Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2568 ggr
Xdream
2008-08-21 15:53
0

Behöver råd

Jag har ett problem jag skulle behöva lite råd om. Eftersom det är lite känsligt är det svårt att fråga andra, alltså diskutera det irl.

För ett tag sedan träffade jag en kille som är underbar på alla sätt och vis och vi har det jättebra tillsammans. Förutom en sak, vi har inte sex.

Han tar på, håller om mig och pussar på mig för jämnan, vi är ju nykära :) Men varje gång vi ska ha sex så blir det stopp. När han ska (kommer inte på något finare ord) stoppa in den så slaknar han.

Några gånger har vi pratat lite om det, men han tycker det är jättejobbigt och känner sig dålig. Kanske hälften av gångerna har han varit full och det kan ju påverkat. Men annars är det nog mest för att han är nervös och nu när det inte funkat blir han väl ännu mer nervös och det känns som det blivit en ond cirkel.

Det har fått mig att inte våga ta några större initiativ. Jag vet inget bra sätt att prata med honom om detta utan att kanske göra det värre för honom genom att jag tar upp det.

Vad ska jag göra? Rynkar på näsan

Liss
2008-08-21 16:06
0

Försök att inte planera sexet och inte ha de när han är påverkad. Alltså att de bara blir av när ni båda är nyktra.. då blir de inga förväntningar och han kanske inte hinner bli nervös..

Mer kan jag inte säga.. svårt att bryta en ond cirkel så..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tassy]
2008-08-21 16:18
0

kommunikation är guld i denna sits. Få honom att förstå att han inte är värdelös. :) självförtroendet är såå viktigt. Ta ett steg i taget, stressa inte. Detta är ganska vanligt problem, det går över om ni tar det lugnt och inte känner att ni "måste få till det". Få honom att förstå att han är älskad i allafall.

Mvh Tassy

chik
2008-08-22 00:13
0

Kom överens om att ni INTE skall ha sex..Bara hågla….

Det kan bli så för kvinor oxå.Fast vi kan fejka…..

Mycket hågel o INGET sex..Okej!!!

th_balloons

Lena.P är jag i verkliga livet.

Crowone
2008-08-22 00:41
0

(#3  Blev så full i skratt av ditt inlägg).

När min son var liten och krånglade som värst med att inte äta, så körde jag typ samma sak. - Inte ta för mycket nu, grabben. Det är många som ska ha av moset!    DET tog skruv direkt!  *S*

Så jag tror oxå på detta. Det blir mer avslappnat för honom då, vilket blir A och O för honom att känna sig bekväm i situationen.

Inga krav alltså!

Lycka till!  Flört

Xdream
2008-08-22 19:50
0

#1 Nej, planerar gör vi inte. När vi försökt har det varit oplanerat. Och fulla har vi inte varit nu de senaste gångerna, det var väl mest i början innan vi blev riktigt ihop. :/

#2 Det har du alldeles rätt i. Frågan är bara HUR man kommunicerar om det och HUR jag får honom att inte känna så? :S

#3 o #4 Haha, kanske ska testa det då!

Gerbilflicka
2008-08-23 06:08
0

#5 "Frågan är bara HUR man kommunicerar"

…prata?

Maria
2008-08-23 11:17
0

Håller med #3

Man behöver inte "stoppa in den" alltid för att det ska vara skönt. Utforska varandra och PRATA.

/Maria

Xdream
2008-08-24 14:26
0

#6 Ja, det är väl självklart. Men som jag även skrev i huvudinlägget, jag vet inte hur jag ska ta upp det på ett bra sätt och vad jag ska säga för att inte få honom att känna sig ännu mer pressad och nervös.

LinLin
2008-08-24 15:42
0

#8 Då måste jag bryta trenden och säga "prata inte". Sex är praktik och inte teori. Visst kan det i många fall vara bra att prata, men man kan också "prata sönder" saker och då blir det inte bättre.

Skulle det vara min kille skulle jag som #3 och #4 bestämma mig för att "ja, men då har vi inte sex" och sen göra annat än just själva penetrationen. Tex. hur är han när du suger av honom? Ägna er åt sånt istället, enbart.

Att han slaknar är väl samma typ av problem som när killen kommer för snabbt. Och sånt brukar kunna lösa sig bara man tar det lugnt och om inte annat också med tiden, när man lär känna varandra.

destroyed
2008-09-03 23:47
0

Min kille och jag hade samma problem, dock så kom det senare i vårt förhållande. det berodde på att han… vet inte hur man ska förklara.. Asså han älskade mej så mycket och ville få det skönt så han satte upp fittan på en pedistal (som han så fint kallade det själv när han kom på vad som var fel) att han blev så stressad och då slaknade han. så han fick rådet att bara se mej som en vanlig person som var kåt lixom. Och det funkade för han!

hurricane
2008-09-04 01:26
0

Jag har samma problem med en kille just nu faktiskt. Det är jättejobbigt. Alltså ibland är den hård och så får han in den, men oftast slaknar den precis när vi ska köra igång.
Vi har inte pratat om det eller nåt sånt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Han tycker säkert det är jättejobbigt ju.
Vet inte riktigt vad man ska göra. Få killen att slappna av bara så han inte blir så nervös typ….

Gerbilflicka
2008-09-04 03:04
0

#8 Jag ber om ursäkt, det var onödigt. Var trött och tänkte nog inte riktigt på vad jag skrev, förstår att det är ett problem för dig och att det inte löser sig så lätt.

Försök att ta det så neutralt som möjligt är mitt tips. Tar du det på sängkanten lär det ju verkligen bli press på honom, men tar du det i ett helt annat sammanhang där han inte känner sig trängd i ett hörn så blir det nog bättre. Och det där att bestämma sig för att inte ha sex låter smart. :)

shorty73
2008-10-01 01:32
0

Tror inte att ni ska "prata" för mycket om det..risken är att problemet blir större än det egentligen är.Vad jag menar är att han nog bara är väldigt nervös o orolig.Kanske är du den första?Kanske är han rädd att inte räcka till eller göra bra ifrån sig.Försök att inte ha bråttom…håll er till kyssar o smek o skynda inte på något.Förr eller senare är han redo för dig:)

LilleBell
2008-11-06 21:42
0

#11 Vi har exakt samma problem jag och min kille med.
Och varenda gång man försöker prata om det blir han vresig och skyller på huvudvärk, att han är trött eller har drukigt för mycket..
Men det börjar bli ofta. Och dom gångerna har sexet varit på hans initiativ..

Men ett tips är att lek med honom i övrigt.
Var inte inställd på just sexet.
I mitt och min killes förhållande tog det ett bra tag innan vi hade
sex bara för att jag kände mig osäker på det.
Men istället utforskade vi varandra genom att smeka och kyssa varandras kroppar så till den milda grad att sexet föreföll sig naturligt.

Musiken
2008-11-06 22:43
0

Ni kan ju ocksa gora en plan pa att ni inte FAR ha sex. Ar det forbjudet sa blir det ju ofta lite roligare :P

Kyss honom mycket, pilla pa honom, men vagra sex. Efter nagra dagar eller sa kommer han vara sa frustrerad over att inte fa dig att han kommer tanka mer pa att han vill ha dig, an sin lille kompis.