ihåg:  MAN ÅNGRAR ALDRIG ATT MAN KOM IVÄG PÅ EN TRÄNING EFTERÅT!!

Jag bara undrar?……vad bakar hon då? din flickvän?   Hmm?….

Sist men inte minst är det ändå kalori intaget som styr. Jag ska försöka skriva ner lite om hur du läser innehållsförteckningar och räknar kalorier om du vill…….Puh!  Men vad gör man inte för er här på forumet, hehe!

Tills dess! Ha en bra dag!  Mvh Crowone

Inflyttad
0

Jag läste just på min cola-burk. Coca cola innehåller 39% socker…

Crowone
0

Jaha! Där ser man….ögon har öppnats, Jippie!  Nu blev jag stolt!

hus-musen
0

haha ja jag tror att en halvliter cocacola innehåller 15 eller 18 sockerbitar=) så nee de är inte alls nyttigt! lycka till med magen iaf=)

Qui dormit, non peccat

fotokrafs
0

#12 Jag skulle själv undvika fun light (och liknande light-produkter). Tror att man blir hungrigare och törstigare av det. Dessutom hört att det kan användas som myrgift. Obestämd
Håller med Vargnatt om att promenera, eller ta längre cykelturer.

hus-musen
0

#12funlight innehåller inte socker, däremot sötningsmedel som är minst lika ohälsosamt så de är faktiskt sämre i längden att utsätta kroppen för sötningsmedel är för rent socker.

Qui dormit, non peccat

Inflyttad
0

Som gammal raggare kan du kanske börja med någon motorsport typ enduro, har iof inte provat själv, men folk säger att det är riktigt bra träning…

lovlin
0

Men nu innebär ju inte alla goda råd att du måste börja träna och gå ner i vikt heller.
Tycker ni om dig som du är, lättare eller tyngre, gosig eller vältränad så låt det vara :P

Dessutom, om jag inte missminner mig, så väger muskler mer än fett, så det är inte konstigt om du står på normalvikt men ser annorlunda ut.

#14 hade jag tränat typ 1 gång i veckan hade jag säkert ångrat massa gånger att jag spillde tid på att bli svettig och trött - men eftersom jag vart på träningspass tre gånger i mitt liv så var det nog inget jag har ångrat. Bra att veta att det inte passar mig bara! :)

guraknugen
0

"Skippa ALLT socker. Man blir vrålhungrig av det. Acceptera att du inte äter fikabröd/godis. När du ätit/druckit helt sockerfritt ett tag frågar du inte efter det längre. Jag lovar. Slarvar man…ja då är man sugen igen."

Och ersätt det inte med något annat sött (förutom frukt och liknande som har en bra blandning av de olika sockerarterna, om man tillåts uttrycka sig på det sättet)! Alltså inga sötningsmedel. Det finns en hel del studier vid det här laget som visar att man blir fet av lightläsk, inte av läsken i sig, utan indirekt. Man blir hungrigare (man lurar kroppen genom att det smakar sött men saknar kalorier, och då fungerar inte maskineriet riktigt som det ska).

Som i så mycket annat så gäller det att angripa problemet vid ROTEN, alltså helt enkelt att lära sig att inte falla för sötsuget. Efter några veckor har man vant sig och tycker att det man gillade innan nu är för sött.

Samt ha tålamod, det kommer att dyka upp gott om tillfällen till återfall, om man får kalla det så.

Läsk kan ju vara rätt gott, men dricker man avslagen läsk inser man hur själva läsken egentligen smakar; det är kolsyran som gör det mesta av känslan (och möjligtvis också temperaturen). Vi brukar också dricka hemmakolsyrat, och när jag vill ha smak på det så späder jag ut koncentrerad äppeljuice med det. Jag brukar späda det betydligt mer än vad som står på förpackningen, lite olika beroende på vad jag för tillfället vill ha. Det blir ju klart godare än smaksatt Loka och Ramlösa eller vad man nu brukar dricka. Tar jag lite mer juice blir det mer som äppelcider och nu när jag vant mig känns riktig äppelcider lite väl sött och sliskigt…

Ja, så brukar jag göra, men härma inte nödvändigtvis mig, det finns säkert gott om andra förslag som passar just dig; vi är ju alla olika. Grundtanken är bara att vänja sig vid att allt inte behöver vara så förbaskat sött.

Sen tvistar man om huruvida sötningsmedel ger cancer eller inte. Skit i det, det är inte DET som är det negativa eller viktiga, för du får nog hulka i dig rätt rejält om du ska få cancer av det innan du ändå hade dött av exempelvis för hög ålder, eller cancer av annan orsak.

Att vissa inte kan gå ner beror nog i de flesta fallen inte så mycket på att kroppen är skapad på så sätt att den vägrar. Det finns naturlagar som man inte kan komma undan. Tar du in mindre energi än vad du gör av med under en längre tid, så går du ner i vikt. Kroppen KAN INTE trolla fram energi från ingenstans, så när det inte finns någon annan energi att ta, så blir det fettreserverna som ryker, förr eller senare. Problemet är istället att många helt enkelt inte gör det de tror att de gör. Självdisciplinen helt enkelt. Det är vad som krävs. Jag har själv sett exempel på folk som försöker gå ner men ”inte kan” och det brukar ALLTID vara tydligt att det är just självdisciplinen som inte räcker till. Man kommer ihåg det bra man gjorde, och tycker att man är duktig, men glömmer att man kanske inte gick så länge som man borde, man kanske tog bilen lik förbaskat till affären 500 meter bort för att ”det regnade”. Man hittar på ursäkter och man lurar sig själv. Det GÅR inte att bryta mot naturlagarna, det gör verkligen inte det. Man kan bara lura sig själv (och kanske andra) att man gjort det.

Sen tycker man att man varit duktig när man ätit en bra middag i nyttighetens tecken och vad gör man då? Går vidare och planerar än ännu nyttigare kvällmåltid? Nähä då, nu har man varit så duktig att man belönar sig själv med en Schwartzwaldstårta, kanske två! Och för att samtidigt motionera lite så äter man dem på tid… (kanske onödigt att tillägga att jag överdriver lite nu, men jag vill bara göra det lite extra tydligt och kanske få någon att fnissa lite på köpet).

Sen säger en del att de inte kan sluta röka, för då går de upp. Säkert sant, men att röka är inget hälsosamt sätt att hålla låg vikt, och hade man aldrig börjat är det inte säkert att man hade vägt mer heller. Jag har själv aldrig rökt, så jag ska inte säga att det inte är svårt att sluta, det är det ju uppenbarligen eftersom folk har sådana problem med detta, men det går att sluta röka utan att gå ner i vikt och utan mirakelkurer. Allt som behövs är en massa självdisciplin (envishet sitter nog inte i vägen heller), ett par joggingskor och en träningsoverall. En dusch och en handduk är inte heller dumt…

Min far rökte i ungefär 35 år från ungefär 14 års ålder. Han försökte sluta många gånger men misslyckades gång efter annan. Sista gången han försökte så tog han till ett för honom nytt grepp. Denna gången ersatte han inte rökandet med någonting, för vis av tidigare försök hade han lärt sig att om man ersätter rökningen med något (nikotintuggummin fanns inte på den tiden, så det var nog mest sötsaker och liknande i hans fall) så slutar det förr eller senare med att man börjar röka igen. Så vad han gjorde, var att han mätte ut en sträcka med bilen (jag kommer ihåg, jag var med, jag borde ha varit kring 8-10 år ungefär) på ca 1 mil. Efter det, varje gång han var outhärdligt röksugen, drog han på sig joggingoverallen och sprang den sträcka han hade mätt ut. I början orkade han ju inte springa den där milen, så då blev det ju intervall. Han sprang väl kanske två lyktstolpar och gick tre eller något sådant, tills milen var avverkad. När han var hemma igen hade röksuget släppt! Tror ni han gick upp i vikt? Det var ju länge sedan, men jag har allt för mig att han till och med gick ner. Och kondition på köpet är ju inte heller så dumt.

Och glöm allt vad BMI och annat onödigt heter. Om man ska gå efter det, så var nog Magnus Samuelsson (”Världens starkaste man” 1999) överviktig under sin aktiva period… Ja, ni fattar. SUNT FÖRNUFT har man nog aldrig dött av…

En gammal idrottsläkare höll seminarium om motion och hälsa och hade mycket matnyttigt att förtälja och några kul anekdoter. Efter karriären som idrottsläkare (om jag inte missuppfattade den lilla detaljen) arbetade han bland annat med folk som hade hälsoproblem av olika slag, och han brukade givetvis ställa standardfrågan om deras motionsvanor. Hur ofta man motionerar eller liknande. Ett vanligt svar var i stil med ”jag har ett hektiskt kontorsliv”. Han brukade då svara ”grattis, då gör du av med 10% mer energi än när du sover”… Det känns som om detta är ganska vanligt också bland de som inte lyckas gå ner i vikt, de överskattar sin motion. En del svarar att de går ut med hunden flera gånger om dagen. Jo, men vad innebär det? I många fall, tyvärr, att man går en liten bit med hunden, släpper den och låter hunden motionera… Många tror verkligen på fullt allvar att detta är motion som gör nytta. Glöm det, det är bara marginellt nyttigare än att inte göra något alls.

Nåja, nu verkar det som att jag tappat tråden lite här, så det kanske är bäst att sluta nu, innan någon tror att jag bara sitter här och skäller på alla som inte kan gå ner i vikt… det var ju inte så det var tänkt nämligen, men nu när jag läst igenom det inser jag att det kan kännas så bitvis, men det är inte avsikten. Tänkte att det kanske är bäst att förtydliga detta.

Ylva-Li
0

Fast jag måste bara inflika att jag inte tycker du ska gå ner i vikt. Din vikt är alldeles lagom för din längd. Däremot tror jag att du kan omvandla mycket fett runt din mage till muskler.
Kanske kan du börja med någon lättare träning? Det är jättejobbigt att börja träna stenhårt från ingenting, så det ska du inte göra. Gå till ett gym och be om nybörjarhjälp. De är kunniga och kan sätta ihop ett bra pass åt dig. :) Där kan du arbeta med just området runt magen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

thilda-
0

gå på gymmet o lyft lite skrot ;)

Kiowa
0

Efter att ha läst allas kommentarer om den biten med motion så har jag tagit mig en liten funderare.
Som gammal raggare så är ju inte offentlig idrott eller motion inte att tänka på, så jag slog näven i soffan för att inte krossa glasbordet nu i morse:)
Har bestält en "Orbitrek elite" så man kan smyga med det:)
*så kan jag lyssna på Eddie och drömma om andra tider samtidigt som jag flåsar som en havande padda och svettas som en gris*

Liss
0

#25 Orbitrek elite?:)

guraknugen
0

#25 Eddie Meduza? Honom lyssnar ju till och med jag på, och jag är ju ingen raggare direkt. Många underbara låtar där… Willy, Spårvagnschauffören, Saxofånen (skönt stuk på den tycker jag), Va' Den Grön Så Får Du En Ny (har själv gjort en instrumental version av den, om nu någon bryr sig), Sveriges Kompani, Westgothisk Nidvisa, Häcken Swing, Fis-Disco, Jag Blir Aldrig Riktigt Vuxen Jag och alla de andra. Oj, märkte att jag inte hade med en enda raggarlåt i uppräkningen där… Får väl nämna EPA-traktorn då. Och Börje Lundin - Rattens Riddare (där också en Epa-traktor finns involverad) och, visst ja, Gasen i Botten! Antar att riktiga raggare inte kör Epa-traktor, i och för sig. Annars är Glasögonorm en kul låt som vi spelade i det studentband vi hade en gång i tiden. VI gjorde också en blues-version av Mera Brännvin, men nu är jag verkligen inne på ämnet ”Ingen bryr sig”. Sorry…

tantnett
0

Men hallå vilken raggarvärld lever du i ?

Jag är också "gammal raggare" om än raggarbrud. Men vi är ju helt vanliga människor.

Dom flesta har ju familjer att ta hand om i veckorna.Och lever därmed helt vanligt med allt vad det innebär.

Många har även hund o hästintressen. Själv rider jag dagligen och hade även en gång i tiden sälle med en raggare som hade hästintresse.

Nej skärp dig nu o ta tag i detta som en mogen man.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Kiowa
0

Orbitrek elite är en typ av flås maskin för hemmet, för att slippa åka in till gymmet och stå och se dum ut framför alla speglar.
Man ska enligt reklamen i vart fall träna hela kroppen och bränna ex antal kallorier i timmen.
En polare har en och hon rekomenderade den med tanke på att den inte sliter ut knäna så som typ ett löpband gör, mina knän är redan kassa och de behöver ju inte slitas av än på ett tag:=)

tantnett
0

#29 Bra jobbat. Här hålls tummarna att du snart ser ett positivt resultat.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Kiowa
0

Ja, kan jag komma ner under metern kring magen så är det ett positivt resultat:)

*sedan kan man ju alltid drömma om 80 - 85 cm som förr*

SEViking
0

Nyrelationskilon brukar man ju jobba bort varenda tillfälle man får. Å det UTAN att gå på gymet.

SEV Skäms

guraknugen
0

Själv brukar jag få panik (okej, jag överdriver) när jag märker att jag fått en cm extra hull, och då ställer jag cykeln och går till jobbet istället tills det försvunnit. Det är ca 4,9 km så det blir ju över en timme per dag totalt, 35-40 minuter åt varje håll brukar det ta i ”rask takt”, som det heter. Då går man så att man blir svettig av det, men som tur är har jag inget kostym- och slipsjobb. Ni som har 45 km till jobbet kanske inte tycker att detta är någon bra lösning, så ni får fortsätta cykla… Skrattande

Liss
0

#29 Ja de låter ju bra:) Jag är likadan! Hellre hemma och slita än på ett gym där alla ska glo^^

Nilam
0

Jag var tillsammans med en kille i 3 år och det va inte förän sista året när vi bodde ihop som vi gick upp i vikt. Men nu är jag på väg tillbaka, sakta men säkert. Och jag vågar nog säga att det är tack vare min nya relation;) Jag äter bara när jag är hungrig och jag har lätt att säga nej till godis och onyttigt. Det kan vara för att jag oroar mig för min figur och vill se snygg ut för honom. :)