Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 3353 ggr
Ewepewe
2008-09-08 14:38
0

Att flytta isär

Hej.

Måste bara skriva av mig en aning. Jag och min sambo har kommit överens om att flytta isär, därför att vi inte kan älska varandra tillräckligt och för att vi är för olika. Vi kommer bli lyckligare utan varandra.

Vi har en jättefin lägenhet tillsammans som han (dagarna efter beslutet) tyckte att jag skulle ta över. Han diskuterade och förklarade en massa varför det skulle vara bra. Jag funderade över natten och på morgonen kom jag fram till att det skulle jag ju verkligen kunna göra. Vi är båda studenter och jag vet att ja kommer bo kvar till maj/juni i alla fall men han är dock osäker på hur länge han ska fortsätta plugga här eller om han drar söderut.

Men nu har han vänt på steken och säger att han ändå vill bo kvar osv just då jag tagit ett beslut att bo kvar. Allt blev bara upp och ner men jag förstår ju honom givetvis. Men var han tvungen att säga värsta upplägget om att han inte ville bo kvar?!

I värsta fall lottar vi om vår bostad. Blä!

emsems
2008-09-08 18:05
0

Hm… tja är det bådas lägenhet får ni väl helt enkelt diskutera tills dess att båda är nöjda… Svårt när han ändrar sig, men det är ju ändå en så stor sak att besluta om att man kanske måste ge det några dagars funderande

Ewepewe
2008-09-08 18:50
0

De enda rätta var att lotta vilket vi gjort nu. Blev jag som måste flytta såklart, men men, kan ju inte bli sämre i alla fall.

hus-musen
2008-09-09 12:11
0

om han ändå inte ska stanna där ni bor nu, varför ska han då ha lägenheten?? låter lite konstigt i mina öron.. du som pluggar i sitter fast i skolan borde ju ha första tjing på lägeheten!

alternativt till att lotta om lägenheten så kan väl ni båda flytta då? ingen får lägenheten så de blir rättvist=)

Qui dormit, non peccat

Tatsja
2008-09-09 15:39
0

Håller med att ingen ska ha den. Byt den mot två andra

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Ewepewe
2008-09-10 00:24
0

Ja egentligen. Men det är försent nu, jag försöker ivrigt få tag på en lägenhet i centrala Luleå. Det är inte det lättaste :( ska ringa runt överallt i morgon. Han ska tydligen stanna och plugga läsåret ut - vilket gjorde mig så förvirrad :S