Är svärföräldrar viktiga?
Är det viktigt för dig att du kommer överens med dina svärföräldrar? Och att ni tycker om varandra?
Spelar det in i förhållandet?
Jag har en svärförälder. Vi kommer överens men hon tar mycket av ens energi när man träffar henne… Det är riktigt jobbigt… Klart spelar det in i mitt och sambons förhållande, men bara när hon kommer hit och stannar en vecka eller så. Då är det riktigt jobbigt.
För mig är det viktigt att man kommer överens med sina svärföräldrar, men det var inte det som vara avgörande när jag bestämde mig för Honom ;)
Jag har inga svärföräldrar, så det finns ingen jag måste komma överens med, tack och lov.

Jag har bara en svärmor (svärfar finns inte i bilden över huvudtaget). Jag o svärmor kommer väldigt bra överrens. Hon bor så väldigt välsigt långt bort bara. Jag hade inte haft nåt emot att träffa henne mer än nu.

nja komma överens, ja det underlättar naturligtvis om killen träffar sina föräldrar ofta. men skulle jag inte komma överens med dem så är inte det hela världen det heller! det är ju killen jag vill ha in tehans mamma o pappa.
Qui dormit, non peccat

Det är inte det viktigaste, men det är trevligt.
Det gör väl saker lättare om man gör det? :P Jag kommer överens med mina svärföräldrar iaf, tycker de är jättesnälla människor.

Jag har jättebra svärföräldrar. Jag bodde hos dem i 3-4 månader, 3 veckor utan sambon. Vi kommer jättebra överrens, de är nästan mer familj för mig än min egen. Jag och hans yngsta syster har nästan en egen syskonrelation, vi står varandra jättenära och kan prata om allt det där som syskon pratar om :)
Sambon kommer jätteväl överrens med min mamma och hennes sambo också, pappa har vi ingen kontakt med någon av oss. Så jo, jag tror det är väldigt viktigt att ha en god kontakt med sina svärföräldrar. Iaf om det sedan kommer barn med in i bilden.
Carpe Diem
det beror på hur ens partners kontakt är med sina föräldrar. Är kontakten bra så är det en klar fördel att man kommer överens, annars blir det ju ens partner som kommer i kläm.
Själv har ag en himla tur, han har liten släkt, och bara en mamma, som jag trivs jättebra med, tex i sommar bodde jag där några veckor då jag jobbade i den byn.
En svärförälder kan ju vara en stor tillgång med många gånger. Visst kanske man inte ventilerar bråk med killens mamma, men man kan diskutera saker och få en djupare förståelse för sin partner, iaf har jag fått det. Sen är det kul att kunna hjälpas åt med planering vid födelsedagar osv.
Paulina
jag har jättetrevliga svärföräldrar :)
åker ofta å hälsar på å så :D
jag vill nog träffa dom mer än va min sambo vill ibland :P hahaha!
De jag hade som gift, var svärmor värst. Snäll men jag hade ju tagit hennes hjärtegull. Svärfar var bättre. Hon hurra och fira när vi skilde oss och han beklaga sig. Men barnbarnen är guld värd för dem i alla fall och nu är hon plusfarmor. alltså gammelfarmor.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Ja förut var de okej på hans fars sida iaf^^
Men nu mera har jag ju inte kommit så långt som att träffa familj. Hans mor bor i sthlm och även hans storasyster. Och sen har han sin lilla syster på gotland med sin far. Men de kommer väl nångång:P Och då hoppas jag verkligen de klaffar. För jo, jag tycker svärföräldrar är rätt viktigt. Om dem är viktiga för ens partner så lär man ju träffa dem då och då. Då vill man gärna att de ska funka. Är dem inte viktiga för ens partner så spelar de väl ingen större roll kanske. Men en stor familj är alltid mysigt!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tycker det är viktigt. Tyvärr är det inte så för mig i detta förhållandet :/ Jag försökte, men dög inte.
Jag vill inte ha med dem att göra..
Ja, för mig är det viktigt. Jag kommer jättebra överens med mina svärföräldrar och det är jätteskönt, även Jimmi kommer jättebra överens med min mamma.
Jag tror att det skulle spela in i förhållandet, kanske inte så pass mycket att förhållandet skulle kunna bli förstört om man inte kommer överens men jag tror defenitivt att det skulle vara mycket svårare om man inte kom överens med svärföräldrarna. Speciellt för oss som är väldigt familjära och gärna umgås mycket med våra familjer. Det skulle defenitivt kunna leda till mycket svårigheter i förhållandet.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
#12 De är ju det som är SÅ tråkigt! Finns ju inget bättre än en stor familj under jul eller liknande. Men funkar de inte så gör de inte!:(

jag har två par svärföräldrar då min mans föräldrar har nya partners. ena familjen älskar jag medans den andre gillar jag inte så mycket. för mig känns det viktigt att man kommer överens och trivs med varandra. jag har ju dessutom båda familjerna nära och träffar dem ganska ofta
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#15 Precis :( Och jag älskar verkligen att vara nära familjen, vill verkligen att hans mamma ska tycka om mig för den jag är, inte för den jag kunde varit ..
Hon har för höga tankar om andra. Gör man inte det ena och det andra, har man inte gjort det och det, då är man inte lika mkt värd. Känns orättvist. Jag är ju jag i vilket fall som.

Bortsett från att hans mamma är största hönsmamman på jorden som itne förstått att både jag och hennes son blivit vuxna så är hon väl trevlig… tycker dock inte om att umgås med henne för länge. hans pappa är helt ok. Men jag fulkomligt ÄLSKAR hans mormor och morfar, underbarare människor finns inte.
#17 Vet om de där allt för väl, hade det likadant förut. Tråkigt när man inte får en chans ens.. Och prata hjälper ju i stort sätt inte heller. Har dem bestämt sig så har dem. Men ni får ha familjemys med dem de funkar med ist:)
Därför jag verkligen, verkligen hoppas de funkar:) Så man slipper komplikationer inom familjen åtminstone.
#19 Ja, vi har det jättetrevligt hemma hos mina päron :)
Och du, dom kommer gilla dig, hur kan maninte göra de? 
#20 Haha! du är söt du vännen 
Har en svärmor, och hon är alltid trevlig och snäll. Jag tror att hon är omtyckt av de flesta. Sen skämmer hon bort oss med marmelader.
Min mor, Guras svärmor kan det vara lite besvärligare med. Hon är inte elak eller jobbig, däremot har hon dålig hörsel så rätt ofta kan det bli lite Goddag - yxskaft! 
Svärfarsor har vi inga.
Jag kommer väldigt bra överens med mina svärföräldrar. När jag och min sambo blev tillsammans när jag var 16 år hade jag det rätt så jobbigt hemma (mycket bråk med pappa) och bodde då ibland 5 av 7 dagar i veckan hos dem i ca 2 år.
För mig är det viktigt att vi har en bra kontakt eftersom dem trots allt är min sambos föräldrar och personer som man kommer att träffa rätt så ofta i olika sammanhang, men det är inget vårt förhållande hänger på.

jag tycker det är viktigt.. jag har tur som har bra svärföräldrar, som jag gillar mkt o kommer bra överens med.. o vad jag vet gillar dom mej oxå :)