Om dina grannar stör
Om dina grannar (som du vet är narkomaner) har fest och spelar hög musik en onsdag natt och du ska upp klockan 6 på morgonen, gör du något?
Vågar du gå och säga till, trots att risken för våld är överhängande, ringer du polisen, eller låter du det vara?
P.S Det springer alltid kriminella hos grannen, det är ofta bråk och polisen är där ganska ofta.

ringer snuten och störningsjouren. då blir de böter o förhoppningsvis så tar polisen några knarkare oxå=) beoende på hur väl jag känner dem så kab jag gå dit o varna dem först att sänker de inte volymen så kommer snuten, är risken för våld för stor så går ja inte dit.
Qui dormit, non peccat
jag skulle ringt polisen, jag skulle inte offra mej själv.
Sedan kan man ju bara hoppas att narkomanen blir utsläng ur sin lägenhet efter tillräckligt många gånger.
Min blogg: SweGizmo.se
Jag hade aldrig ringt på och bett dem skruva ner.
Så jag hade ringt polisen. Det borde alla göra tycker jag då det gäller osäkra situationer.
Kan ju tillägga att killen är raka motsatsen. Han hade säkert tagit ett tillhygge och haft bakom ryggen för säkerhets skull då han plinga på dörren. Och han vet heller inte hur man ber någon skruva ner, så det hade nog urrartat 

Jag har själv varit i den situationen och då gick jag ner och ringde på, då de öppnade så förklarade jag vänligt att jag skulle upp tidigt nästa morgon och bad dem sänka volymen lite. Det var aldrig några problem för mig med de grannarna trots att de är kända för att vara våldsamma och stammisar i fängelset.
Jag visade dem respekt genom att inte skicka snuten på dem för en sån sak som hög musik och de uppskattade det och behandlade mig med respekt.
Tror faktiskt att de var bland de trevligast mest hjälpsamma grannar jag haft.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Tur att det gick bra.
Alltså, vet jag att det är knarkare eller alkisar så hade jag ringt störningsjour och polis. Har jag tur blir det tillräckligt många tillbud så de blir vräkta och jag får bättre grannar.
Är de dock enbart tugnt kriminella, typ bikers, så hade jag nog ringt på och förklarat läget. Nu är det ju skillnad på kriminell och kriminell, men i de fall jag har erfarenhet av och hört om är det ofta personer med ett rättvist synsätt, om man bortser från det kriminella. Detta är ju att generalisera på hög nivå, jag vet ;)
Paulina
har varit i precis den situstionen (och inte bara en onsdag natt utan gång på gång på gång). I början gick vi o frågade. Efter ett tag fick detta bara motsat seffekt, när vi hunnit hem drog de up ljudet ytterligare, vid nåt tillfäle blev min man hotat. Sen gick vi över til polisanmälningar. Det var så illa att jag funderde seriöst på att vi var tvungga att sälja huset som vi lagt all tid och alla pengar på att renovera under flera år… Men sen så flyttade de och nu har vi fått jättetrevliga grannar :-)
Jag brukar inte göra något. I natt spelade en granne gitarr när jag skulle sova, men jag brukar försöka välja mig. Brukar ha äldigt svårt att sova när jag hör något, så jag vill vänja mig. Sedan brukar jag tycka att det är mysigt att tänka på att folk går runt och pysslar i sina lägenheter. Känns lite som när man bodde hemma.
Hade en gång en granne som spelade jättttttehög musik. Killen klagade några gånger men det gav sig inte. Tillslut blev han utslängd, men det var inte vårt fel.

Jag hade nog inte gjort någonting om det inte händer så ofta. Jag hade kanske däremot påpekat det om vi setts någon dag senare.