Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3690 ggr
Tatsja
1

Homosexuella

Vet att jag med mina undringar kommer få påhopp, men ta då en tankeställare själva och se om det inte stämmer.

Såg på Jerry Springer idag och där kommer en bög ut. Både min son och jag reagerade på att varför ska de vara så fjolliga. De är ju i alla fall män.

Lesbisk, En i klänning och nästan alltid en som går klädd som en man.

Även om man är lagd till det andra hållet, måste man då bete sig på något konstigt sätt. Har även upptäckt det när jag varit i Stockholm och hälsat på. Vi är ju alla människor och jag tycker inte att de ska försöka göra sig fjolliga eller maskulina. Var den man eller kvinna du är istället.

Min och jag vet, mångas åsikt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

HannaM
0

Mna klär väl sig som man känner sig antar jag… jag  har åtskilliga gånger blivit tagen för kille på grund av mitt utseende. Det är så jag trivs med att vara så varför inte låta folk klä sig och se ut precis som dom känner för oavsett sexuell läggning.

thexclub
0

Jag tycker faktiskt inte det stämmer så bra att bögar är "fjolliga". En av mina närmsta vänner är bög och jag kunde verkligen inte ens gissa det förrän han berättade. Han beter sig och ser ut precis som vilken kille som helst tycker jag.
Har även träffat andra homosexuella och jag har inte fattat att de är det förrän de själva berättat.

the vanity, it becomes insanity

Liss
0

Jag vet inte om jag gör mig förstådd nu, men kan de inte handla lite om att man kanske känner att man är i fel kropp när man är homosexuell? Vissa kan nog göra det. Vissa tjejer känner sig mer maskulima och gillar tjejer och klär sig då precis efter hur dem känner sig. Man ska alltid bära kläder och vara den man känner sig bekväm i ..

Och sammtidigt så finns det många som inte alls utmärker sig på det viset. Jag vet ett homosexuellt par där den ena mannen är man och den andra mannen är kvinnan. Men så vet jag också ett annat par där båda kvinnorna är just Kvinnor. Och då menar jag sätt och utseende.

Så man kan inte dra alla över en och samma kam heller för den delen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tatsja
0

#3 Jag drar inte alla över en kam. Har flera bekanta som är homosexuella. Men har ni sett Jerry Springer? Det var just där som det är så överdrivet fjolligt och lesbiska precis som om de ville gömma sina kroppar. Finns ju tvärtom också. Men det jag ville få fram är att om man ser ett program med homosexuella i, så kan det ge en skev bild om hur de uppträder. Det är så överdrivet på något sätt. Varför inte vara naturliga.

Är det för att de är i tv? Eller vill de visa något annat? Man är ju det man är. Oavsett läggning. Bättre att vara naturlig. Vara den man är och inte överdriva. Teve har ju väldigt stor genomslagskraft och kan ge fel signaler och bilder. Visst, drag-queen måste kanske överdriva, men i verkliga livet är det onödigt.

När jag arbetade en gång i tiden i en blomsteraffär så var mina chefer, bögar. Världens goaste, gulligaske män. Inget överdrivet flolligt där inte. Så det är inte det att jag är negativ eller tar ställning för eller emot. Det är bara det där fjolliga som jag inte riktigt förstår

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Å andra sidan finns det ju fler heterosexuella som utmärker sig på olika sätt ån homosexuella så det är väl ingen skillnad. Majoriteten av alla homosexuella är väl precis som alla vi andra och märks inte ens, medan ett fåtal sticker ut. Givetvis fokuseras det på de som sticker ut för att markera att de är annorlunda. Men jag menar kolla på människor överlag istället för att dela upp dem i grupper utifrån sexuell läggning.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JossanH
0

#4 kollar man på Jerry Springer så kan man väl knappast räkna med att få en rättvis världsbild :P
Har det förresten någon gång slagit dig att det kanske är just naturliga dom är? Förmodligen är det så att de känner sig obekväma som det kön de är födda i och vill vara av det andra könet.. Ska de då inte få klä sig och se ut som dom vill bara för att de är homosexuella?

Aja- Jag tycker alla ska få se ut och vara så som de känner sig bekväma.

#1 håller med dig! vet om en kille som har en ganska så femenin gång och ett femenint sett- han är stright.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FrauBlycher
0

Man visar upp det som genererar tittarsiffror - homosexuella är som folk är mest.

Men att någon är "mannen" och "kvinnan" i en samkönad relation är ett heterosexuell vanföreställelse som jag inte köper.

Känner någon att dom är obekväma i sitt biologiska kön så är man inte homosexuell utan transsexuell som i sin tur definerar sig som heterosexuell.

Eller så kan man ju faktiskt acceptera människor som dom är oavsett sexualitet.

Tatsja
0

Bra att vi diskuterar detta. har två vänner som är homosexuella och de retar sig på teven som bara verkar visa den andra sidan av dem. Vi är ju som alla andra, brukar både hon och han säga. Men samtidigt så blir bilden väldigt sne när man ser på teve. Mycket därför jag skrev detta. Vill belysa och få lite respons att så allmänheten kan få upp ögonen att de inte är annorlunda.

Det är ju så att många säger att de ser på personens kroppsspråk vilken läggning de har. Jag kan inte det. Ska jag gissa på tio personer så gissar jag ofta fel.

Fortsätt att belysa att om vi inte har samma läggning så är det inget fel. Alla får vara som de är. Oavsett sexualitet, handikapp eller vad som helst. Vi är alla människor på denna planet.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Tatsja; Jerry Springer använder sig av skådespelare.

Sen skriver du att alla får vara som de är, ändå ifrågasätter du hur folk klär sig och beter sig?

Tatsja
0

Hera, jag ifrågasätter inte utan det var mina vänner som är homosexuella. Då sa jag att jag kan skriva in här och fråga hur andra upplever det. De tycker att det är kränkande när bögar spelas som fjollor och hon sa att lesbiska inte alls är som i vissa program. En kvinna kvinnlig och den andra beter sig som en man. Jag bryr mig inte ett dugg om hur de klär sig och beter sig. Det är upp till dem själva, men framförde deras synpunkter.

Ber om ursäkt om jag inte var tydlig i det. Mina vänners synpunkter och åsikter.

Min åsikt är att vi är som vi är. Själv trivs jag ju bäst i jeans. Hatar klänning.

Hoppas det framgår nu.

Ha en bra dag. Kommer inte vara så mycket här just nu. Ska till läkaren.

Kommer sent ikväll istället.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Okey Tatsja. Lycka till hos läkaren dådå :)

Tatsja
0

Hoppas du förstår varför jag skrev detta inlägg. Jag blev arg på deras vägnar. Ska egentligen kanske inte skriva då, eftersom det kan bli som om jag tycker alla är så

Tack. Måste ta reda på varför hostan sitter i. Över sex veckor sedan. Febertoppar på nästan 40 grader. Ramlar eftersom benen inte bär. i och för sig så fick Tatsja roligt inatt. Matte på golvet och hon kom viftande på svansen, sen hämtade hon en tennisboll och lade den framför mig. Kunde inte låta bli att skratta. Idag är det bara blåmärken lite här och där. Höll på att ramla när jag gick ut med henne. En granne hjälpte mig hem.

Vi får se vad han säger, men jag tror det är lunginflammation igen.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

Jag förstår.

Ja, det låter inget bra att gå omkring och rammla för att man är så svag. Hoppas dom hittar felet så du kan få behandling!

Tatsja
0

Det gör jag med. Tur jag har rollator att hålla i

Väl mött, Tatsja

hus-musen
0

haha i sthlm ser de flesta killar ut som fjoller faktikst!!  har aldrig varit med om maken!! nästan alla ser ju ut som bögar o har en massa knepiga gester för sig..mycket konstigt..

ja jag har då fått höra att jag måste vara lesbisk eftersom jag gillar bilar och motorer och aldrig har klänning eller kjol på mig! vilket inte är sant, jag är hetro och älskar killar.

men att bögar måste vara feminina är en myt, känner flera stycken.. nån enstaka är faktiskt otroligt tjejiga, nästan så de är överspelat, andra är faktiskt som vanliga killar, hade inte gissat att de var bög från början.

men tvs bild av de som är homo är faktikst lite diskriminerande, de får ju alla att framstå som nån sorts puckon utan klädsmak. så den bilden ska man inte tro alltför mycket på anser jag..

Qui dormit, non peccat

Tatsja
0

# 13 Det är det jag menar. Mina vänner bor i stockholm och har upplevt att det finns de som beter sig så fjålligt. De och jag tycker det inte behövs eller är det spel för galleriet? Man är ju den man är, oavsett sex.

Väl mött, Tatsja

FrauBlycher
0

Jag kan tycka det är vansinnigt kul att driva med stereotyperna och inte känna sig bunden av dom - om ni förstår vad jag menar.

Det är skitkul att vara fjollig eller butch eller vad man känner för just den dagen - att överdriva och utmana normen.

Som med alla grupper så finns det dom som befinner sig i den gyllne medelvägen och så dom som är i ytterkanterna liksom

Tatsja
0

Men att ge fel signaler till folk att bögar är fjolliga. Det tycker jag är så fel. Skillnad när paraden är och så. Inte vardagslag och absolut inte i teve. Den har väldigt stor slagkraft.

Väl mött, Tatsja

FrauBlycher
0

Fel hur?

Tatsja
0

#19 Från teven. Det som folk ser på teve, tror de att det är sant.

Väl mött, Tatsja

FrauBlycher
0

Varför ska man bry sig om vad andra tycker och har för uppfattning?

Maria
0

I vårt upplysta samhälle så tror jag (hoppas kanske jag ska tillägga) att de flesta kan ta program som "Jerry Springer" med en nypa salt.

Är en man "fjollig" oavsett om han är bög eller inte, vem bryr sig? Alla måste få vara som man vill och jag tror de allra flesta vet att bögar och flator är som vem som helst.

Så fort det handlar o homosexualitet så handlar det om sex. Inte tänker man väl "Oj en heterosexuell man, ligger han med kvinnor…???"

Visst är homosexualitet en minoritet men jag förstår inte hur man kan göra så stor affär  av det. Jag skiter väl i vem mina medmänniskor har sex med eller om de är macho eller fjolliga bara de är snälla människor…

/Maria

Musiken
0

Jag kanner bade fjolliga och ofjoliga bogar. Killen jag delar hus med ar otroligt fjollig. Han kallar alla for darling, klar sig "fjolligt" och har alla de klassiska "fjoll-bogs-fasonerna" for sig. Ser dock inget fel med det. Han ar ju inte mindre manniska bara for att han beter sig lite mer som en kvinna an den genomsnittlige mannen?
Sen har jag flera kompisar som man trott var heterosexuella tills man ser dem pa stan med en partner av samma kon och poletten trillar ner. De flesta i min umgangeskrets ar precis som alla andra, en studerar till och med till prast.

Sen sa har vi min pojkvan tillexempel. En typisk fjolla. Fast heterosexuell.

Sa nog finns det fjollor overallt, inte bara inom bog-varlden, och majoriteten av bogarna verkar "normala" av vad jag har markt.

Aviendha
0

Jag tror att bögar kan ses som fjolliga, för att det är de fjolliga som syns, de sticker ut från det normala. Sen hur stor del av alla bögar, eller flator för den delen som är fjolliga/maskulina har inte med saken att göra.

Lite som när man har ett möte, de som skriker högst hörs. De fjolliga sticker ut och syns, de "vanliga" ser vi inte och då lägger vi inte märke till dem heller.

Tatsja
0

#24 Alldeles rätt. Det var en vän till mig som regarerade han är bög. Kände olust över att de inte kunde vara som de är i vanliga fall.

Även hon som är lesbisk reagerade också likadant.

De ville jag skulle skriva och undra. Vågar inte själv och ingen av dem har data. Så snäll som jag är, så gjorde jag det.

Väl mött, Tatsja

FrauBlycher
0

men vad tråkigt att vilja vara som alla andra istället för sig själva!

Det var snällt att ställa frågan och modigt tycker jag - det kan vara ett laddat ämne och konstigt nog provocerande men tonen har varit god här ändå tycker och det är ju bra :)

Tatsja
0

#26 Tack för det. Visste att den kunde provocera. Men när jag fick frågan av mina vänner, så ställde jag självklart upp. Den snea bilden som visas om hur homosexuella är, tycker jag är så fel. Finns många som säger att de ser om någon är det på deras sätt, men de gissar alltid fel på mina vänner. De tror att de är ett par.

Fortsätt att skriva och diskutera. Gärna du också som upplevt samma sak

Kramiz Tatsja

Väl mött, Tatsja

FrauBlycher
0

I mitt tycke är det så att när man pekar finger åt någon annan så pekar man tre på sig själv, även när man gör ett antagande om någon annan och då borde man fundera över det själv istället att lägga det ansvaret på någon annan.

Tatsja
0

#28 Men det är ju inte det som händer. Teven har enorm genomslagskraft. Så varför framställer de homosexuella på det sättet. Folk tar ju efter. Så fel

Väl mött, Tatsja

Tina-A
0

#4: Jerry Springer är så vitt jag hört fake.

Tror inte att så många människor skulle fåna sig så IRL heller, utan det är nog bara för att överdriva programmet till det yttersta som de håller på och fjollar osv.

#3: Lite så kan jag också tänka ibland. Har flera homosexuella vänner, både de där man "inte kunde gissa" och de där man visste att de var homosexuella innan dom själva (visste?) eller kom ut med det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hennum
0

Jag menar att alla får se ut och bete sig precis som de vill, jag bryr mig inte. Så länge de inte skadar andra människor såklart.

Men jag tycker om när folk vågar bete sig udda och se annorlunda ut. Antingen för att det känns rätt och naturligt för dem, eller när de bara gör det för att få folk lite upprörda.

Min granne är kul ^^ Han har en grön klänning, en amerikansk uniform, en fiskeklädsel och några andra konstiga kläder. Som han helt enkelt tar på sig om han någon gång känner att det skulle vara kul. Han är konstig på alla sätt, bara för att det är naturligt. ^^

tv o media i allmänhet framställer väl bara en massa stereotyper. dom är väl sällan särskilt nyanserade när de framställer något överhuvudtaget. ^^ vad man bör göra är väl att ta allt man läser och ser med en nypa salt. Men det är svårt, för finns det överhuvudtaget någon man kan lita på i det här överflödet av information och stora, feta, rika företag som köper alla.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tatsja
0

Tyvärr är det så att många går efter teven. Bara för att vissa beter sig på ett sätt där, så tror de alla är så. Se bara på dessa såpoperor. Många hatbrev en del fått bara för att de spelar elaka i serien. Folk tror att de är så i verkligheten. Bara ett exempel. Dallas. Hon som var gift med JR. Folk kom till och med fram på gatan och skällde ut henne för att hon drack och inte tog hand om mannen. Hjälpte inte att tala om för dem att det var hennes roll i serien. Så teven har väldigt slagkraft.

Tänk om de kunde få in i skallen att det bara är en roll som spelas. Likadant när homosexuella är i serier. Inte alla, men många.

Fortsätt diskutera, det behövs belysas.

Väl mött, Tatsja

FrauBlycher
0

Men hur *parden my french* korkad är man om man tror att det som händer på TV är "äkta"

Eller att allt som står i tidningen är sant?? Jag har i min uppfostran fått lära mig att ifrågasätta "sanningar" och "fakta", detsamma har jag gjort i mina utbildningar.

Om människor inte vill anstränga sig utan bara accepterar stereotyperna som visas i media då får dom väl göra det.

Jag tycker många mäns attityder gentemot Kvinnor är värre och ett större problem än att en del bögar är fjolliga och en del flator är butchiga. Men det är en helt annan diskussion!

Tatsja
0

Tyvärr finns det människor som är så.

Väl mött, Tatsja

Maria
0

Håller med #33

Det är mer tragiskt att det finna så många "dumhuvuden" som går på sådant här. Jag hoppas innerligt att de är en mindre minoritet än alla normala homosexuella.

/Maria