Otrogen kompis
En av mina närmsta vänner är ihop med en kille sen ett år tillbaka. Nu för en månad sen har hon typ inlett en affär med en av sina killkompisar. Dom ses ofta och hittar på saker och så har dom sex.. Killen hon är otrogen med är jättekär i henne men hon älskar sin pojkvän…
Hennes pojkvän är en jättebra kille och jag vill inget hellre än att berätta för honom, men kan inte göra det eftersom tjejen är en så pass nära vän och jag vill inte förlora henne.
Det tär på mig att gå runt och veta det här utan att kunna tala om det för någon.. Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?

jag tror att det kanske inte dröjer så länge innan killen börjar ana att någonting inte stämmer. Jag personligen hade nog försökt övertala min tjejkompis att göra slut med någon av killarna för att det är inte schysst. Hade jag stått nära hennes kille hon varit tillsammans med så hade jag nog tagit och berättat för honom om hon vägrar att berätta men annars så långt som det bara går att typ övertala henne att hon måste välja annars säger jag det till hennes kille, så enkelt är det bara
Självklart vill jag påpeka att jag lägger oftast mej inte i problemen av erfarenhet att det straffar mej i slutändan.I och med att killen kommer bli arg att få veta att jag visste om det ifrån början och tjejen kommer bli arg på mej om hon får reda på att jag hade sagt något. Det kanske låter knäppt men känn efter vad som är viktigast?
Förstår hon själv att det hon gör är inte hållbart eller tycker hon bara att det är kul?
Tycker det är fegt oc fel att vara med någon annan innan man gör slut.
Att både äta kakan oc a den kvar, är inte sjyst mot den andra.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag är av den åsikten att man inte lägger sig i och är "skavllertant", dvs tala om för killen. Står du dock nära honom, så är det en annan sak, men först och främst är ju ju vän med tjejen som är otrogen. Prata med henne, förklara att du inte tycker att detta är ok och att hon bör tala om det för sin kille. Vägrar hon, så ge henne 1 dygn innan du berättar eller liknande om det känns väldigt viktigt för dig att han ska veta.
Det bästa är ju om hon själv berättar om otroheten, det är rakast och den respekten/skyldigheten tycker jag hon har mit sin partner.
Paulina

Tack för era tips. Jag har försökt att prata med henne och hon säger att hon förstår att det inte är hållbart att hålla på med två killar samtidigt.
Hon måste lixom välja kille.
Hon kommer nog välja sin pojkvän skulle jag tro.
Jag tycker så synd om hennes kille. Han är verkligen en fin kille, men som sagt betyder min tjejkompis mer för mig så jag antar att jag inte ska lägga mig i.. Det enda jag kan göra är väl att prata med henne.
Kanske borde lägga till att min kompis inte mår speciellt bra psykiskt så hon kanske gör detta av självdestruktiva själ. Men jag vet inte. Isf är det verkligen inte bra och hon måste sluta.. Vet inte vad jag ska säga dock.
Egentligen vill jag inte ställa ett ultimatum på henne, (aningen berättar du eller så berättar jag) men det kanske är det bästa ändå. Kanske är enda sättet att få ett slut på det här..
Om inte din kompis mår bra som du säger, så kanske du kan tipsa om någon kurator eller liknande? Oavsett skäl så kan det kanske vara svårt för henne att ta tag i saker och handla konsekvent om allt inte är som det ska.
Paulina
Plöstligt kanske det kommer ett brev i pojkvännens brevinkast där det står att tjejen är otrogen? eller skulle din vän fatta att det är du då?
det hade ju vart en lösning om man vill att pojkvännen ska veta.
Min blogg: SweGizmo.se

#5: Hon går redan och får hjälp för sina problem.
#6: Jag vet inte om hon skulle fatta att det var jag. Tror inte det. Var ett jättebra tips ju. Ska börja knåpa på ett brev iaf sen får jag se om jag vågar skicka iväg det….
#/ tänk på att det är inte sagt att pojkvännen ens tror på dig (eller ännu mindre brevet), beroende på hur naiv han är. Men ett brev är väl annars ingen dum idé, då har du sagt det och det hela ligger i hans händer att ta tag i..
Jag tänkte på en sak till…
Om du inte vill att kompisen ska få reda på att du skickat brevet, så kanske du ska skriva det i word o skriva ut, eller nåt. För din kompis känner la igen din handstil? O tänk om han ställer henne mot väggen genom att visa brevet för henne?
Aj aj aj…
Jag gillar verkligen inte idén med brevet, det är ju bara oärligt och falskt.
Jag förstår att det känns jobbigt men som jag ser det har du inte något annat väl än att prata med din kompis eller tala om det för killen och då vara ärlig med att det är du som säger det.
Även om det kanske känns som taskigt mot din kompis att säga det till killen är det ju ännu värre att skriva ett brev, det är ju fegt. Tänk sen när hon sitter och berättar för dig (an vän i förtroende) att hon är helt förkrossad för att någon postade ett brev och talade om att hon är otrogen, och hon vill jättegärna veta vem brevet kom ifrån men hon har ingen aning om vem det kan ha varit. Nej, fy. det skulle jag aldrig kunna leva med.
Det är tufft men kör med raka, ärliga kort, inget annat är rätt i såna situationer, tycker jag i alla fall..
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

kan bara hålla med #10. eftersom jag själv varit utsatt för en otrogen partner vet jag att jag hade inte velat ha ett brev om hans otrohet. I synnerhet inte ett anonymt sådant. Sätt press på henne istället. Det låter kanske hårt men det är bättre att hon får en chans att rätta till sitt snesteg än att hon ställs inför att hennes pojkvän fått veta bakvägen. Ska han få veta ska det vara öga mot öga åtminstånde.
Hade ju varit rakt på sak om han kom på dom själv med.
Att han dyker upp på samma ställe som dom träffas på, samtidigt.
Ja, jag vet. Jag har inte så mycket sympati för denna tjejen!
Jag hatar otrohet, o jag fick reda på den på precis det sättet.
Min föredetta man bedrog mig. Jag kände på mig att han var
otrogen, o med vem (min s.k. bästa vän), så jag åkte dit,
dörren var upplåst…och… ja. där var dom… i full action!

Men då visste jag, o lämnade honom på stört!
Tydligare än så kan det inte bli.
Visst är ptrohet hemskt och det finns verkligen inget som rättfärdigar det… Nej, fy! Jag har också varit med om det och fått reda på det bakväge. Alla gånger skulle jag ha föredragit ärlighet, även om det också hade slutat med att förhållandet tog slut.
Nej, är den här tjejen en kompis så tycker jag att du ska vara ärlig mot både henne och killen. Antingen pratar du med henne eller så berättar du vad hon håller på med för killen men var då öppen med vem det är som avslöjar det, inget mygel.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus