Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2645 ggr
Karmatarerskanise
0

Om någon inte gillar dig ..

Hur gör du om det är någon som tydligt inte gillar dig?

Säger du något, lossas du som ingenting eller ger du tillbaka med samma mynt?

Karmatarerskanise
0

Jag försöker först överbevisa personen att jag faktiskt ÄR någon man kan tycka om. Fungerar inte det och personen har bestämt sig, så blir jag väl likadan tillbaka. Eller så ignorerar jag.

Liss
1

Jag ger verkligen inte igen, för aldrig att jag tänker sjunka till dens nivå eller låta den vara värd min tanke.

Jag går nog vidare med mitt eget liv och struntar i det. Tänker inte spendera tid att tänka på någon som inte gillar mig.
Fast de kan bero på vad det handlar om också.

Nu har jag ingen som ogillar mig tror jag? Men är det någon som tydligt inte gillar mig, måste den tydligt inte lärt känna mig ordentligt eller missuppfattat något- och då kan man säkert lösa det:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

blingpinglan
1

Ignorerar. Jag har annat för mig än att lägga energi på folk som inte gillar mig.

Är det däremot någon av mina vänner som av någon anledning skulle börja ogilla mig så kan det säkert lösas genom en pratstund.

Johanna
0

man behöver inte gilla mej om man inte vill,.. :) dock brukar jag inte ha ngt större problem med det..

skulle aldrig få för mej att försöka få en person att gilla mej…orka lägga energi på det..

[Vargnatt-]
0

Förut skulle jag nog blivit ganska knäckt över att någon verkligen visade att personen inte gillade mig, ville så gärna vara alla till lags då. Men nu, skulle jag nog inte bry mig, jag har inte ork att försöka få folk att gilla mig :).

Musiken
0

Beror helt pa vad det ar for en manniska, och hur de visar det. Ett av min pojkvans ex avskyr mig och varje gang vi sags "hamnades" hon pa mig genom att florta med min pojkvan och forsokte visa att hon ar sa mycket battre an mig. Henne har jag skallt ut, och varje gang vi ses nu ignorerar jag henne iskallt.

Annars sa bryr jag mig inte namnvart, folk far skota sig sjalva sa lange de inte forsoker sabba ngt i mitt liv eller forhallande.

[SharpMissy]
0

Jag ignorerar personen. Eller så blir jag överdrivet trevlig för att det blir ännu tydligare hur illa den andra beter sig.

Jenahbella
0

jag har en sån på mitt jobb, som jag verkligen inte tål :P
men henne struntar ja i :P
visst ibland måste man prata om saker som har me jobbet å göra men då blir de kort :P

hus-musen
0

gillar inte du mig så varför i hela friden ska jag gilla dig? nee jag bryr mig inte, jag har tillräckligt med vänner. däremot är personen öppet fientlig och pratar skit om mig bakom ryggen eller liknande så blir de bråk kan jag erkänna. beror lite på vad det är för människa och om jag måste ha med personen att göra. annars är det enklast att ignorera faktiskt, orka lägga ner energi.

Qui dormit, non peccat

fotokrafs
0

Jag känner att de flesta ogillar (ignorerar) mig, men förhoppningsvis är det bara en inbillning. Folk kan säkert tro detsamma om mig, eftersom jag är lite folkskygg (blyg). Kanske blir en ond cirkel?
Nej, men jag är nog trevlig. Fast är någon uppenbart otrevlig så ignorerar jag denne.

tantnett
0

Måste jag ha en relation till personen typ arbete m.m så frågar jag rent ut vad som är "fel".

Annars svarar jag som dom flesta här att jag ignornerar personen fullständigt. Och lustigt nog så brukar det ha totalt motsatt effekt på personen i fråga, då blir det oftast att dom blir lite inställsamma. Nåväl det har dom inte mycket för.

Skönt föresten att läsa att ni inte lägger ner någon energi på dumma människor. Livet är för kort till att gå och känna obehag. Njut av det positiva.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

pyromanen
0

Har så lite som möjligt med vidkommande att göra, men om jag måste (för att det t.ex. är nån jag behöver ha att göra med i jobbet) så är jag extra artig och korrekt, försöker ta på mig en "professionell" roll och inte låta känslorna bestämma mitt beteende.

[mia-38]
0

Jag ignorerar totalt. Är iskall mot den personen.
Är det någon i bekantskapskretsen så kan man försöka att prata med personen.
Är det på jobbet så säger jag som ovanstående person… Håller en professionell stil. Pratar med vederbörande bara när det behövs.
Annars lägger jag inte ner nån energi på att försöka få personen att gilla mej.

Heda
0

Jag hade en sån tjej på mitt förra jobb som från första början hade bestämt sig för att inte gilla mig, varför vet jag inte för vi hade knappt pratat med varandra.
Så skulle vi äta frukost på jobbet, vi satt ett par tjejer vid ett bord och jag erbjöd denna tjejen att sitta vid oss för det fanns gott om platts, men hon svarade otrevligt tillbacka att hon skulle sitta med någon annan så hon satte sig vid ett tomt bord.
Sen kom den andra tjejen som hon hade tänkt sitta med, men hon satte sig vid oss istället, surt sa räven, så fick den tjejen som inte tyckte om mig sitta där själv vid sitt bord och sura.
Jag förstår mig inte på folk ibland, jag tycker inte man behöver älska allt och alla men man ska iallfall visa respekt för varandra.

Lenore
0

Om personen inte gillar mig har h*n väl sina anledningar och då får det vara så och det är inget jag bryr mig om så jag gör inte ett dugg åt saken.

River-Lord
0

Om någon ogillar mig för den jag är eller "ignorerar" mig, är det deras bekymmer och inget jag läggar någon större energi på.. alla är vi olika och har våra tolkningar om verkligheten..Glad

/RL

Tatsja
0

Beror på. Men ofta försöker jag prata med den människan och ta reda på varför.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

SusannaT
0

ignonerar den personen. varför ska jag ha nån i mitt liv som går runt o inte tycker illa om mig. :) alla kan inte tycka om alla. bara att acceptera o leva livet vidare. visst skulle det visa sig att det är en kompis som man känt sen länge som helt plötsligt inte tycker om en så skulle jag nog frågat vad som fått henne/honom att tycka så helt plötsligt. men skulle inte det ändras så e det väl ba bita i det sura äpplet o gå vidare.

Sandra
0

Om personen i fråga är riktigt otrevlig mot mig så frågar jag rakt ut vad jag gjort för att förtjäna den urusla behandlingen. Men är det bara så att personen inte bryr sig om mig, ja, då bryr inte jag mig om denne heller. Så länge jag inte behöver ha allt för mycket kontakt med den så är det inga problem. Men jobbar man i team o måste jobba nära varann, då kan jag försöka lösa det iaf.

Salladshataren
0

Det beror på, antingen ignorerar jag människan eller så jävlas jag tillbaka.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

destroyed
0

jag har samma problem med min killes mamma. Han säger att jag överdriver men jag känner verkligen att hon inte gillar mej. men jag brukar typ ignorera det eller så försöker jag vara osynlig, inte störa eller något för att hon ska bli mer sur än vad hon redan är.

SaraC
0

Om någon inte gillar mig så är det väl så. Alla kan inte gilla alla :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

didis
0

När jag var yngre hade jag nog ignorerat dem och kankse än idag om det var en oviktg person för mig.

Annars lyckas man ofta omvända personer  genom "lovebombing" eller genom att visa intresse för den andre.

Gjorde ett personlighetstest för några år sedan (ett av få vetenskapligt dokumenterade) och jag, liksom i stort sett alla inom vården, hade lätt för att anpassa mig efter andra människor. Umgås man med folk hela dagarna kan man inte låta bli att bli bra på att umgås…

Sarah
0
HannaM
0

om någon inte gillar mig så gillar dom inte mig.. ser ingen anledning att lägga ner energi på det, varken genom att bråka eller försöka vara övertrevlig mot denna någon

Aviendha
0

Om det är någon jag inte behöver ha att göra med så ger jag bara den i att umgås och prata med människan. Inte mitt problem, men jag behöver inte hata eller ge igen för det.

Är det en skolkamrat som jag ska arbeta med, en arbetskollega eller en i bekantskapskretsen som man stöter på då och då så skiter jag i det, och kör på som om människan skulle gilla mig, men är det tydligt så försöker jag prata med denne.

Min killes bäste vän är lite sådär. Själv hävdar han att han behandlar mig likadant som alla andra, men så är inte fallet. Jag har försökt och inte lyckats, mer kan jag inte göra. Dock  ser jag gärna att killen pratar med honom, då jag inte tycker att det är ok att en vän är direkt otrevlig mot ens partner, men killen är lite väl vek i det fallet. Tills dess får inte denne vän komma innanför mina väggar om jag är där, och jag följer inte hem på fika eller fest heller. Där tycker jag att jag inte gjort några fel, jag har försökt lösa det men utan resultat och jag kan vara trevlig för killens skull, då tycker jag att vännen kan göra det samma för killens skull. Eller tala om vad jag gör för fel.

Creation
0

Beror på hur denne agerar på ogillandet. Om denne pratar bakom min rygg eller kastar dumma kommentarer mot mig konfronterar jag denne(vill ju veta varför). Men om det bara är ett enkelt "avståndstagande" brukar jag strunta i det eller försöka bli vän med den ändå. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Denna kommentar har tagits bort.
[Mia-45]
0

Om någon inte gillar mej så skiter jag i den personen. Jag skulle aldrig lägga ner tid och energi på att försöka få den att tycka om mej.

Karmatarerskanise
1

Oj vilken gammal tråd 🤣

Denna kommentar har tagits bort.