Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2294 ggr
Karmatarerskanise
0

Kompis misshandlad

En kompis till mig och killen blev misshandlad i helgen.

Han var på väg hem från krogen då ett gäng hoppade på honom bakifrån. Dom sparkade ner honom och sedan sparkade dom honom i ansiktet så han fick en spricka i kindbenet. Sen hann dom inte mer för det kom folk till platsen och skrämde bort idioterna!

Vilken värld alltså. Nu får inte killen heller gå ensam något mer. Alla har blivit galna, nästan ..

Salladshataren
0

Ja, verkligen Hera!

Det är ett under att man kan gå nere i Malmö på kvällarna utan att bli nerslagen eller nåt annat hemskt som händer. Men iofs så går jag med min kompis också, ändå.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Maria
0

Tur att det kom människor till hjälp. Fruktansvärt med detta oprovocerade våld.

/Maria

Karmatarerskanise
0

#2 Ja, jag kan inte förstå mig på den typen av våld. Inte alls.

Tatsja
0

Då jag sett mycket våld ute på nätterna och märkt att det blivit värre, så är detta ingen främmande tanke för mig.

likväl är det hemskt. Många blir även nedslagna utan anledning på ljusa dagen. Ingen ingriper. Tror de är rädda.

Sen har våldet blivit mycket råare. De fortsätter sparka en som redan ligger. Vapen har blivit vanligare. Och så vidare.

Men hur man ska få bukt med detta, vet jag inte. Jag försökte många gånger att stävja bråk, när jag jobbade som väktare.
Fast jag nu är handikappad och går med rollator, så vågar jag fortfarande gå emellan bråk. Har gjort det och skulle göra det igen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Karmatarerskanise
0

#4 Min kille är väktare/ordningsvakt. Men som tur är ronderar han inte.

Men han har sett mycket skit när han står på uteställen.

hurricane
0

Gud vad läskigt sånt där är. Hoppade gänget på dom helt utan anledning eller?
Det är hemskt att våldet blivit så pass vanligt för att inte tala om grovt. Och det är inte många som vågar ingripa när man ser bråk på stan, vilket jag till viss del kan förstå…

Vad tusan ska man göra åt detta?

Karmatarerskanise
0

#6 Ja, det var helt oprovocerat. Han visste inte alls att dom tänkte hoppa på honom.

Och tyvärr är många rädda för att ingripa. Jag är rädd, men gör det. Dock inte om jag är ensam. Då ringer jag polis enbart.

Man vet ju aldrig vad det är för folk idag. Knivar, dolkar och pistoler.

En gammal klasskamrat till mig sitter i finkan nu för mord. Usch. Så nära det känns.

Tatsja
0

#7 Jag lider med dig .

Vad ska man  göra för att få slut på allt våld? Tror ingen  har en effektiv lösning .
Mer poliser på stan? Kanske. Som det är idag  så tar det väldigt lång  tid innan de kommer.
De stänger ju ner många stationer på kvällar och  nätter. Poliserna får större distrikt att ta  hand om.

Tror det var lite lugnare när vi  hade närpoliser som patrullerade på  gatorna och pratade med både vuxna och barn. Då visste man vem polisen var och många av dem var *tjenisar* med ungdomarna.

Väl mött, Tatsja

guraknugen
0

#3 Själv kan jag inte förstå vitsen med någon som helst typ av våld. Vilken typ av våld kan du förstå dig på?

Tatsja
0

#9 Tror inte hon menar någon våld.

Väl mött, Tatsja

Karmatarerskanise
0

#9 Självförsvar.

Tatsja; jag tror verkligen att fler poliser hade hjälpt. Men sånt kostar ju …

Tatsja
0

Kostar gör allt är i livet och varför ska inte människans säkerhet kunna kosta? Inte arg på dig hera utan de som bestämmer.

Väl mött, Tatsja

VeNyRa
0

usch vad hemskt! De enda som hjälper är nog fler poliser. Här har vi en/två poliser som jobbar på veckorna, alltså ingen här på helgerna, dom är 10 mil bort, haha fyfaan vad tragiskt! De har blivit mycket droger här, de är också rätt skrämande.

guraknugen
0

Eller så hade det kanske hjälpt lite om alla föräldrar hade uppfostrat sina ungjävlar, i alla fall LITE. Problemet är kanske att dagens föräldrar också är tämligen ouppfostrade och då blir det ju inte lätt…

Vi har nog alla lite del i det här, så vi får nog skylla oss själva en del. Att släppa ut fler poliser är bara en nödlösning för att mildra något som redan är åt helvete. Problem tas lämpligen itu med vid roten, det är det enda stället där det verkligen gör nytta, men det fungerar ju inte idag när vi är så jävla bortskämda med att alla ska få göra som de vill och ingen vill ha den minsta lilla inskränkning i någont som helst sammanhang.

Ja, då blir det ju så här och vill man inte ta itu med problemet så är väl enda alternativet att gilla läget. Eller sitta kvar i fåtöljen och småfisa samt blunda.

Aviendha
0

#14 Isf borde ju värsta "smällen" vara nu, när 70-talisterna ska/skaffar ungar.

Hur är det med vännen nu då Hera? Några "men"?

Karmatarerskanise
0

#15 Tror det är lungt. Men han lär ju vara rädd att gå ut.

Tatsja
0

#14 Du var då negativ, men håller med att det finns många föräldrar som inte bryr sig .
Den fria uppfostran, eller som jag  säger, fri från uppfostran gör att barnen inte får några beränsningar.
Sen detta pusslande. Arbete,hem och köra barnen ena veckan pappa, andra veckan mamma. Tror det också spelar in.

Väl mött, Tatsja