Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 2497 ggr
Musiken
2008-10-15 20:42
0

oppet forhallande

Vad innebar ett oppet forhallande for er, och ar ni i ett nu?

ChristineL
2008-10-15 20:45
0

Ett öppet förhållande innebär väl att man får ha sex med andra? Beundrar de som klarar av att ha det så, men det är inte min grej.

hus-musen
2008-10-15 21:08
0

öppet förhållande för mig innebär att man får ha sex med vem man vill. och nej de är verkligen inget för mig.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
2008-10-15 21:08
0

Ett öppet förhållande för mig är att man får strula runt med andra.

Absolut inget för mig. Vill ha killen för mig själv :)

DinJejja
2008-10-15 21:17
0

Håller med dom andra. Öppet förhållande verkar inte vara någon smart grej. Varför ha ett förhållande om man ska vara med andra då kqan man ju lika gärna vara vänner eller Kk? :P

[mia-38]
2008-10-15 21:43
0

Öppet förhållande för mej är när man träffar andra och har sex.  Inget för mej.

Sarah
2008-10-15 21:55
0

Både jag och min sambo kan ibland sakna singellivet. Jag hade så sjukt kul och tänker tillbaka på den tiden som en av de roligaste tiderna i mitt liv. Ska inte heller undhålla att jag älskar att ragga och hade mer än gärna one night stands.

Jag älskar min sambo och jag älskar vårat liv ihop, men ibland saknar jag verkligen att ragga en kväll. Jag kan känna sorg över att den tiden är förbi. Det betyder inte att jag skulle vilja slänga bort allt vi har ihop.

Men, ibland är det förbannat lockande att ha ett öppet förhållande.

Aviendha
2008-10-15 22:23
0

För mig är det att man får träffa andra at ha sex med, men det hela sker med ömsesidig respekt och man får inte träffa "vem som hellst". Man är dock känslomässigt bundna till varandra, och otrohet är att bryta det känslomässiga förstoendet.

Med rätt kille (nu menar jag absolut inte att min kille är "fel" eller dålig på något vis) så är det ingen omöjlighet att jag skulle kunna tänka mig det. Tror absolut inte att det är lätt att ha, och jag tror inte heller att de som lever i ett öppet förhållande träffar andra regelbundet eler ofta.

Sara
2008-10-16 00:46
0

Som de andra säger så är ett öppet förhållande även för mig att kunna leka runt.

Inget för mig heller.

Sara

fotokrafs
2008-10-16 15:48
0

Haft funderingar på öppet förhållande, gillar tanken att ha sex med den man vill. Det betyder inte för mig att man strular runt. Jag har till exempel sagt till maken att han får ha sex med vem han vill, han är inte lika "tänd" på öppet förhållande dock uppmuntrar han mig att skaffa flickvän *S*. Nu känner jag ju att det kvittar i dagsläget för den enda jag vill ha sex med är maken, jag saknar verkligen inte singellivet. Sen tror jag att det kan vara jobbigt öppet förhållande, "ju fler snoppar.. jag menar.. ju fler kockar desto sämre soppa"?

Lenore
2008-10-17 00:43
0

Jag och min sambo har sen vi blev tillsammans (6,5år) ett öppet förhållande.
För oss innebär det att vi får vara intima med andra om det så bara är att ligga och mysa eller att ha sex. Dock har vi vissa "regler" såsom att vi måste skydda oss med kondom vid sex och berätta när vi har haft sex med någon.

För oss har det alltid fungerat bra. Vi tycker det är skönt att kunna få vara "fria"och leka och få lite variation men ändå ha en trygg famn att komma hem till.
Svartsjuka drabbar oss sällan men när det händer tar vi bara en paus från lekandet och fokuserar på varandra tills det känns okej att gå tillbaka till att kunna vara med andra igen.

Telefonkontakt
2008-10-17 04:18
0

#10 vad bra att det funkar för er. jag skulle gärna vilja ha ett öppet förhållande, men jag är för svartsjuk. litar på mig själv och vet vad jag vill, men är rädd att min man ska bli kär i någon annan Obestämd

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Lenore
2008-10-17 15:43
0

#11 Jo det finns ju vissa risker som man får tänka igenom innan och prata om hur man ska lösa problem som kan uppstå.

Jag blir väldigt lätt kär och har blivit kär i två kk:s. En var min kk och den andra var en kk som jag och min sambo träffar gemensamt.
Jag löste det genom att berätta för kk:n att jag var kär i honom/henne och berättade att vi var tvugna att sluta träffas ett tag. Efter ett par månader hade känslorna släppt och vi kunde börja träffas igen.
Min sambo har också blivit kär i en av sina kk:s och gjorde likadant och det funkade bra det med. Jag blev aldrig svartsjuk, jag tyckte snarare att det var roligt att se honom nykär igen. Haha. Men jag var/är ju också helt säker på att han inte skulle lämna mig för en tillfällig förälskelse.