Relationer iFokus

Relationer

Etikettsorg
Läst 2739 ggr
Musiken
2008-09-30 13:53
0

Dod

Blev vackt i morse av att min basta van hemma i Sverige ringde och berattade att varan gemensamme van tagit sjalvmord under natten.
Grinade ett tag, men nu har det gatt over.. Det ar bara.. tomt. Han finns inte langre, eller? Det ar val klart att han maste finnas.. som han alltid gjort..

Jag kan verkligen inte fatta det. Han var alltid den gladaste, spexigaste och roligaste pa festerna. Han var den som tog livet med en klackspark men anda lyckades over forvantan med studierna. Och sa gar han och tar livet av sig, och lamnar en lapp dar det star att han planerat det i flera ar.

Begravning snart antar jag.. Borde boka ett flyg till Sverige antar jag. Jag gillar inte begravningar.. Har bara varit pa en tidigare, och da var det en manniska jag kande ytterst ytligt. Bara det vred hjartat ur kroppen pa mig. Hur ska jag klara av att ga nar de ar en nara van? Hur ska jag kunna ga fram till kistan och veta att jag aldrig mer kommer att fa se honom? Jag funderar pa att inte ga.. Jag funderar pa om det inte ar battre att latsas som om han fortfarande finns. Jag funderar pa om allt kanske bara ar ett skamt. For inte skulle val han gora nagot sa korkat? Tank om jag aker till Sverige och sa ar han fortfarande dar, och allt bara var ett skamt!
Jag vet inte om jag klarar av att se mina vanner ledsna heller.

Jag vet inte vad jag ska gora..

Tatsja
2008-09-30 14:24
0

För din egen skull så tror jag du ska gå och ta ett sista farväl. Svårt när någon försvinner så. Jobbigt. Men med tiden så kommer man ihåg de glada stunderna. Jag kan inte annat än beklaga dig sorgen.

Kramar om

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

ChristineL
2008-09-30 14:25
0

Åh, jag är ledsen! Beklagar verkligen. Finns ingenting man kan säga för att göra saken bättre, det vet jag. Hoppas verkligen han får vila i frid.

JossanH
2008-09-30 14:29
0

Jag tycker du ska gå. I såna här situationer så kan det vara bra med ett ordentligt avslut..
Du kanske komer ångra att du aldrig fick ta det hä sista farvälet.
Förstår att det måste kännas hemskt men dina sörjande vänner kan också ge dig tröst och du kan trösta dem.

Jag beklagar verkligen sorgen.. :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
2008-09-30 15:51
0

Beklagar! Men tror det är bäst att gå.

hus-musen
2008-09-30 17:41
0

beklagar sorgen.. försök minnas de goda stunderna med din vän..

vill du inte gå så ska du inte tvinga dig till det heller.. det beror mycket på hur du är som person, vissa vill säga farväl en sista gång, andra vill inte. ingen kan bestämma det åt dig, utan du måste göra som du känner.. men det kan vara ett bra sätt att handskas med sorgen, det kan vara farligt att låsa in den för förr eller senare måste den ut..jag hör till dem som inte går på begravningar, personen lever i mitt hjärta, så jag ser ingen anledning för mig att gå på någons begravning.

Qui dormit, non peccat

Sara
2008-09-30 19:13
0

Beklagar sorgen!

Jag är oxå en sådan person som avskyr begravningar. Visst, ingen gillar väl dem men jag får panikattacker.

Jag har gått på min farfars (jag var ca 13 är) och min gamla bästis mammas begravingar (vi var 17 år).

Har flera närstående som dött men jag har vägrat gå.

Däremot kan jag tycka att man ska gå, just för att få ett avslut och kunna börja sörja ordentligt.

Min halvbror dog när vi var 15 år och jag följde inte med dit (Danmark) och jag har aldrig kunnat sörja honom ordentligt. Det är som att riva skorpan av ett infekterat sår varje gång jag tänker på honom.

Så orkar du så ska du absolut gå och det är inte bra alls att inte låtsas om det. Bättre att storgråta, skriva dikter osv osv vad som passar en själv.

Sara

Aviendha
2008-09-30 20:05
0

Beklagar..

Jag tror att du bör gå, i värsta fall kan du gå ut om det blir för mycket, men jag tror att man kan behöva det avslutet för att kunna gå vidare, för att inte inbilla sig själv att det bara var ett elakt skämt.

Dessutom kanske du ångrar dig senare i livet att du inge gick, så har jag tänkt iaf, och jag tror jag gjorde rätt i att gå när min kärlek dog när jag var 17. Även om det rent ut sagt känndes för jävligt, paniken stod och bankade och allt känndes bara löjligt, men idag är jag glad att jag gjorde det.

Det sorgliga är att många som tar sitt liv är just de människor man aldrig skulle kunna tänka sig ta ett sådant beslut. De har vänner, de har ett bra liv utåt sett och ingen har anat något.

Ta dig tid att sörja, även om det tar flera år. Det är något jag tycker är viktigt. Alla har rätt till sin sorg, även om den kommer flera månader efteråt.

Många kramar

Musiken
2008-09-30 20:11
0

Tack allihopa!
Mamma ska ringa ikvall och sa ska vi se om det gar att hitta flyg sahar nara inpa..

Liss
2008-10-01 01:03
0

Jag vet aldrig vad jag ska säga om sånna här saker. Men jag är ledsen för eran sorg. Han har de förhoppningsvis bra nu iaf ..

De bästa är att gå och ta farväl, annars lär man ångra det. Allt annat faller nog på plats.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jenahbella
2008-10-01 02:27
0

uss jag beklagar verkligen.. blev så tagen när jag läste detta för jag har gått hela kvällen och tänkt på min pappa som dog för ca ett å ett halvt år sedan.. hemskt att läsa detta :(
de e riktigt tufft.. när man väl förstår att dom inte finns där längre.. att man inte får höra deras röst.. eller känna deras hud, deras kramar.. :(
jag känner med dig..
gå på begravningen å gråt ut! våga känna alla känslorna som kommer..
de gjorde inte jag, något jag fick sota för för ett halvår sen :(
ta hand om dig!
massor me kramar från mig* Obestämd