Sex med chefen
Mitt problem är som ovanstående rubrik lyder
Har ett underbart jobb som jag haft i 6 månader snart, för drygt en månad sen började chefen skicka sms till mej, helt allmänna först men dom blev mer och mer inställda på att han såg mej som attraktiv. Nu sista dagarna har dom bestått helt av att han vill att vi ska träffas och hoppas där med att någonting även ska hända.
Jag själv känner lite samma sak, även om jag inte sagt det fullt ut i smsen, han är attraktiv och dryga 10-15 år äldre. Dock har jag påpekat för honom att det vore olämpligt i högsta grad med tanke på att han är min chef och har fru och barn (som han sagt att han ska lämna då det inte fungarar mellan dom) Vilket han håller med om men tycker ändå att vi ska träffas och "ha det trevligt"
Någon som varit med om desamma, hur slutade det för er? Både ni som sa nej tack och ni som sa okej…
Känner mej lite förvirrad, hade han inte varit min chef hade jag inte tvekat en sekund! Behöver lite synpunkter och tips
(Kan tillägga att det endast kommer att handla om sex inget förhållande)
Tycker iaf att du ska vänta till han HAR skilt sig. Annars är det fel.
Sen vet jag inte om det är så bra att hålla på med chefen. Skulle de skita sig, så kan det skita sig långt värre för dig. Även bli jobbigt att gå till jobbet.
Jag skulle INTE träffat honom eftersom han är gift. Hade han inte vart det så kanske man kunnat fundera. Och det är trots allt din chef. Kan bli jobbigt om det skulle uppstå problem.
Jo jag vet att det är fel så länge han är gift, men en del av mej säger att det faktiskt är hans problem om man nu får vara lite ego, det är ju han som är gift och hans som ska skilja sej.
Nu är han inte chef över min anställning utan bara för jobben som jag utgör, och jag träffar honom sällan då det är få gånger som komunikationen går rakt mellan anställd och chef ang. jobben utan det är en massa mellanhänder som har hand om det.
Tycker det borde vara värre för honom om "våran ev. affär" skulle komma ut än för mej.. ?
Ursch vad tankarna snurrar

Jag har inte varit i samma situation som dig. Men min spontana tanke är, gör INGET förrän han är skild! Oavsett om du tycker att det är hans "problem" så hamnar du i dålig dager. Jag anser att det inte är schysst mot frun, även om det inte funkar mellan de (enligt honom). Han kanske bara säger att han vill lämna de, för att få dig i säng.
En kvinna som vet om att hennes sexpartner är gift, är inte värd ett dyft enligt mig. Man är två om en relation, två under en sexuell akt och två som är med om beslutet om skilsmässa. Den som är älskarinna/älskare är minst lika ansvarig som den som bryter trohetslöftet.
Du säger att han är din chef men inte över din anställning utan bara för jobben du utför. I vilket fall som helst så är han ju "över" dig och på så sätt är du i underläge och jag tycker det är oerhört fräckt att göra på detta sättet av honom. Det kanske rent av inte är första gången.
Visst ska man följa sitt hjärta men det kan alltid bli krångel med kärleksaffärer på jobbet. Tyvärr brukar cheferna komma lindrigt undan.
Har ni bara haft SMSkontakt? Jag menar att det verkar vara ganska oseriöst att förklara för en "främling" att man har problem i äktenskapet och ska skilja sig, via SMS.
Jag skulle tveka men som sagt det är ditt hjärta.
Lycka till
/Maria
#4 Ja det har jag ju inte en aning om hus deras relation är, hans och fruns och han kan mycket väl ljuga för mej. Men det jag inte förstår är att han har mera att förlora på det än jag (frun, barnet ev dålig stämning på jobbet inte bara mellan oss)
Självklart vet jag att jag måste ta mitt ansvar i det hela om det skulle hända något vi är ju två om det…
#5 Precis han fixar fram jobben åt oss och vi utför dom, kan säga att vi är inhyrda utav honom. Så ja han är "högre än mej" Kan tänka mej att det är första gången då jag är i ett "mans dominerat yrke" och så vitt jag vet den ändå tjejen som nånsin varit anställd som varit under 40. Men man vet ju aldrig…
Jag har träffat honom live många gånger givetvis även pratat jobb i telefon osv, men dessa "sex tankar" har endast varit via sms. Kan tänka mej att han sa det till mej bara för att jag framförde att jag tyckte det avr olämpligt eftersom han var gift.
Att understryka är jag inte ute efter ett förhållande med honom utan endast sex då han attraherar mej, tänker inte ens tanken att inleda ett förhållande med någon som är så pass mkt äldra än mej och där med "på en annan nivå"
#6 Då är det ännu värre om du gör ngt, om det bara är sex du är ute efter. Varför inte leta reda på en man som är singel?
#7 Antar att det är en "ung och dum" grej, känns spännande att ha en affär med chefen och därmed blir han ännu attraktivare kanske för att han är så mycekt äldre med…?
Varför känner man så egentligen, varför är dom förbjudna killarna dom som är mest attraktiva?
Vet svaret själv på mitt inlägg, att jag borde låta bli som sagt chefen och anställd är aldrig en bra kombination. Men det är svårt när man har han i tankarna hela tiden.
Ingen som har ahft en relation med sin chef eller med sin arbetskamrat som kan ifrån egna erfarenheter berätta.
Håller med ovanstående talare. Absolut inte inleda nåt. Om han säger han ska skilja sig så låt det hända först! inte bara för att det är oschyst mot hans fru (och barn!)utan också för att vara rädd om dig själv, du kan bli utnyttjad som "separationshjälp" och dumpad…du kan hamna i en väldigt jobbig situation om du sen blir jättekär i honom och han nog förresten ändå inte skulle skiljas… och då ska du se honom varje dag på jobbet… ett enormt underläge… chef för dig, 15 år äldre och gift.. nix!
#8 Du verkar inte alls bry dig om att han har fru och barn? Det är ju faktiskt viktigare än att han är din chef, eller det borde vara det.
Se men inte röra skulle jag vilja skriva. Ett bra tips.
#10 Kankse är jag en kall person som inte förstått det här med familj och barn än, det erkänner jag. Som jag sagt innan säger mitt ego-jag att det faktiskt är hans problem. Om han väljer att bedra sin fru så är det upp till honom även om jag är med på det och då även delaktig.
För min del är det jobbigare att han är min chef än att han har fru, fast skulle jag vara frun skulle jag må hemskt dåligt om det kom ut och skulle vara mkt arg på min mans "älskarinna"
Det beror säkert på ens uppväxt och vad man har varit med om som avgör om hur man känner ang. det här. Alla mina förhållanden eller s.k förhållande har slutat i kraschboom med endast svek, dålig behandling, kränkande handlingar osv så det har säkert sin del i varför jag känner "skiter i frun, jag tänker bara på mej själv" Fel jag vet men sanningen och det är väl forum tillför att sanningen ska sägas så att man kan få så bra tips som möjligt.Även om jag i detta fall försöker att inte se dom neggativa sidorna trots att jag vet att dom överväger till 110%
Att se är bättre än att röra vet jag av erfarenhet tidigare då jag miste en av mina bästa kompisar pga att vi fick för oss att vi kunde vara kk. Funkade inte och nu pratar vi inte. Dock väger jag nu vad jag har att förlora i detta fall, han är min chef man kan inte ge mej spraken, jag träffar han endast när jag vill behöver aldrig träffa honom om det är så då våra mellanhänder eg. ska sköta allt, om det kommer ut på firman skulle han ha mera att förlora än jag eftersom jag bara är en inhyrd underarbetare utan fru och barn….
fast ni har rätt det erkänner jag
Jag har inte vart i din sits, men jag har min milda erfarenhet av äldre män, om nu det kan hjälpa?
Jag ser det såhär: Att han är gift med familj är ju en sak att ta hansyn till, men jag vill inte dra det så långt som att man är medskyldig till ortoheten. Skulle min respektive vara ortogen, skule jag inte skylla på älskarinnan. Visst skulle jag vara förbannad på henne, men det är hans val och hans misstag.
Sen att han har mer att förlora.. Jo, det har han väl. Men ändå inte. Skulle du skvallra så kan han mkt väl använda sin makt i försvarssyfte, och antagligen kan han räknas som mer trovärdig. Vad vet jag? Kan iaf tänka mig att han kör ett väldigt högt spel. Tänkte på den där biten med att han tänker skilja sig.
Sådana situationer brukar göra det lite lättare (?) för en älskarinna att tycka att det är ok, än om han skulle säga att han bara vill ha sex, men sedan gå hem till familjen och låtsas som att allt var som vanligt.
Var väldigt försiktig. Det är det rådet jag vill ge.
Paulina

Jag tycker inte det finns något rätt och fel när man "skiter i fru och barn", som i ditt fall. Det är ju något man bedömmer själv. Hade du tyckt det varit fel, hade du nog inte ens tänkt tanken.
Jag har inte haft nåt med min chef, men har varit me kille som har sambo o barn på väg (och senare när barnet var fött). Kan ju tillägga att det var han som började ta kontakt med mig, precis som i ditt fall. Många sa då till mig att dom inte fattade vad jag skulle på honom o göra eftersom han hade sambo o barn. Men jag anser faktiskt som du, att det är inte mitt problem. Han är ju vuxen och det är (som du säger) han som förlorar på det om det skulle komma fram att han har vänstrat. Nu blev jag ju kär i denna killen, vilket var lite dumt och då fick jag ju skylla mig själv (men svårt att styra vad man känner).
Men vad jag har förstått så är det inte din chef på DITT företag. Ni är, vad jag förstod inhyrda på hans företag och gör jobb där. Är det så att ni bara är inhyra under en period eller ni är det alltid?
Men är man attraherad o nyfiken på nån, så är det väldigt svårt att bara stänga av. Människan är ju en nyfiken varelse
Ibland kan det vara lite spännande och en glimt i tillvaron att få göra nåt som är "förbjudet". Ibland ska man inte tänka så mycket, utan gör som man vill o känner. Lycka till, hur du är gör. 

man kan ju oxå för sin egen del hålla det till en spännande tanke. man kan tycka att något vore spännande för att det är förbjudet, utan att faktist göra det. man behöver ju faktist inte ha sex med alla man är sugen på att ha sex med, och skulle kunna ha sex med. ibland är det oxå kul att låta bli.
och om han verkligen vill tror jag att han hade kunnat använda sin ställning till att ställa till det för dig, och det vore nog inte så lyckat. men de kanske inte finns nån större risk för det, de vet ja inte. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#13 Någon som förstår mej lite bättre, tack =)
Det är svårt det här och vilket man än gör kommer man säkert att ångra, det verkar också vara en vanlig sak bland oss människor.
Du har förstått rätt jag jobbar åt företag X men det är denna chef som har jobben och då hyr han in oss från företag X, detta är för en långperido (flera år) dock har han ingenting med varken min anställning att göra utan bara ger mej jobben jag ska utföra plus at jag är den ända som utför just dessa jobb då jag är utbildad för det.
#14 Funderat på det med, det förbjudna är alltid roligast när det just är förbjudet, när det inte är det längre kommer jag säkert att tröttna och är det värt att utforska då?
Gällande hans makt vet jag faktiskt inte vad han skulle kunna göra åt min position i företaget det ända jag kan komma på är att han slutar ta fram jobb som passar just mej, men det skulle vara misstänktsamt att mina jobb försvann helt plötsligt utan anledning då jag jobbar dygnet runt i stortsätt för att det finns så mycket att göra och en "vardags grej" som gör att det alltid kommer att finnas…. Men visst skulle han säkert kunna om han vill, men jag vänder lite på det för vilken chef vill att det ska komma ut på företaget att han vänstrat med "lill tjejen i företaget"
Jag har själv setat i den andra sitsen. Alltså frun. Lovar det är sårande. I mitt fall slutade det med skilsmässa. Nu har jag svårt att tro på kärleken igen. Tänk om nästa gör så mot mig.
Tycker du ska låta bli. tänk åtminstonde på hans barn. Ska de förlora sin far på grund av att du vill ha sex? Det är orättvist. Ragga upp någon som är fri istället.
Sen den dagen du inte vill vara med chefen igen, så kan han hämnas genom att inte ge dig arbete längre, sprida lögner om dig. Tänk dig för både en och två gånger. Tror inte du är så känslokall som du försöker måla upp.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#16 Klart jag inte är känslokall, skrev det engång i det sammanhanget att jag faktiskt inte tänker så mycket på frun utan det större problemet är att han är min chef. Alla har känslor även jag dock vet jag att jag är egoistisk av mej och sätter mej själv i fokus först. Inte alltid bra som i detta fall t ex Men visst har jag känslor precis som alla andra människor
Kan tänka mej att det sårar oerhört, skulle själv inte vilja vara i den sisten (som frun) och visste jag vet inte om han talar sanning om att han ska lämna henne för att dom inte har det bra.
Du skrev "Ska de förlora sin far på grund av att du vill ha sex?" men han är väl också med på det i så fall det är han som tagit kontakten och han som sagt att han vill, är det inte mera upptill honom att hålla sej på sin kant?
Är det inte stor skillnad på att vara singel och därmed fri än vara gift, jag anser i alla fall att man har mera ansvar för sina handlingar när man är gift. Och det är egentligen upptill honom vem han vill ha sex med och vad han tycker det är värt att offra för att få det….
#17 Ja du väljer själv vad du vill vara för en människa.
Det är stor skillnad på att ha en affär med en gift man och veta om att han är gift, och på att inte veta det.
Visst har han ansvar, men tydligen tänker han inte ta det. Det gör inte saken bättre eller mer rätt för dig.
Det är något riktigt fult. att bidra till att förstöra en familj.
Men men, du gör ju självklart som du vill.
Jag hoppas bara du tänker längre än på dig själv i detta.
#17 Visst är han med på det, men visa att du står över det.
Du som är singel borde säga åt honom att gå hem till fru och barn istället. Ta hänsyn till att han är gift och ge dig inte åt honom.
Att han ska skilja sig, är ett gammalt sätt för att få dig i säng. Brukar ofta inte vara sant.
Du kan inte bara säga att allt är hans ansvar, det finns även hos dig. Ansvar att ta hänsyn till hans familj. Eller vill du verkligen vara den där som går emellan familjen. Frun har all rätt att vara arg på dig som inte tänker på hans familj, likamycket som hon är arg på honom.
Eftersom jag vet hur det är, så skriver jag bara ur egen erfarenhet. Men jag lovar, att om jag träffade på de som var med min man, då skulle jag få svårt att hålla händerna i styr.
Väl mött, Tatsja

Jag tycker helt klart att man inte bör ha "en affär" med en man/kvinna som man vet är gift, men jag tror inte att TS beslut kommer att bidra till att förstöra familjen. Det klarar mannen alldeles utmärkt själv. Dessutom lär han leta på annat håll om hon säger nej, för det verkar ju inte som att hon är den nya, STORA kärleken i hans liv.
Jag skulle inte heller ha mycket till övers för den som tog min man ifrån mig, skulle säkerligen vara MKT irriterad, men skulden skulle jag lägga på min karl. Det är han som har brutit vår överenskommelse i vårt förhållande, inte älskarinnan. Alltså är han ansvarig för att förstöra vår familj.

hmm de där med att han ska skilja sig är i regel bara skitsnack, visst han kanske skiljer sig, men antagligen inte den här veckan om jag säger så.de är nog bara snack för att få dig i säng o lindra hans eget samvete!! har hört det många gånger..
jag hade oxå skitit i frun, hon är inte mitt problem, så länge de inte är någon jag känner då, vänners killar rör man aldrig! de är karln som har problem, de är han som förstör sitt förhållande inte du! däremot hade jag nog tvekat över barnen faktiskt, de är oskyldiga, men å andra sidan så får de ju se sin far som det svin han är.
men de där med jobbet, de kan bli en massa skitsnack o bråk så i längden är det nog inte värt det tror jag. nee skit i chefen din de finns fler karlar!!=)
Qui dormit, non peccat
Alla människor är ansvariga för sina handlingar. Det är inte ok att legitimera sina egna handlingar genom att peka på andras fel och svagheter. Jag tycker att du skall tänka dig för även om det självklart känns smickrande att bli uppvaktad. Behandla andra som du själv vill bli behandlad,
Nu har jag inte orkat läsa alla inlägg men detta är vad jag tycker.
Ha sex med din chef om det inte riskerar att påverka din arbetssituation.
Alla får vi stå för våra egna beslut och dem konsekvenser som kommer därefter så om din chef bestämmer sig för att ha sex med dig även om han är gift är det HANS beslut och därmed HANS problem om det skulle komma fram och inte ditt. Du kan inte ta ansvar för att han väljer att vara otrogen mot sin fru, det kan och ska inte du beskyllas för, det har inte med ditt liv att göra.
Det kan måhända låta lite okänsligt och egoistiskt men jag tycker att man måste få tänka på sig själv först och främst.
#23 Det låter inte okänsligt, jag tycker det är det.
Man gör ett medvetet val, man har chansen att tacka nej till något fult.
Men jag förstår att alla inte bryr sig lika mycket om andra som jag gör. Jag tänker på mig själv, men det utesluter inte att jag tänker på andra också. Inte heller utesluter det logiskt tänkande.
#24 Jag tar inte ansvar för vad andra gör. Om jag har sex med någon och han är otrogen är det ju hans val och inte mitt. Så länge man inte är ute efter en relation och ska ta del av den människans liv så tycker jag bara att man krånglar till det för sig genom att ta ansvar för andra människors handlingar.
Och vad skulle vara det fula i att ha sex med någon som är otrogen? Det är inte jag som gör fel utan HAN och som sagt så är det HAN som gör det valet och får stå för konsekvenserna och inte JAG.
Jag tycker verkligen att man ska bry sig om andra och ta hand om varandra men man måste sätta sig själv först (med undantag för ens barn).
#25 Jag ser inte det som att sätta sig själv först, då man har sex med en gift man. Man kan ta ansvar för vad man själv gör, och det tycker jag inte man gör om man medvetet har sex med en som är upptagen.
Kvittar hur många gånger ni skriver att HAN gör fel, jag tycker den han är otrogen med också gör hemskt fel. Det finns så många som är singlar, ändå måste man tvunget på upptagna? Vill man såra?
Nej, det är att inte visa respekt för medmänniskor. Enligt mig.
Man ska aldrig göra ngt som man inte vill att någon annan gör mot en själv.
Ingenting rättfärdigar sex eller förhållande med någon som är gift och dessutom har barn.
Har ett par, tre vänner som haft eller har förhållanden med gifta män, och fy vad hemskt jag tycker det är. Jag hade inte kunnat leva med mig själv.
Uppmuntrar inte heller till att hoppa i säng med chefen, dels är det kanske inte så moraliskt rätt med tanke på hans familj men det är faktiskt mer hans "problem" än ditt.
Ofta är det inte sant att de skall lämna, men det kan vara det. Det kan vara så att han verkligen gillar dig, och vill ha mer än sex. Då är det inte heller moraliskt rätt att "utnyttja" det och ha det lite kul och skönt.
Sen är det - enligt min erfarenhet - alltid problematiskt med sex- eller kärleksrelationer på jobbet. Mer eller mindre problematiskt i alla fall. Oftast mer, om det är så att de inblandade har olika position i företaget och är den ena dessutom den andras chef så brukar det inte fungera i längden på de arbetsplatser jag har varit på. Det går inte att vara opartisk när man delar säng med någon, så enkelt är det. Antingen får den personen en bättre - eller ibland till och med sämre behandling för att chefen verkligen vill visa att han inte ger sängpartnern några fördelar.
Jag skulle i dina kläder fundera på hur mycket det är värt att ha sex med honom. Är det värt att bli av med jobbet / bli omplacerad och du känner att du kan leva med att han har familj, alternativt lämnar den för dig och du då säger nej till honom (som jag förstår dig är du bara intresserad av sex med honom, inte förhållande) så kanske du skall testa.
Just my few cents, men i slutänden är det bara du själv som kan göra valet.
mvh Martin
Visst är det 50% chans att han ljuger om att han ska lämna henne bara för att få mej i säng, men han vet att jag inte vill ha någon förhållande så från min sida hade det ändå varit "skit samma."
Till en början berättade han inte att han hade fru och han försökte dölja det för mej har jag konstaterat nu i efterhand, jag fick höra av en annan på jobbet att han var gift. Jag hade fått den uppfattningen av honom att han var singel men hade ett barn 1½ år gammal.
Självklart vill jag inte splittra en familj, men hur bra kan dom ha det då eftersom han är redo att offra den för en affär med en små tjej på jobbet? Och är han verkligen ändå rätt då för sin fru, en människa som verkligen älskar sin andre hälft kan ju knappast vilja offra den för kanske ett engångsligg….
Jag är inte hans nya kärlek, jag är hans fantasi och jag känner ändå att så länge man är ung måste man utforska och ta lite chanser för snart blir man äldre och då kankse det är för sent. Tror att de flesta kommer till denna fas nångång i livet. Har själv haft stadiga relationer senaste åren och känner för att leva livet en stund nu, men visst skulle jag kunna välja en lämpligare person men när spänningen stiger och han bröjade uppmuntra mej till att ha kul med honom blir man ju smickrad och oerhört frestad, han har ju valt helt själv….
#28 Kanske bör du fundera över VARFÖR du blir frestad?
Handlar det om ditt eget mående kanske? Eller om ditt självförtroende?
Jag har väldigt svårt att tro på att det handlar om att leva livet.
Varför skulle det vara att leva livet? Att bidra till något sådant?
Inget gott kan komma ur det.
Men åter igen, detta är bara mina tankar. :)
Håller med 29# om att det utöver spänning nog mest handlar om att få bekräftelse, (egotripp altså). Att det finns ett barn med i historan väger enligt mig ännu tyngre än att han är gift eller at han är din chef. Att vara så egotrippad att man skiter i vilket pris ens bekräftelsebehov kan få för ett litet barn det tycker jag verkar både omoget och elakt.
#29 #30
Nu känner jag inte TS, och jag uppmuntrarar inte heller till att ha sex med sin gifte småbarnschef.
Har ni aldrig haft en fantasi? Det behöver inte vara så att hon är egotrippad eller mår psykiskt dåligt, det kan vara så enkelt att hon har stött på en fantasi och nu har en möjlighet att genomföra den. Fantasier är inte alltid meningen att uppfyllas, och det verkar vara i just det valet och kvalet hon står nu. Sen om det beror på psykiskt mående eller inte är en annan sak.
Ett tips jag kan ge, då du nämnde att det är frestande med äldre, är att gå med i någon kontaktsida på internet, ex bodycontact.com. Där har man ju all möjlighet att hitta någon som passar en lite bättre än chefen som kanske kan ställa till en riktig soppa för en, och en familj där hemma. Rollspel kanske kan vara ett alternativ med.
Paulina
Om man låter bli genomföra fantasin (om det är en fantasi bara) då ser jag inget problem alls. Tror alla lekar med tanken om både det ena och det andra. Inte har jag själv varit en ängel i mitt liv heller hehe. Men hon bad ju om synpunkter och då tycker jag det är ok att vara ärlig.

Det är väl så att man får gå på sin egen känsla och handla efter sin egen moral. Det är väl så vi får lärdomar i livet.
Att vara älskarinna är ju inget att rekommendera i längden, eftersom det är ganska lätt att få mer känslor efter ett tag än dom rent sexuella.
Ofta är det då vi Kvinnor som får de här känslorna, då män enligt min erfarenhet, har lättare att "stänga av".
Sen varför människor väljer att vara otrogna, det behöver inte alltid bara vara egoistiska skitstövlar, som skiter i sina fruar. Vad vet vi om andras liv. Inte ett skit.
Jag försöker inte glamourisera otrohet, men det är inte bara svart eller vitt.
Träffade själv en man som visade sig vara gift. Han ville skiljas och det visste frun om, men hon var svårt sjuk i MS, så han ville/klarade inte av att lämna henne. Han stannade kvar av "pliktkänsla", nu blev det ingen fortsättning mellan oss av andra skäl, men jag kan förstå att han var otrogen.
Jag har fler exempel, men det spelar mindre roll. Principen är att det är lätt att döma andra.
Samtidigt är det ju så Guldklimp att ger man sig in i leken, så får man leken tåla.

Guldklimp det är ALDRIG ditt fel eller ditt ansvar.
Jag har (tyvärr) alltid (i alla utom 1) förhållande varit otrogen. Det har självklart ALLTID varit mitt eget fel (en del - har som hämnd eller på eget initiativ - bedragit mig)!!! Hur ska jag (eller andra) kunna lasta ngn annan för vad jag/min sambo eller partner hittar på???
Den som har krav på att sköta trohet; är självklart den som befinner sig i ett förhållande! Inte den som står utanför…
Däremot (eftersom jag befinner mig relativt högt i "näringskedjan") om ngn av mina underställda chefer skulle inleda ett förhållande med en anställd, ja då skulle ngn tvingas gå ( & den bistra realiteten = den som är billigast att göra sig av med)…
Kan för mitt liv INTE förstå de av Er som lägger kraven på trohet till den som som inte själv är en del av förhållandet?! Barn eller ej; personen som GK beskriver KOMMER att vara otrogen oavsett. På vilket sätt är det GK`s ansvar?
Guldklimp. Om han undanhöll att han var gift, så tycker jag verkligen att du ska tänka efter både en och två gånger, gärna tre. I mina öron låter det som om han bara vill ha en älskarinna. Inte bra. Sen när det uppdagades, då kommer skilsmässan in i spelet.
Nä, ragga någon som är singel istället.
Väl mött, Tatsja
#34 Jag lägger inte kravet på trohet på personen utanför förhållandet. Däremot tycker jag det är lågt att medvetet deltaga i det.
Mitt samvete tillåter inte mig att medvetet såra andra människor på det viset. För även om det är den som är gift som är största boven, så är man medbrottsling.
Och jag kan inte förstå hur någon annan faktiskt totalt kan skita i de inblandade, och säga att det är den gifte som gör fel. Man är ju en del av det hela. Och har valt det själv.
Sympati kallas det. Medmänsklighet. MORAL!
#36 Så alla som inte resonerar som du är då osympatiska (ej kapabla till att tycka synd om andra), har ej känsla för andra medmänniskor och saknar moral?
Paulina
#37 Jag tycker jag har gjort klart tydligt var jag står i frågan :)
Så ser jag på det hela. Men det kanske är annorlunda då man varit den andra partnern som blev bedragen. Kanske tänker man annorlunda då och tänker förbi "det spännande", och ser det för vad det verkligen är, Riktiga människor.
I vilket fall som, valet är TS. Jag bara skrev min åsikt, vilket hon bad om.
#38 Jo, nog står det klart och tydligt vart du står i frågan. Det jag reagerade på var generaliseringen, vilket jag inte tycker känns ok. Man ska kunna känna att man har en åsikt som skiljer sig från andras, utan att få en omaralisk, osympatisk stämpel.
Paulina
#38 Då tycker vi nog rätt så lika.
Väl mött, Tatsja
Tack jag mår mycket bra psykiskt är stabil och självförtroende har jag så det behöver jag inte få bekräftat. Jag älskar livet och lever det inte bara för att jag skulle må dåligt vilket jag absolut inte gör. (Känns påhoppande när sånna kommentarer ges! Måste man må dåligt för att man vill ha sex!?!)
Tack aviendha du verkar förstå hur jag tänker och känner. Jag vill inte förstöra nåns liv, men jag tycker att valet är hans om han vill förstöra det eller inte. Är det inte jag så kommer det säkert vara nån annan,och eftersom min fantasi är lika som hans så är det frestande (OBS frestande!) är ju förvirrad och ville därför få råd och tips vilket jag har fått och ljus har gått upp för mej både neggativa och positiva som jag innan inte tänkt på och det är väl så det ska vara när man får tips? Eller?
Eran ärlighet och era synpunker var ju dom jag var ute efter annars hade jag inte frågat efter dom givetvis! och bara för att man ställer följdfrågor om varför ni tycker så och varför det skulle bli så om man gör så osv behöver man inte få spydiga svar som talar om för en att man är helt körd om man inte gör som dom personerna tycker…
Jag är inte känslokall, jag bryr mej om andra människor, jag vill inte förstöra ett förhållande, men jag måste väl också få ha drömmar/fantasier och jag måste väl också få leva ett liv och bry mej om mej själv (jag vet att han inte är det smartaste valet, men han valde först annars hade tankarna aldrig funnits hos mej!) det väger tyngre på låtbli sidan men frestelsen är stor, det beror nog på vilket liv man lever om man tycker detta skulle vara okej eller inte…
#34 Ännu fler tankar som tänker i mina banor…. Jag är trogen han är otrogen, jag hade inte fått veta att han hade fru om denne andra personen sagt det, hade det varit mera okej om jag inte vetat det?
Han är mera "värd" än mej på jobbet det vet jag och jag är den som skulle få gå om någon av oss ska bort. På det sättet är det inte värt det, men å andra sidan bestämmer inte han över mej och har inte mkt att säga till om (väldigt komplicerad situation med vem som är min chef vem som gör vad osv) för han är underchef han också, chef över en "avdelning" min avdelnin men har varken med några anställningar eller vilka jobb som kommer in, han sköter bara just det här dirtriktet och delar ut dom jobb som har fått order om att dela ut. Men han är högre än lilla mej och därmed mera värd
Han är boven
redan då han tänker tanken och vill vara otrogen så är han väl otrogen? Jag menar skulle möjligheten ges så skulle han ta den. Att lasta otroheten (del av den) på älskarinnan tycker jag är fel. Det är inte hon som splittrar en familj, dock "tjänar" hon på deras elände.
Det värsta som kan hända är att frugan får reda på det? Vem vet en otrohetsaffär kanske är det bästa som kan hända (den uppdagas, de skiljer sig och lever lyckliga på var sitt håll).
En flört/fantasi på jobbet är trevligt, kan göra dagen mer uthärdlig. Men att fullfölja fantasin kan vara riskabelt, tänk om någon får mer känslor dessutom kan sexet bli ett riktigt antiklimax.
Personligen tycker jag att otrohet är avtändande
Guldklimp; ingen har hoppat på dig och jag ser heller inget spydigt svar eller något om att du är körd. Bara funderingar och åsikter angående att vara en del av otrohet. Vilket jag tycker man är.
Så du ska inte tolka det som någon är på dig.
#39 För mig är det tydligt att det saknas i denna frågan. Tycker inte du det? I min värld hade man inte ens funderat på det om man kände något alls för familjen. Men åter igen, jag vet att alla inte är lika mig, men det gör det inte lättare för mig att förstå.
Min åsikt är att otrohet inte ska uppmuntras. Låt det bara vara en fantasi. Om han då går till någon annan, så är ditt samvete rent. Så ser jag det. Vi ser det på olika sätt eftersom du kanske är älskarinnan och jag var frun. Så du får förstå mina åsikter. Sen gör du som du själv vill och känner, men tänk efter i alla fall
Kramiz på dig
Väl mött, Tatsja
#44 Vad jag tycker eller inte var inte relevant för det jag reagerade på. Visst, jag skulle inte välja att medverka i att söndra en familj, men samtidigt så lägger inte jag skulden på älskarinnan/älskaren om det är en otrohet som sker.
Det jag ville få fram var att jag inte tycker det är rätt att döma andra, kalla dem osympatiska och omoraliska för att de inte resonerar som du. Sen kan du mer än gärna tycka att det är så, men man bör förtydliga att det står för en själv så man inte kränker någon annan genom att skriva att "de som inte resonerar såhär de har ingen moral.." spec om man är Medarbetare, då har man ett högre ansvar för att vara tydlig anser jag.
Paulina
Jag har inte skrivit att de som inte tycker som mig saknar det ena eller det andra. Det handlar inte om att tycka som mig.
Tråkigt sen om du tycker jag misskött mig som Medarbetare, jag tycker det inte. Jag anser att jag varit tydlig. Sorry om så inte är fallet.
Jag anser verkligen inte att du har misskött dig som Medarbetare, men detta är vad jag tyckte var otydligt:
"Sympati kallas det. Medmänsklighet. MORAL!"
Det tycker jag inte är särskillt tydligt, snarare tvärtom. Se det som ett tips eller som att jag är helt för skadad av iller.ifokus ;)
Där det slängs det ena och det tredje, där man får vara försiktig och tänka sig för mycket. Många hetsiga disskussioner där inne slutar med låsta trådar och sårade känslor, som i många fall hade kunnat avhjälpas en aning om folk var tydligare i sina inlägg.
Paulina
Jag tror att det egentligen gått över att om det är rätt eller fel att vara med någon som man vet är otrogen mot sin fru, så det är lite fel av mej egentligen att ta åt mej då det inte riktigt handlar om just min situation just nu.
Men detta är en ganska viktig diskution tycker jag och jag tror att det är flera med mej som faktiskt haft dessa tankar/erbjudanden på olika sätt. Och jätte bra sätt att få höra hur det är från bådas sida (även om nu ingen som svarat just här inne varit med sin chef)
Jag har i alla fall tagit mitt förnuft till fånga ("rullat på ärten" som vi brukar kalla det här) och försår inte riktigt hur jag tänker egentligen, men ska försöka förklara nu
Han är gift, hon är singel vem är otrogen? ----- Han
Vem förstör familjelyckan vid otrohet ----- Han
Vem borde sätta stopp för det här innan det är försent? ----- Hon
Vem förlorar på affären? ---- Hon ev. jobbet Han ev. familjen
Ha sex med chefen - Lockande som faan men NEJ!
Jag anser fortfarande att det är hans ansvar att vara sin fru trogen och att älskarinnan ej ska beskyllas för det. Det är ju han som väljer det helt själv framförallt när han tar första steget.
Dock tycker jag inte att det som jag sagt tidigare är i högsta grad olämlpig eftersom han är min chef och där med har mer makt än mej. Och innerstinne vet man hur det skulle kännas själv om man fick se den personen ens man varit otrogen med, som tatsja skrev i tidigare inlägg skulle man ha svårt att hålla händerna i styr.
Men det är väl just det här forum är tillför att få tips till det som är "det rätta" men är det ändå inte så att hur man än gör så ångrar man sej fast det finns saker som är bra att man ångrar innan man har gjort dom =)
(Är helt ny på forums fronten men gillar den skarpt redan ;-) TACK!)

Bra tänkt!
Carpe Diem
#49 klokt av dig :) Det gör mig glad, trots att jaginte känner dig!
Aviendha; Okey, jag ska försöka vara tydligare :) Jag är bara van vid att vi här inne inte tar saker på fel sätt :P Bortskämd kanske jag är då ;)
Guldklimp: Kul att du fastnat för forumsgrejjen. Själv är jag halvt beroende ;)
Hera: Haha, ja. Det är väl lätt att man blir skadad =) Det verkar som att allt som på någotvis går att missuppfatta ska man missuppfatta där inne vilket har lett till att många lämnat forumet, vilket är synd då det finns så mycket kunskap att hämta.
Keep up the good work Hera, även om jag fortfarande är avis på ditt helgmys :P
Paulina
#54 Det är väl så att vi alla har olika sett att se saker på. Tur är väl det. Vad tråkigt om alla såg det på samma sätt
Väl mött, Tatsja