Bygga upp tillit
Ni som blivit sarade och svikna nagon gang i en relation, men anda valt att stanna kvar; hur har ni gjort for att bygga upp tilliten igen och hur lang tid tog det?
// Amanda
De är jättesvårt. Men om man väljer att förlåta och försöka igen. Så måste man lägga det bakom sig. Man ska inte känna att det ligger och gnaver för då har man nåt som kommer att gnava i relationen med.
De är de ända jag kan komma med. Att lägga det bakom sig och gå vidare där ifårn man står sedan. För om du känner att du inte kan glömma det eller förlåta det så kan ni nog inte forts förhållandet tyvärr.
Lycka till! Kram

Fast jag ar sjalv inte i en sadan situation :) Var mer en allman fraga.
Men tack for ett valdigt bra svar anda!
// Amanda
Okej :) Skönt för dig att du inte är där iaf.
Vissa säger "jag kan förlåta, men jag glömmer aldrig" Jag tycker att man måste glömma det med, för annars ligger det ju och gnager som DinJejja säger.
När jag har blivit (be)sviken i min relation, har jag även förklarat för min kille att jag kommer jobba på tilliten, men att det kommer ta tid, och att han får ha förståelse för det. Många gånger ar jag även känt att han även försökt hjälpa mig med den tilliten (hur nu det görs, men ändå)
Min inställning är att du måste tänka igenom det hela noga, och försöka bearbeta de jobbiga delarna och ta ett beslut. Blir det att du vill försöka vidare så får man lämna det bakom sig. Att inte säga "det är förlåtet oc glömt" förän man menar det. Tror inte att någon i en relation vill att något gammalt groll ska komma och bita en i r*ven ett bra atg efteråt. Visst kan man diskutera det, men i sansad form så det inte blir något som kommer upp under ett bråk typ "men du, du gjorde faktiskt de där för 5 år sedan!" Det gagnar ingen.
Röd tråd? Njae.. ;)
Paulina