Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5594 ggr
Mizza
0

sluta vara kär?

hejsan!

jag skriver om ett arbete i skolan om kärlek och relationer. sen har jag satt mig in i fördjupningen om hur de är att sluta vara kär. när man gör slut med någon hur förändras känslorna, och varför slutar man att vara kär i en person. skulle vilja höra era åsikter här om va ni har för tankar om när ett förhållande tar slut. varför man slutar vara kär osv. få lite tips om hur jag ska lägga upp mitt arbete. går mest runt och intervjuar folk i skolan osv. men vill höra lite andra åsikter och erfarenheter :)

Lenore
0

Tja, det kan ju finnas väldigt många orsaker till att man slutar att vara kär i sin partner tex att man växer ifrån varandra och får helt olika mål och värderingar, att man inte underhåller och vårdar relationen och börjar ta varandra för givet, att man blir sviken osv.

Jag har själv aldrig slutat vara kär i den jag varit ihop med utan dem gånger det har tagit slut har det handlat om annat. Man kan ju vara kära i varandra även om det tar slut.

Har tyvärr inga idéer om hur du kan lägga upp ditt arbete.

hus-musen
1

förstår inte riktigt din fråga. jag antar att du inte vill höra om de rent kemiska förändringarna som pågår i kroppen? för de har en stor del i det hela. men psykiskt kan det vara för att man har växt ifrån varandra,prioriterar andra saker, partnern eller du sj hittar en annan, den sexuella attraktionen tar slut, osv.

har enbart varit riktigt kär i den kille jag har nu, de andra har inte haft samma betydelse för mig! i det första förhållandet gjorde jag slut för att vi känslomässigt inte var på samma nivå, andra gången för att ja ledsnade på den killen (klängig, kvävande, ville mer än vad jag ville osv) den tredje killen gjorde jag slut med för att han visade sig vara psykiskt störd. lögnaktig, våldsam,kontrollerande o så.

jag hade lagt upp arbetet med att börja med varför man blir kär, sen de rent kemiska som händer i kroppen med hormoner osv.  sist anledningar till varför det tar slut, och hur man gör slut på ett bra sätt och hur man gör slut på ett dåligt sätt. och naturligt vis hur går man vidare, och går man nånsin vidare! kanske du fick nått tips där???Skrattande

Qui dormit, non peccat

Mizza
0

#1 tack för ditt svar, jo de sant att de tar slut även fast man har känslor, men nån gång kanske man kommer över dessa känslor, hur tar man då itu med de, tänkte jag även på

Mizza
0

#2 i en kurs jag går i så har vi temat kärlek och relationer, då har vi delat upp oss i olika delar av relationer. en har hur de är att vara kär, en annan har inom kulturer osv. sedan har jag då de ska handla om att sluta vara kär, vad händer när de tar slut i stort sett.

okej, jag förstår.

det lät bra med ditt arbete. men mitt ska alltså handla om när de tar slut, men vart får man då all fakta ifrån oxå, jag intervjuar mest folk, står inte mkt på nätet eller så. men de där lät bra med vilket sätt är bäst och göra slut på typ, hur man går vidare och så:9

tack för ditt svar :D

hus-musen
0

#4 okej=) glad att jag kan vara till någon hjälp=)

det där med hur man går vidare är ju jättesvårt att svara på! ibland försvinner ju aldrig känslorna man har för en person, utan de tonas ner helt enkelt och med tiden ser man sig om efter en ny partner. där har det oxå med hormoner att göra och endorfiner att göra=) tiden läker alla sår=) ett tips för människor som vill gå vidare är ju typ att skaffa en skojig hobby, träffa nya människor, umgås med nära och kära osv. sysselsätta hjärnan helt enkelt=)

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Det är faktiskt inte alltid som känslorna försvinner. Vissa går och älskar samma person hela livet, trots att de gtt skilda vägar.

Mizza
0

#5 precis, de låter som jätte bra tips du har där :)

Mizza
0

#6 jo det är sant, att det även är så. men på nått sätt kommer man nog över de ändå, fast känslorna finns kvar, så kan man gå vidare och släppa taget.

Drottningen
0

När det gäller mig så kämpar jag som tusan i ett förhållande och när jag inte orkar längre eller ja när jag ger upp då är kärleken borta. jag kansek älskar honom fortfarande men min kropp säger bara nej.

Tatsja
0

Känslorna finns ju där. Var gift i 25 år, sen skildes vi. Men de känslor jag har för honom är mest att han är far till mina söner. Jag är inte kär i honom längre, men har i alla fall varma känslor. Blir nog så när man varit tillsammans i över 30 år. Minns mest de bra stunderna, men ibland de dåliga. Vill du veta mer exakt, kan du pm:a mig.

Kramiz och lycka till

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mizza
0

#9 okej, aa de kan va så oxå. tack för ditt svar. men de låter ganska jobbigt att du kämpar så mycket sen är de bara slut, men de beror förstås på hur förhållandet är.

#10 okej, aa de är en lång tid och vara gifta sen tar de slut. tack :)

kraam