Komma över
Hur lämnar man en dålig relation och hur kommer man över killen? Jag mår liksom ofta dåligt och är rädd för att jag inte skulle klara av att lämna honom.. Jag är rädd att mina impulser till att vilja försvinna eller skada mej själv skulle ta över.

Men behöver inte komma över… Man behöver faktiskt komma vidare… ibland skall man ta sig GENOM eller FÖRBI… Att komma över är inte alltid det bästa…
//

Jag orkar inte mer. Han får mej att må så fruktansvärt dåligt. Han säger hela tiden att han inte bryr sej om mej eller våran hund. att han inte har lust att prata med mej över telefon och att han inte har lust att komma hem heller. han åker iväg hela tiden för att komma ifrån. Men jag gör ju liksom inget fel. Jag försöker finnas för honom och stötta honom och jag vill aldrig att vi ska bråka. Finns det inget jag kan göra för att få hans respekt igen? För att han ska älska mej lika mycke som förut?
När han svarar endast tex ett "ja" på mina sms så blir jag så lycklig. Det lilla uppskattar jag jättemycket för jag får inget annat bevs på att han älskar eller tycker om mej. han är romantisk och säger att han älskar mej endast när vi ligger i sängen och myser typ. När han svarar ii telefonen gör det mej jätte lycklig. Jag har sänkt mina krav så otroligt mycke under dom 3 åren jag varit med honom. Jag får stöd av hans släkt och vänner när han har sårat mej. Men aldrig någonsin av honom. Allt är bara så fel i vårat förhållande, allt har gått snett. jag har aldrig någonsin varit otrogen. men just nu känner jag att jag vill att någon ska komma in i mitt liv och visa att kärlek är så fint som jag vill att det ska vara. Så att jag kan lämna honom. Jag vill att min pojkvän ska visa mej det, men jag tror aldrig att han kommer kunna göra det igen. Jag kan inte lämna honom för jag hoppas fortfarande att han ska bli som han var när vi hade det bra. Jag känner mej alltid så ful och dålig. Ibland känner jag att han älskar mej, men jag vill känna det hela tiden. Jag vill att han ska få mej att må bra, känna mej lycklig. Inte tvärtom.
Jag har nu börjat inse att jag är värd mycke bättre. Att han inte alls är vad jag vill ha. Är det här han nya jag? Kommer han aldrig bli som förut igen?
Förut var han en sån som bara kunde komma hem med ett gäng rosor. Eller bara krama om mej när jag stod och lagade mat eller pluggade eller något. Helt plötsligt massera eller laga en middag. ta med mej ut osv. Han visade att han älskade mej flera gånger varje dag. Nu kommer han endast med händerna innanför trosorna när jag står och gör någonting. Liksom, han vill ha mitt kön. Inte mej.
Jag tror ju hela tiden att allt är mitt fel, är jag inte lika gosig längre? Ringer jag för ofta? Är jag för ful? Är jag tråkig? Frågar jag för mycket om hans liv? osv.

jag är övertygad om att det inte handlar om dig, jag tror visst du är precis lika gosig och fin som nånsin! jag tror tyvärr det är han som inte har vett att uppskatta det längre… du skrev ju själv i början att han säger att han inte bryr sig längre, det är nog sant… tyvärr!
jag tycker också att du är värd nåt bättre, speciellt som du längtar efter riktig kärlek.
och så tycker jag det är bra att du skrivit här, här finns många trevliga som kan stötta dig när det känns tungt! för du borde försöka bryta dig loss. jag tycker inte alls det är bra när man sänker kraven, och jag vet precis vad du menar… jag har också gjort det, och det kändes läskigt. man undrar var det slutar, att man är tacksam bara av att få finnas till i hans närhet?
nä, du är värt bättre! och fortsätt skriva och berätta hur det går!
#0 Du är verkligen värd bättre än det där! Mitt enda råd är att du måste lämna honom. Alla förtjänar kärlek, riktig kärlek och det är inget du får i ditt nuvarande förhållande.
Jag vet att det är svårt att lämna ett förhållande, men du måste tänka på dig själv och inse att du kommer må bättre utan honom, även om det inte känns så nu.
Lycka till!
Du är värd ngt så mycket bättre tjejjen!
Lätt för oss andra att säga att du ska lämna honom, men i själva verket kanske det inte är det..
Men jag hoppas att du lämnar honom.
Du är för fin för han, inte tvärtom!
Stå på dig!
Massor kramar
/Elin

#3 Joo, jag undrar ofta hur vårat förhållande kommer se ut om något år. Kommer jag nöja mej med att bara se honom en gång i veckan och låta honom få sex för att sen dra? Kommer han att skaffa tex en ny tjej samtidigt som han har mej och kommer jag att tillåta det? Det är ju liksom det enda som är kvar nu känns det som. kanske bryr han sej, kanske gör han det inte. Han säger när vi blivit sams att han visst bryr sej. men varför ens säga att han inte bryr sej om det inte stämmer? Men vi hade ett liv tillsammans. Vi hade det så bra! Och sen blev han helt plötsligt såhär :(
#4 Jag börjar känna mer och mer att jag borde lämna honom. Och det är ett steg i rätt riktning för innan har jag ju inte tänkt så.
#5 tack <3 Jag vet att jag också har mina fel och brister. Men jag vet att han inte ens är i närheten av vad jag förtjänar. :(
Javisst är det ett steg åt rätt håll :)

Du, jag vet precis hur du mår…. Har själv råkat riktigt illa ut med en man som jag bara tok-älskar fortfarande. Han har känslor för mig men tyvärr har han mer för sitt ex som han gått tillbaka till.
Jag måste säga att #1 har så in i vassen rätt! (tack #1 för de orden, för dom var bra för mig just nu).
Vi måste nog bara bita ihop och ta oss igenom/vidare och förbi. Komma över gör man kanske aldrig? Jag kommer alltid se mitt ex som min "ideal-man".
Men samtidigt skulle jag inte ta tillbaka honom om han blev singel igen, nu när jag vet att jag var "plan B" för honom. För vilken människa vill va plan B?
Jag ska försöka se den här tiden vi hade tillsammans som ett trevligt minne. Sen försöka ta mig igenom/vidare och förbi denna smärtsamma tid jag har nu. Man gråter som en skadeskjuten gris men det är bara att härda ut.
Vad det gäller din kille kände jag direkt att här är det utnyttjnings-varning. Han vet ju uppenbarligen hur man ska behandla sin partner. Så varför väljer han att bete sig så där?
Jag ska tänka på dig. Kämpa på!! Mvh Crowone.

Du får ta och komma över honom , eller åtminstonde inse att han inte förtjänar en toppenfin tjej som dig!! det kommer att vara svårt, samidigt kommer det att kännas så mycket lättare efter första deppressionen gått över!! det finns så många killar som skulle uppsatta och älska dig mer an vad han uppenbarligen gör! det här är kanske inte vad du vill höra, men han komme rnog inte gå tillbaka till den han var i början med dig heller.. om han säger att han inte bryr sig om dig, varför ska du lägga ner dn tid på honom då? du är värd mycket bättre än så!!
så stå på dig, räta på ryggen och tala om för honom att nu på en gång villu veta exakt vad han villoch vad han vill ha av dig! sarar han fel, dumpa honom, dt är inte lätt som sagt men ett liv utan kärlek är inte heller lätt..
Qui dormit, non peccat

Hur går det för dig???

Bara för att förhållande varit bra så behöver det inte fortsätta vara det. Låter som att han är en dålig kille för dig. Det finns fler och bättre. Om du tror att ni kommer hamna i en situation där han har en annan tjej och bara har sex med dig ibland. Herregud, så ska man inte leva.

Jag kanske borde uppdatera lite. Jag och den här killen gjorde slut för kanske 2 månader sen. Han smsar och ringer mej lite då och då. Han säger att han saknar mej och älskar mej men han verkar inte tycka att han behöver ändra på sej.
Till det bästa av allt: Jag har en ny kille. Och han behandlar mej sådär sagolikt bra, så som killar bara gör i filmer (det var vad jag trodde iallafall tills jag träffade honom). Han stöttade mej i mitt förhållande med mitt ex när jag mådde dåligt. Fanns där för mej när mitt ex tryckte ner mej osv och det utvecklades till kärlek ifrån båda hållen. Utan honom hade jag nog suttit fast i mitt förhållande med exet fortfarande. Han fick mej att inse att jag är värd så mycket mer än vad mitt ex gav mej! Jag kan inte förklara hur skönt det är att ha en kille som man kan lita på! Visst kanske det är för tidigt att säga det nu, men jag känner att jag verkligen kan lita på honom och det är den bästa känslan!
Tack för ert stöd som ni har gett mej! Det fick mej att inse hur fel mitt förhållande med mitt ex var.