Hej på er!!
Hej!! Jag är ny här och försöker hitta rätt på alla sajter!! Hittade denna vänskapssajten och tänkte att den kanske är något för mig just nu. Jag är 27 år och bor i Lund med min sambo och våra katter. Är jätteglad att jag har min sambo men det jag verkligen saknar är vänner. Alla mina vänner från förr har droppat av en efter en. Saknar någon att gå på stan med, ta en fika, tjejsnack m.m. Är det fler som känner så här på något sätt?
Kontakta gärna mig om ni vill!
Välkommen hit!
Det här är verkligen rätt sajt att hitta vänner på. Kan inte garantera att det finns någon som bor i din stad, men vänner här inne kommer du säkert hitta :)
Jag bor i HBG.
MVH Hera
Tack så mycket!!! Det kan ju vara kul att träffa lite "nät"vänner oxå!!!
Ja det är det :) Här finns så många fina människor. Har hittat flera stycken själv.

Hejhej :)
Jag bor utanför Hässleholm, men åker förbi Lund väldigt ofta :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Hej hej.
Jag är nog lite i samma situation som dig…
Har en hel del nätvänner, sen mååånga år tebax!
Men det är ju inte riktigt samma sak som att ha den där/dom där vännerna som man kan träffa då o då i verkligheten, snacka bort flera timmar med över en fika… osv…
Jag tycker nog faktiskt att det är rätt svårt att, som vuxen, hitta nya vänner. Jag går t.ex aldrig på krogen, via jobbet träffar jag ingen annan människa, jobbar alltid ensam (nätter), osv…
Hur gör ni andra?
Jag träffar folk på fester. Oftast. Eller genom andra vänner.
På krogen har jag nog aldrig hittat en vän. Inte som jag umgåts med på annat sätt än just krogen.
Ja, det där är ju inte möjligt för min del. Jag går aldrig på fest :-)
Tänk om man var liten igen…
Bara att sätta sig i sandlådan o fråga:
"Ska jag leka med dig?"
#7 Hur kommer det sig att du aldrig går på fest?
Jag tycker oxå att det blivet svårare med åren att skaffa nya vänner. Men jag antar att det blir på fester man kan träffa nytt folk. Krogen är kanske inte den bästa platsen att träffa vänner… Men det finns säkert någon som gjort det med!!
KOntigt nog tycker jag att jag har hittat fler riktiga vänner på senare år än innan.
**#8:
Jag tycker inte om fester längre. Uppskattar dom inte som man gjorde förr i tiden. Det började nog efter att jag fått barn. Eller ja… Det har nog varit så dom senaste 9-10 åren, nånting… Jag tror jag varit på **absolut MAX 4-5 fester dom senaste 10 åren…

Beror kanske på att jag vuxit upp tillsammans med en alkoholiserad förälder? Har mer eller mindre helt tagit avstånd till alkohol. Kan dricka ett glas vin nångång, i mysigt sällskap. T.ex med med särbo…
Men det är ungefär så långt jag går…
Sen så är det la inte helt lätt att gå på fest då man "inga IRL-vänner har", mer eller mindre… Vem går man då på fest hos? Om man nu skulle vara sugen på fest nångång, menar jag… *hmm*
#11 Kan bero på din uppväxt ja.
Men OM man blir sugen så får man försöka hitta någon här inne som bor i närheten och bjuda in sig själv ;)
Vet faktiskt inte hur man göra om man inte har några vänner.
Har aldrig varit i den sitsen och behövs ta mig ur den 
#12:
Ja, så kan man säkert göra. Men…
Jag är inte direkt den som gärna "bjuder in" mig själv…
Det känns som det gått så lång tid så man glömt hur man gör?

Vänner har jag dock, men ingen som bor nära!
Jag har ju "flyttat ifrån dom" för familjen…
Mer, eller mindre…
#13 Ja, jag tror man glömmer.
Har inte din man vänner som har vänner?
#14:
Jag har ju för det första ingen man.
Har en särbo, som ska bli min sambo inom kort.
Men han bor på en ort 10 mil ifrån mig, än så länge.
Så… Njae… ;-)
#15 Haha, mina ideer tar ju slut ;)
#16:
Ja, mina med. Det är la därför jag sitter här ensam? *hmm*
Du skrev att du har barn, träffade du inga väninnor i någon mammagrupp?
#18:
Jo, det gjorde jag väl. Men, det var ingen där i min grupp som jag kände att personkemin stämde så där överdriver bra ihop med… Det var liksom väntande mödrar som var typiska karriärskvinnor, elitidrottare, osv…
Alla var dessutom mkt äldre än mig o väntade sitt första barn, medans jag väntade mitt andra barn o redan hade en 7-åring. Var då 26 år gammal. Det här hade dom jättesvårt för att förstå…
"Va? Har du redan barn?" Va? Har DU en 8-åring?
#19 Nu kommer jag inte på mer för tillfället.

phernilla: du har inte kollat på www.familjeliv.se ? Även om jag inte har barn har jag hittat många vänner därifrån både IRL och nätvänner -finns säkert någon i ditt område!
En annan site är: www.citypolarna.se , där man helt enkelt blir medlem och lägger upp olika aktiviteter såsom fika, middag, eller vad som helst. Det är ingen raggningss/dejt site utan bara för vänskaps skull.
Familjeliv är jag medlem på sen flera år tebax. Dock inte så aktiv där idag som jag varit förut.
Reggade mig nyss på citypolarna. Verkar lite smått svår o förstå den sidan. Allt verkar kosta pengar. Till o med för o bli medlem så ska man aktivera sitt konto via sms. osv…
min tre senaste irl vänner träffade jag genom en ifokus träff :)

phernilla:
en del aktiviteter kostar ju såsom fika, gå ut och äta, bowla etc. men man kan ju även lägga upp en aktivitet såsom promenader, ut och springa etc. såna saker kostar ju inte. Man kan träffas några stycken och ha knytkalas etc.
Du lär dig snart hitta: kalendern -där ligger alla aktivieter upplagda, klotterplanket är till för lite kortare info, säga hej etc., forum har ett par olika delar med olika intresseområden.
Man får leta sig fram tills man hittar nåt man gillar.
Tyvärr bor jag i GBG så lite långt bort från dig!
Ang.aktivera sitt konto via sms - känner jag inte till, kanske nåt dem har infört nyligen?
Hoppas att du hittar nåt som passar!
Nya vänner kan vara svårt, den erfarenhet jag har är att man lättast hittar dem i "kretsar" man inte vart i förr, iaf på mindre ställen. Kanske en ny kollega på jobbet? Jag har påbörjat utbildning vilket gör att man kan träffa många andra =)
Studiecirklar, träningsgrupper, seminarier (även sådana kvällar som ibland anordnas med en föreläsning och fika) genom en hobby.
Jaghar fått nätvänner här inne, även om jag sällan ser mer av dem än i trådar så känner jag en liten samhörighet. Sen har jag även fått en närmare vänskapsrelation via iFokus, vilket är kul. Hon kommer hit i helgen och ska bo här då vi ska på en utställning, toppen tycker jag =)
Paulina