PMS....
Jag har pms och har haft det i säkert 10 år utan att aftat det själv men så hade jag stor bråk med sambon och då sa min mamma du kanske borde ge honom en bok om pms. Det jag i stället gjorde var var att surfa på nätet o se vad jag hittade hittade massor intressant och klippte o klistrade till honom.
Men… Trots att jag nu blivit klokare och väl kan ta det lite lugnare och bättre så är det ju fortfararnde samma sak. känner mig nere, gråter, blir förbannadöver svåsaker, blir svullen (ser gravid ut, vilket jag iof inte har ngt problem med..) ja de där vanliga. känner mig utanför.
Undrar om ngn har några bra tips äter just nu de p-piller som är bäst mot pms enligt barnmorskan. men jag undrar hur är dte om man äter minipiller? då har man väl ingen mens? Snälla alla tips tas tacksamt emot!!
En kompis till mig hade fruktansvärda pms besvär,men hon gick till hälsokost affären o pratade med dem.Dem hade lite olika saker där för pms o hon hittade där tabletter som fungerar o som lindrar symptomen mycket.Tyvärr minns jag inte namnet på dem just nu,men gå in o prata med dem på hälsokost så hjälper dem dig.Lycka till:)
Har köpt munkpeppar på apoteket idag, men fler tips är jätte bra!

det finns receptbelagda medel du kan köpa på apoteket om du går o gör en undersökning hos en barnmorska först! sen ska de finnas hälsokostsaker som ska hjälpa oxå! googla så hitar du nog massor=)
Qui dormit, non peccat
Jo jag har googlet oxå.Vill ju inte gärna ta de där starkare medecinera.. men om man läser så tycker min sambo att jag har svår PMS….
Vet inte riktigt, men bland annat bananer och nötter sägs lindra PMS-symptom. Testa gör en banankaka (gärna med nötter i), så kanske du mår lite bättre.
Låter gott oxå! Ska jag prova! Tackar! Har bokat tid hos en gynekolog nu. Får vi se håller ju f*n på att bryta ihop…

Har samma problem som du! Slutade med p-piller i ett par månader och herregud vilken skillnad… Mådde sååå bra! Men måste tyvärr fortsätta med de h*lvetes pillren, finns inget annat som verkar funka för mig 
Mörk choklad och långa promenader :-)
hmm, nej att sluta med pillren är inget allternativ.. finns inget annat jag skulle välja och kondom, nej jag skulle inte tro det…
Ja mörkchoklad hjäler faktiskt! men inte tillräckligt mårså fruktansvärt dåligt…
Var till gyndoktorn idag på ett tsälle där de bara håller på med Kvinnor.. Men han sa inte att jag hade pms, utan var deprimerad
Jaha..Så jag fick medecin och remiss till (en psykolog) antar jag.
Hmm.. känner mig snopen för jag brukar ju må rätt bra där emellan…
någon som vet ngt om hur det är att vara deprimerad, hur dt är att äta medecin mot det tips kansek…
Tack!

#10 om de inte känns som att du är deprimerad kanske du ska gå till en annan läkare och se vad han/hon säger.

Tja, kan man inte bli deperimerad när man har PMS?
Carpe Diem

personligen så blir jag alltid depprimerad när jag har pms!! du borde nog uppsöka en annan läkare tror jag=)
Qui dormit, non peccat
Nej nu när jag har låtit det smälta in så ärligttalat är jag nog deprimerad. Har bara inte tillåtit mig själv att känna på det sättet. Gjorde Golsbergs deprissionstest (om ni googler på depressionstest står det högst upp) och fick där 40 av typ 57 (kommer inte ihåg) min sambo gjorde oxå testet han fick 7 lixsom min vännina som fick samma svar som honom. Oxh då stod det att man var deprimerad eller nästan svårt deprimerad. Problemet är väl att jag har mått så här så länge, kan inte ens minnas hur länge… och han menade då på att jag har sakta hela tiden blivit sämre och sämre. Och att man blir lätt ledsen får lite "aggressioner" o så so jag har haft ingår imönstret där med.
Känns ändå skönt att ha fåt hjälp får se vad de säger när jag får komma dit igen (till en annan, antar att det är en psykolog)