dagens dilemma
Sambons son kom hem ikväll och frågade om vi visste om att min svägerska och hennes sambo ska flytta isär. Han hade fått veta det genom sägerskans sambos systerdotter som han har kontakt med men visste inte till 100% säkert om det verkligen var sant eller inte.
Hur hade ni gjort? jag har tillräckligt bra kontakt med henne för att kunna ringa men vill samtidigt inte tränga mig på. Samtidigt kan jag uppfattas som att jag inte bryr mig om jag inte hör av mig. Eller?
Nästa dilemma är då hur man hanterar det ev blivande ex:et i fortsättningen. Jag och min sambo trivs ju med honom men vet att både systern och deras moder anser att är det slut så har man ingen kontakt om man inte har barn eller oavslutade affärer som ett hus som ska säljas och liknande. Är det ok att inte tala om att man fortfarande umgås eller ska man ta striden?
Jag hade tagit striden. För är det en vän så är det.
Brukar du hlöra av dig till henne?
Jag hade oxå tagit striden. Även om nu inte din svägerska vill vara vän med honom efter brytet så finns det väl inget som hindrar er.
Sara

tack. Som det verkar nu så tar vi nog en strid med dem. det har vi gjort förr så varför vika sig nu? *ler*
Angående din svägerskas separation tycker jag nog att du borde vänta på att hon ska prata med dig om det.
Jag hade inte blivit glad av att någon ringde mig och frågade om jag och min sambo skulle separera innan jag själv valt att "gå ut med det".
Angående det blivande exet så är det klart att ni ska fortsätta att umgås om ni är vänner!