Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 4784 ggr
Karmatarerskanise
0

När flyttade du hemmifrån?

Hur gammal var du när du flyttade hemmifrån?
Flyttade du för att ni hade problem hemma, eller ville du bryta dig loss, eller var det bara för att du hade råd?

[SharpMissy]
0

Jag flyttade när jag var 19 år, då var jag klar med skolan och hade fått mitt första jobb. Förvisso bara ett vikariat på 1.5 år, men det kändes inte som att det spelade någon roll. Man är ju vuxen då och ska klara sig själv.

Angelclaw
0

Jag var 18, flyttade ihop med sambon då.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Jossan86
0

Flyttade in till nuvarande maken när jag var 16..

ChristineL
0

Flyttade direkt hem till killen efter studenten, så jag var 19 då, men jag bodde redan mer eller mindre hos honom innan ändå så :P Men nu bor jag själv.

Karmatarerskanise
0

Jag bodde hemmifrån korta perioder hos lite olika vänner då jag var 15-18. Hade sånna problem med mig själv och det gick ut över familjen. Så i samråd med mina vänners föräldrar bodde jag hos dem lite.

Sen var det när jag träffade killen för 4 år sedan. Efter 3 månader var det hem till honom :)

Liss
0

Flyttade ihop med mitt ex straxt efter jag tog studenten. Alltså var jag 19 år då. Nu är jag 21 år och har bott själv i ungefär 1 år.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Destany
0

jag flyttade hemifrån när jag var 20 år..flyttade själv o har bott själv i 4 år nu

Johanna
0

jag flyttade ner till småland när jag va 16år, o jobbade o bodde på en hästgård, när jag va 18 flyttade jag hem 2mån, sen upp till Sthlm, där jag fortf är kvar

[Vargnatt-]
0

Jag flyttade ifrån mamma när jag var 16, då flyttade jag till pappa i Umeå för att plugga, sen flyttade jag därifrån med sambon hit ner till Munkfors när jag var 18 :)

HannaM
0

flyttade strax innan jag fyllde tjugo, hade jag haft ekonomin hade jag flyttat långt tidigare, det blev liksom för trångt hemma…

Niini
0

Flyttade när jag var 19 för att jag var klar med gymnasiet och hade längtat nästan 2½ år på att få flytta ihop med min älskade :)

Musiken
0

Flyttade till England nar jag var 19. Behovde komma bort fran lilla Avesta, och vaxa upp "pa riktigt". Sa nar gymnasiet var over tog jag min resvaska och drog :)

hus-musen
0

flyttade hemifrån sommaren efter studenten till min kille som flyttat till sthlm.

Qui dormit, non peccat

Telefonkontakt
0

en månad innan jag fyllde 18, men var hemma typ en 3de del första året iallafall. hade svårt att släpp taget om att bo hemmsa. sen så fanns det ju internet hos mamma och pappa.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Andreassons
0

Jag flyttade till ett studentrum nar jag var 20 ar. (ett ar efter studenten). Dar i samma korridor traffade jag blivande maken. I ar ar det 19 ar sedan.

Nu har vi tre barn och bor i Kina.

pyromanen
0

Flyttade när jag var 18, men innan dess hade jag periodvis bott i släktens sommarstuga för att få lite mer "luft". Vibbarna mellan mig och pappa var inte dom bästa, två mycket egensinniga personer på samma yta Skrattande. Var helt redo för att flytta vid 18! Först blev det 8 månaders asienresa, sedan studentrum.

tantnett
0

Hemförhållanderna var ju inte dom bästa så jag flyttade när jag var 16 år.

Det var självklart alldeles för tidigt, men man lärde sig mycket av misstagen man gjorde.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[mia-38]
0

Jag flyttade efter att jag tagit studenten…18 tror jag det var. Fick jobb precis efter gymnasiet…tog körkort och allt..så då såg jag min "chans" att flytta….

Tina-A
0

Flyttade hemifrån när jag var 18.

När jag var 19, som jag är nu, så flyttade mina föräldrar till en annan stad, så dom har lämnar mig här ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tatsja
0

Flyttade till fosterhem när jag var 13. Tack och lov. Annars hade jag nog inte levt idag. Sen blev det sambo med barn vid 18 år. Har flyttat lite grann under åren som gått och bytt man. skilde mig efter 25 års äktenskap -99 och bor nu ensam, men så kallad mambo. Har min 29 år gammal son hemma. Arbetslösheten tvingade honom till det. Vi har varsin våning. Så det går bra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

SusannaT
0

20. flyttade för att jag va med barn. fast vi skulle endå ha flyttat oavsett om vi hade varit me barn eller inte.

Sandra
0

Jag var nog 21 eller nåt. Kommer inte ihåg. Flyttade för att jag har fast jobb, bil o allt förutom en egen lägenhet. Men då jag bodde hemma så hade jag ena delen av huset för mig själv. Så jag delade i princip bara köket med mina föräldrar. Men vi trivdes så så jag hade inte bråttom alls =)

Tatsja
0

#21 Fick mitt första när jag var 18 år och 20 dagar. Flört

Andra var jag 22 och 21 dagar. Den tredje 25 år och några månader. Sen hade jag gjort mitt.

Väl mött, Tatsja

SusannaT
0

#23 ok va trevligt Tungan ute vill me ha 3 barn.. vi får väl se när nästa kommer Skrattande

Tatsja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det barnbarn som räknas. Här är farmors gullunge. 2 och ett halvt år.

Väl mött, Tatsja

SaraC
0

När jag var 19 bodde jag hemma hos dåvarande pojkvännen, men hade inte med mig så mycket saker osv. så det var inte helt en riktig flytt tycker jag. Sedan flyttade vi tillsammans till lägenheten jag bor i nu och som jag snart ska flytta ifrån tillsammans med nuvarande pojkvännen Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SusannaT
0

#25 ååh va söt. :)

Tatsja
0

#27 lovar det är farmors gullunge. Hon är så underbart go. Fullt hålligång. Vi bor tvärs över trädgårdarna och under sommaren nu så har jag hört en liten röst vid min altan som skriker tatta. Det är tatsja det. Hon älskar min hund. Sen in här, busa lite och ut i köket. Upp med skafferiet. kaka. Då vill hon ha riskaka. Sen ska jag följa henne hem. Hon vill alltid ta min rollator och jag måste ju ha hem den till mig. Vink, vink, och skratt och kram. Gosegull.

Väl mött, Tatsja

didis
0

Var 17 när jag träffade maken och vi flyttade ihop efter 2 dgar.  20 år senare är vi kankse inte lika spontana men älskar fortfarande varandra.

destroyed
0

jag flyttade hemifrån för fyra månader sedan ganska precis, det hände pga av min mamma slängde ut mej och då flyttade jag ihop med min pojkvän. det fungerar ganska bra, det har varit väldigt stökigt och konstigt på sista tiden men, det börjar se ljust ut

Maria
0

Jag och min man flyttade ihop när jag var 18 och han 24.

Han hade varit sambo och även bott själv innan men jag kom direkt hemifrån. Detta är 28 år sedan nu.

/Maria

MimmieM
0

Vi var 19 både jag och sambon

Carpe Diem

Sovgott
0

Jag var 21 år. Det var mina föräldrar som skickade mig på en lägenhetsvisning! Så de tyckte väl att det var dags för mig att flytta hemifrån. Ha ha.

SusannaT
0

#33 va snäll :P hehe. dom ville visa lite diskret att dom tyckte du va redo o bo själv.. :D

#28 vilken sötnos. :)

emsems
0

Direkt efter studenten flyttade jag 15 mil från föräldrarna. Inte för att vi var ovänner eller så, jag var bara less på staden. Bor ännu lvar i nya stan och kommer nog alltid göra.

Drottningen
0

Flyttade indirekt när jag började gymnasiet vid 15 år men flyttade helt vid 18 år.

hurricane
0

jag flyttade hemifrån när jag var 19

rockstar
0

Flyttade när jag var 18 år

Sovgott
0

Jag har en liten teori om att storasyskon flyttar hemifrån tidigare, och att lillasyskon flyttar hemifrån senare. Jag är själv lillasyster och blev kvar hemma längre än mina äldre syskon. Kan det vara så tror ni?

Sedan är väl en bidragande orsak till att ungdomar bor hemma allt längre nuförtiden att det är svårt att få tag på lägenhet. Och tillsvidareanställningar växer inte heller på träd, och ofta kräver hyresvärdar en stabil inkomst om du ska få ett hyreskontrakt.

Liss
0

#39 Nu förstår jag inte riktigt, är de inte självklart att äldre syskon flyttar tidigare just för att dem är äldre och blir 18,19år innan dig? Eller menar du att dem flyttar tidigare i ålder ändå?

Jag flytta som sagt när jag var 19 år, min syster flytta nog helt när hon var 21-22 år tror jag och min bror flytta helt 21 år också tror jag.. och dem är båda äldre än mig:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lovlin
0

Ingen som har flyttat för att dom gjort lumpen? ^^

#39 jag skulle kunna köpa den teorin, men tyvärr så är just våran familj ett undantag i så fall ;)
vi är 4 syskon (en liten som inte är aktuell inom ämnet än)
jag är äldst, har en bror 19 månader yngre och en som är 1 år yngre  än han. Vi flyttade alla under mindre än ett år. av vitt skilda anledningar, men ändå. stackars föräldrar och lillebror kvar i stort tomt hus :p

och känslan för han som är kvar är att eftersom föräldrarna har bättre pli och koll på honom nu som ensam så tror jag han gärna slipper dom så tidigt som möjligt ;)

Lenore
0

Jag "flyttade" när jag var 16 år, hem tills min killes föräldrar. Fast flytta och flytta. Vi bodde där 5 dagar i veckan och dem andra två hos mina föräldrar och det var för att jag och pappa inte kom överens och bråkade så mycket.
Vi flyttade till eget boende när jag var 19 år.

CBA
0

Vi var båda 20 när vi flyttade hemmifrån och köpte en lägenhet ihop.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

abbis
0

Flyttade ihop med min första sons pappa när jag var 15 år det höll i 13 år..Inget att rekommendera dock..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

skrollan
0

Jag flyttade när jag var 16, jag och erik hade vart tillsammans ca 1 år, jag bodde här uppe och han i småland, så när han mucka från lumpen flyttade han upp och vi då tillsammans :)

Moderkaka
0

Flyttade ihop med dåvarande pojkvännen och en kompis när jag var 19

Sovgott
0

#40. Jag menar att t ex en storasyster flyttar hemifrån vid en yngre ålder än vad t ex en lillebror gör.

aris-eile
0

Jag var 15, skulle fylla 16…

Hennum
0

#39: jag tror på den teorin, att äldre syskon flyttar tidigare och yngre senare, åtminstonde om man som jag känner sig dum för att man flyttar ifrån sina föräldrar som haft barn hela livet och nu helt plötsligt är helt ensamma. Mamma har väääldigt svårt att släppa, pappa lite med.

Jag bodde hemifrån i en termin när jag hade gått ut gymnasiet för att gå på folkhögskola. bodde sedan hemma en termin och nu har jag flyttat hemifrån oxå, till en studentkorridor, 20 år gammal ^^ flyttade för en månad sen.

vad många det är som flyttat ihop med någon! :) alltså, att de flyttade ihop med någon så fort de flyttade hemifrån. Men det är väl enklare så antar jag, billigt och det, att dela på en hyra. Plus att man är kär, det är klart. Men jag hade aldrig flyttat ihop med någon nu hur kär jag än var. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

destroyed
0

39# den teorin skulle kunna stämma men inte i mitt fall men i min pojkvän.hans bror flyttade vid 16 års ålder hans stora syster flyttade ifrån huset och in till stugan på gården när hon var 18 och vid 23 års ålder flyttade hon ihop med sina tjejkompisar och gustav flyttade in i hennes stuga nu när hon flyttade då var han 18 och jag tror att det kommer dröja innan han  känner  sig redo att dra därifrån om det inte hade varit att vi skulle plugga efteråt. men i min familj så flyttade min syster veckorna efter hon blev 18 till en flygel 2½ km ifrån vårat hus sen efter 2 år tillbaka hem och  ett år senare till fastlandet min bror flyttade när han var 17 enligt mej då han kom hem 5 dagar i månaden för att hämta post typ. han flyttade på riktigt några veckor innan han blev 18 och flyttade nu för ett år sedan till gävle och jag som är mist flyttade nu när jag är 16 snart 17

JossanH
0

Jag flyttade när jag var 19 o hade slutat gymnasiet.. Mamma tyckte att det var ganska bra för vi sågs mycket mer efter att jag flyttat än när jag bodde hemma.. :)
Hade ingra problem med att bo hemma. ville bara lämna boet

Sajtvärd på Iller.ifokus

Telefonkontakt
0

#39 i mitt fall så vet jag inte hur jag ska räkna vem som flyttade först, då jag varit fosterhemsplacerad med 2 fostersyskon.. men jag flyttade strax innan 18 till eget och min biologiska bror flyttade från sin fosterfamilj när han var 23. jag flyttade hemifrån före honom och ska flytta till min 4de lägenhet. jag är bara 20.

men annars så kan det nog stämma ganska ofta

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Nicka
0

Flyttade när Jag var 17 år…Skrattande